BadılCan
Active member
Adalet Bakanlığı ve sekiz eyaletten oluşan bir grup, Salı günü Google’ı, ajansın Başkan Biden yönetimindeki bir teknoloji devine karşı açtığı ilk antitröst davasında çevrimiçi reklamcılığa güç veren teknoloji üzerindeki tekeli yasa dışı bir şekilde kötüye kullanmakla ve dünyanın en büyüklerinden biri üzerindeki yasal baskıları artırmakla suçlayarak dava açtı. İnternet şirketleri.
Dava, Google’ın “yayıncılar, reklamverenler ve komisyoncular tarafından dijital reklamcılığı kolaylaştırmak için kullanılan çok çeşitli yüksek teknoloji araçlarının kontrolünü ele geçirmek için sistematik bir kampanya yürüterek reklam teknolojisi endüstrisindeki meşru rekabeti bozduğunu” iddia ediyor. Dava, ABD Virginia Doğu Bölgesi Bölge Mahkemesinden Google’ı reklam teknolojisi ürün grubunu satmaya zorlamasını ve şirketin rekabete aykırı olduğu iddia edilen uygulamalara girişmesini engellemesini istedi.
Dünyanın dört bir yanındaki yasa yapıcılar ve düzenleyiciler, büyük teknoloji şirketlerinin bilgi ve çevrimiçi ticaret üzerindeki gücünü dizginlemeye çalışırken, bu, ABD’li yetkililerin 2020’den beri Google’a karşı açtığı beşinci antitröst davasıydı. Avrupa’da Amazon, Google, Apple ve diğerleri antitröst soruşturmaları ve suçlamalarıyla karşı karşıya kalırken, düzenleyiciler sosyal medyanın ve veri toplama gibi bazı uygulamaların zararlarını sınırlamak için yeni yasalar çıkardı.
Amerika Birleşik Devletleri’nde, Facebook ve Instagram’ın ana şirketi Meta, filizlenmekte olan rakiplerini yasa dışı bir şekilde çökerttiği iddiasıyla 2020’de dava edildi. Google özel bir inceleme altına girdi. 2020’de Teksas liderliğindeki bir grup eyalet, Google’a reklam teknolojisi antitröst davası açarken, Adalet Bakanlığı ve başka bir eyalet grubu Google’a çevrimiçi aramadaki hakimiyetini kötüye kullandığı iddiasıyla ayrı ayrı dava açtı. 2021’de bazı eyaletler de Google’ın uygulama mağazası uygulamalarına dava açtı.
Federal Ticaret Komisyonu’nun eski başkanı William Kovacic, yeni davanın “Google’ın dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerle müzakere etme çabalarına bir başka önemli komplikasyon daha eklediğini” söyledi. “Bu zorluklardan bir veya daha fazlasının galip gelme ve hedefi vurma şansı var.”
Google sözcüsü Peter Schottenfels, davanın “son derece rekabetçi reklam teknolojisi sektöründe kazananları ve kaybedenleri belirlemeye çalıştığını” söyledi. Dava, Texas’ın 2020’deki “temelsiz” davasını yansıtıyor ve Adalet Bakanlığı’nın en son davasının, yeniliği yavaşlatacak ve yayıncılara zarar verecek kusurlu bir argüman oluşturduğunu da sözlerine ekledi.
Adalet Bakanlığı yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Biden yönetimi, alışılmadık hukuk teorileriyle Amerika’nın en büyük şirketlerinden bazılarının kanatlarını kesmeye çalışıyor. FTC, bir yargıçtan Meta’nın bir sanal gerçeklik girişimi satın almasını engellemesini istedi; bu, bir anlaşmanın gelişmekte olan bir pazardaki potansiyel rekabete zarar verebileceğini savunan nadir bir durumdur. Ajans ayrıca Microsoft’un 69 milyar dolarlık video oyun yayıncısı Activision Blizzard’ı satın almasına da itiraz etti; bu, iki şirketin öncelikli olarak doğrudan rakip olarak görülmemesi nedeniyle kayda değer bir hareket.
Hükümetin çabalarının federal mahkemelerde sert bir direnişle karşılaşması bekleniyor. Yargıçlar onlarca yıldır antitröst ihlallerinin öncelikle tüketiciler için fiyatları artırıp artırmadığına göre ölçülmesi gerektiğine karar verdiler. Ancak Adalet Bakanlığı antitröst bölümü başkanı Jonathan Kanter ve FTC başkanı Lina Khan, kanunun sınırlarını zorlamalarına ve Amerikan şirketlerinin dikkatini çekmelerine olanak tanıyan davaları kaybetmeye istekli olduklarını söylediler.
Salı günkü dava, Google’ın reklamcılık teknolojisini tekelleştirme ve ardından bu hakimiyeti yayıncıların, reklamverenlerin ve nihayetinde tüketicilerin zararına kötüye kullanma kampanyasını ayrıntılarıyla anlatıyor. Adalet Bakanlığı ve New York ve California’yı içeren eyaletler, Google’ın yayıncılara reklam sunan önemli araçları satın alarak tekelini oluşturduğunu söyledi. Sonuç olarak, reklamverenler web alanı için daha fazla ödeme yaptı ve yayıncılar Google payını aldığı için daha az para kazandı dediler.
Dava, “Bir tehdit ortaya çıktığında, Google, tehdidi bastırmak için bu reklam teknolojisi araçlarından bir veya daha fazlasında pazar gücünü kullandı” diyor. “Sonuç: Google’ın sektör çapında kalıcı hakimiyet planı işe yaradı.”
Yeni dava, Teksas ve diğer 14 eyalet ve bölge tarafından Google’ın reklam teknolojisiyle ilgili olarak desteklenen 2020 davasında öne sürülen iddiaları yansıtıyor. Bu dava mahkemede karışık tepkiler aldı. Eylül ayında, New York’taki bir federal yargıç, davanın bir kısmının devam edebileceğine karar verdi, ancak eyaletlerin rekabete aykırı olduğunu söylediği Google ve Facebook arasındaki bir anlaşmaya ilişkin davayı reddetti.
Google’ın arama motoru, uzun süredir şirketin kar merkezi olmuştur, ancak şirketin reklam teknolojisi bölümü, reklamverenler için tek adres olarak yerini sağlamlaştırmaya yardımcı olmuştur. İki şirketin birleşmesi Google’a çevrimiçi reklam fiyatlarının belirlenmesinde önemli bir avantaj sağladı. Google’ın çeşitli reklam araçları ve platformları sıkı bir şekilde entegre olduğundan, zorunlu bir elden çıkarma, şirket için sancılı ve zor bir süreç olabilir.
Google’ın ana şirketi Alphabet’in, çevrimiçi reklamcılık pazarındaki gerilemenin ortasında 2 Şubat’ta dördüncü çeyrek mali sonuçlarını bildirmesi bekleniyor.
Google, çevrimiçi reklamcılık araçlarını yıllardır genişletiyor. 2007’de reklam araçları üreticisi DoubleClick’in 3,1 milyar dolara satın alınması, zaten güçlü olan dijital reklam motorunun erişimini genişletti. DoubleClick, yayıncılar için bir pazar yeri sağlayarak ve Google’ın web’deki sitelerde daha fazla reklam barındırmasına izin vererek Google’a web’de kritik bir rol verdi.
O zamanlar Google, çoğunlukla arama motoru işinden olmak üzere yıllık 16,6 milyar dolar gelir elde ediyordu. 2021 itibariyle, şirketin reklam teknolojisi bölümü 31,7 milyar dolar gelir elde ederek onu amiral gemisi arama motorundan sonra en büyük ikinci iş birimi haline getirdi. 2022’nin ilk üç çeyreğinde birim 24,3 milyar dolar gelir elde etti.
Google, dijital reklam ekosistemi üzerindeki kontrolünün, reklamlarını görüntüleyen sitelerin kârını haksız yere baltaladığına dair çevrimiçi yayıncılardan gelen iddialarla uzun süredir karşı karşıya kalıyor.
Haber Company de dahil olmak üzere yayıncıları temsil eden bir grup, Kongre’ye web sitelerinin Google ve diğer çevrimiçi platformlarla reklam anlaşmalarının şartlarını müzakere etmesine izin vermesi için baskı yaptı. Normalde, bu tür bir koordinasyon, antitröst yasası kapsamında kabul edilemez. Yayıncıların çabaları şimdiye kadar başarısız oldu.
Adalet Bakanlığı, Google’ın reklam teknolojisi pazarındaki sıkı kontrolünün yalnızca yayıncılara ve reklamverenlere değil, aynı zamanda internet kullanıcılarına da zarar verdiğini belirterek, yayıncıların sitelerinin ziyaretçileri için içerik oluşturmak için daha az kaynağa sahip olduğunu savundu.
Cuma günü Google, dijital reklam pazarındaki yavaşlamaya yanıt olarak 12.000 çalışanını veya iş gücünün yüzde 6’sını işten çıkaracağını duyurdu. Şirket, kesintilerin Silikon Vadisi’nde son aylarda ivme kazanan bir alan olan yapay zekayı içeren projelere öncelik vermesine izin vereceğini söyledi.
Dava, Google’ın “yayıncılar, reklamverenler ve komisyoncular tarafından dijital reklamcılığı kolaylaştırmak için kullanılan çok çeşitli yüksek teknoloji araçlarının kontrolünü ele geçirmek için sistematik bir kampanya yürüterek reklam teknolojisi endüstrisindeki meşru rekabeti bozduğunu” iddia ediyor. Dava, ABD Virginia Doğu Bölgesi Bölge Mahkemesinden Google’ı reklam teknolojisi ürün grubunu satmaya zorlamasını ve şirketin rekabete aykırı olduğu iddia edilen uygulamalara girişmesini engellemesini istedi.
Dünyanın dört bir yanındaki yasa yapıcılar ve düzenleyiciler, büyük teknoloji şirketlerinin bilgi ve çevrimiçi ticaret üzerindeki gücünü dizginlemeye çalışırken, bu, ABD’li yetkililerin 2020’den beri Google’a karşı açtığı beşinci antitröst davasıydı. Avrupa’da Amazon, Google, Apple ve diğerleri antitröst soruşturmaları ve suçlamalarıyla karşı karşıya kalırken, düzenleyiciler sosyal medyanın ve veri toplama gibi bazı uygulamaların zararlarını sınırlamak için yeni yasalar çıkardı.
Amerika Birleşik Devletleri’nde, Facebook ve Instagram’ın ana şirketi Meta, filizlenmekte olan rakiplerini yasa dışı bir şekilde çökerttiği iddiasıyla 2020’de dava edildi. Google özel bir inceleme altına girdi. 2020’de Teksas liderliğindeki bir grup eyalet, Google’a reklam teknolojisi antitröst davası açarken, Adalet Bakanlığı ve başka bir eyalet grubu Google’a çevrimiçi aramadaki hakimiyetini kötüye kullandığı iddiasıyla ayrı ayrı dava açtı. 2021’de bazı eyaletler de Google’ın uygulama mağazası uygulamalarına dava açtı.
Federal Ticaret Komisyonu’nun eski başkanı William Kovacic, yeni davanın “Google’ın dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerle müzakere etme çabalarına bir başka önemli komplikasyon daha eklediğini” söyledi. “Bu zorluklardan bir veya daha fazlasının galip gelme ve hedefi vurma şansı var.”
Google sözcüsü Peter Schottenfels, davanın “son derece rekabetçi reklam teknolojisi sektöründe kazananları ve kaybedenleri belirlemeye çalıştığını” söyledi. Dava, Texas’ın 2020’deki “temelsiz” davasını yansıtıyor ve Adalet Bakanlığı’nın en son davasının, yeniliği yavaşlatacak ve yayıncılara zarar verecek kusurlu bir argüman oluşturduğunu da sözlerine ekledi.
Adalet Bakanlığı yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Biden yönetimi, alışılmadık hukuk teorileriyle Amerika’nın en büyük şirketlerinden bazılarının kanatlarını kesmeye çalışıyor. FTC, bir yargıçtan Meta’nın bir sanal gerçeklik girişimi satın almasını engellemesini istedi; bu, bir anlaşmanın gelişmekte olan bir pazardaki potansiyel rekabete zarar verebileceğini savunan nadir bir durumdur. Ajans ayrıca Microsoft’un 69 milyar dolarlık video oyun yayıncısı Activision Blizzard’ı satın almasına da itiraz etti; bu, iki şirketin öncelikli olarak doğrudan rakip olarak görülmemesi nedeniyle kayda değer bir hareket.
Hükümetin çabalarının federal mahkemelerde sert bir direnişle karşılaşması bekleniyor. Yargıçlar onlarca yıldır antitröst ihlallerinin öncelikle tüketiciler için fiyatları artırıp artırmadığına göre ölçülmesi gerektiğine karar verdiler. Ancak Adalet Bakanlığı antitröst bölümü başkanı Jonathan Kanter ve FTC başkanı Lina Khan, kanunun sınırlarını zorlamalarına ve Amerikan şirketlerinin dikkatini çekmelerine olanak tanıyan davaları kaybetmeye istekli olduklarını söylediler.
Salı günkü dava, Google’ın reklamcılık teknolojisini tekelleştirme ve ardından bu hakimiyeti yayıncıların, reklamverenlerin ve nihayetinde tüketicilerin zararına kötüye kullanma kampanyasını ayrıntılarıyla anlatıyor. Adalet Bakanlığı ve New York ve California’yı içeren eyaletler, Google’ın yayıncılara reklam sunan önemli araçları satın alarak tekelini oluşturduğunu söyledi. Sonuç olarak, reklamverenler web alanı için daha fazla ödeme yaptı ve yayıncılar Google payını aldığı için daha az para kazandı dediler.
Dava, “Bir tehdit ortaya çıktığında, Google, tehdidi bastırmak için bu reklam teknolojisi araçlarından bir veya daha fazlasında pazar gücünü kullandı” diyor. “Sonuç: Google’ın sektör çapında kalıcı hakimiyet planı işe yaradı.”
Yeni dava, Teksas ve diğer 14 eyalet ve bölge tarafından Google’ın reklam teknolojisiyle ilgili olarak desteklenen 2020 davasında öne sürülen iddiaları yansıtıyor. Bu dava mahkemede karışık tepkiler aldı. Eylül ayında, New York’taki bir federal yargıç, davanın bir kısmının devam edebileceğine karar verdi, ancak eyaletlerin rekabete aykırı olduğunu söylediği Google ve Facebook arasındaki bir anlaşmaya ilişkin davayı reddetti.
Google’ın arama motoru, uzun süredir şirketin kar merkezi olmuştur, ancak şirketin reklam teknolojisi bölümü, reklamverenler için tek adres olarak yerini sağlamlaştırmaya yardımcı olmuştur. İki şirketin birleşmesi Google’a çevrimiçi reklam fiyatlarının belirlenmesinde önemli bir avantaj sağladı. Google’ın çeşitli reklam araçları ve platformları sıkı bir şekilde entegre olduğundan, zorunlu bir elden çıkarma, şirket için sancılı ve zor bir süreç olabilir.
Google’ın ana şirketi Alphabet’in, çevrimiçi reklamcılık pazarındaki gerilemenin ortasında 2 Şubat’ta dördüncü çeyrek mali sonuçlarını bildirmesi bekleniyor.
Google, çevrimiçi reklamcılık araçlarını yıllardır genişletiyor. 2007’de reklam araçları üreticisi DoubleClick’in 3,1 milyar dolara satın alınması, zaten güçlü olan dijital reklam motorunun erişimini genişletti. DoubleClick, yayıncılar için bir pazar yeri sağlayarak ve Google’ın web’deki sitelerde daha fazla reklam barındırmasına izin vererek Google’a web’de kritik bir rol verdi.
O zamanlar Google, çoğunlukla arama motoru işinden olmak üzere yıllık 16,6 milyar dolar gelir elde ediyordu. 2021 itibariyle, şirketin reklam teknolojisi bölümü 31,7 milyar dolar gelir elde ederek onu amiral gemisi arama motorundan sonra en büyük ikinci iş birimi haline getirdi. 2022’nin ilk üç çeyreğinde birim 24,3 milyar dolar gelir elde etti.
Google, dijital reklam ekosistemi üzerindeki kontrolünün, reklamlarını görüntüleyen sitelerin kârını haksız yere baltaladığına dair çevrimiçi yayıncılardan gelen iddialarla uzun süredir karşı karşıya kalıyor.
Haber Company de dahil olmak üzere yayıncıları temsil eden bir grup, Kongre’ye web sitelerinin Google ve diğer çevrimiçi platformlarla reklam anlaşmalarının şartlarını müzakere etmesine izin vermesi için baskı yaptı. Normalde, bu tür bir koordinasyon, antitröst yasası kapsamında kabul edilemez. Yayıncıların çabaları şimdiye kadar başarısız oldu.
Adalet Bakanlığı, Google’ın reklam teknolojisi pazarındaki sıkı kontrolünün yalnızca yayıncılara ve reklamverenlere değil, aynı zamanda internet kullanıcılarına da zarar verdiğini belirterek, yayıncıların sitelerinin ziyaretçileri için içerik oluşturmak için daha az kaynağa sahip olduğunu savundu.
Cuma günü Google, dijital reklam pazarındaki yavaşlamaya yanıt olarak 12.000 çalışanını veya iş gücünün yüzde 6’sını işten çıkaracağını duyurdu. Şirket, kesintilerin Silikon Vadisi’nde son aylarda ivme kazanan bir alan olan yapay zekayı içeren projelere öncelik vermesine izin vereceğini söyledi.