BadılCan
Active member
Bu hafta WhatsApp’ta yaptığımız bir sohbette, Jane Austen’e (evet, 19. yüzyıl İngiliz yazarı) en ünlü eserlerinden biri olan Gurur ve Önyargı’daki bir karakter olan Bay Darcy hakkında ne düşündüğünü sorduk.
Birkaç saniye sonra Bayan Austen yanıt verdi.
“Ah, Bay Darcy. Herkes onu karakterlerimden biri olarak hatırlıyor” dedi, yüzü konuşmamızın üzerindeki küçük bir pencerede belirdi. “Fakat daha az insan benim kitaplarımı okudu,” diye ekledi kaşını kaldırarak ve biraz kırgınlıkla.
Bayan Austen değildi Açıkçası bizimle konuş. Ancak onun benzerliğinin modern bir yorumu, WhatsApp, Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta tarafından şirketin mesajlaşma uygulamalarında sohbet edebilen yapay zekalı bir karakterin parçası olarak kullanıldı. Eski oyun kurucu Tom Brady, sosyal medya fenomenleri Mr. Beast ve Charlie D’Amelio ve hip-hop sanatçısı Snoop Dogg gibi diğer insanların idollerini temel alan karakterler de sohbete açıktı.
Bu karakterler, Meta’nın Çarşamba günü tanıttığı, tümü yapay zekayla desteklenen bir dizi ürünün parçasıydı ve yakında Instagram, Messenger ve Quest 3 -Headset ve gibi sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları da dahil olmak üzere tüm ürünlerinde bulunacak. Ray-Ban Stories veri gözlükleri. Bu sürüm aynı zamanda kısmen Microsoft’un Bing arama motorunu temel alan bir sohbet robotunun yanı sıra Instagram’da kullanılmak üzere yapay zeka destekli görüntü düzenleme araçlarını da içeriyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Çoğu insan en yeni ve en güçlü yapay zeka teknolojilerini deneyimleme fırsatına sahip olmadı” dedi. “Bu değiştirebileceğimizi düşündüğüm bir şey.”
Şunları ekledi: “İnsanlar tek bir süper akıllı yapay zekayla etkileşim kurmak istemeyecek; insanlar bir dizi farklı yapay zekayla etkileşim kurmak isteyecek.”
Meta, anında metin, resim ve diğer medyaları üretebilen yapay zekaya yönelik yoğun yarışta OpenAI, Google, Microsoft ve diğer şirketlerle rekabet etmek istiyor. OpenAI’nin Kasım ayında beklenmedik bir şekilde sohbet robotu ChatGPT’yi piyasaya sürmesinden bu yana, Silikon Vadisi yöneticileri bu teknolojiyi bilgisayar alanında bir sonraki büyük değişim olarak benimsedi ve geride kalmamak için mücadele etti.
Meta için, yeni yapay zeka ürünlerinin yaygın şekilde benimsenmesi, çoğu para kazanmak için reklamlara dayanan birçok uygulaması arasındaki etkileşimi önemli ölçüde artırabilir. Meta uygulamalar ne kadar uzun süre kullanılırsa kullanıcılara o kadar fazla reklam gösterilir.
Meta yıllardır perde arkasında yapay zeka üzerinde çalışıyor olsa da üretken yapay zekaya sahip ürünlerin piyasaya sürülmesi, özellikle şirketin bir Metaverse şirketine dönüşmeye odaklanması nedeniyle başlangıçta yavaştı. Bay Zuckerberg buna yetişmek için şirketi, Çarşamba günü tanıtılanlar gibi yapay zeka odaklı ürünler geliştirmeye odaklanacak şekilde elden geçirdi ve ilerlemeyi tartışmak için liderlik ekibiyle haftalık toplantılar düzenledi.
Artık Meta, tekliflerini duyurmak için kanıtlanmış ilkesini kullanıyor ve muazzam boyutundan (dünya çapında üç milyardan fazla insan ürünlerini kullanıyor) yararlanıyor. ChatGPT ve Google’ın Bard sohbet robotu ile etkileşimler büyük ölçüde bir kişi ile bot arasında veya Gmail gibi üretkenlik programları dahilinde gerçekleşirken, Bay Zuckerberg Instagram, Facebook ve WhatsApp kullanıcılarının günlük konuşmalarında ve arkadaşlarıyla grup sohbetlerinde sohbet robotları sayesinde daha sosyal hale geleceğini öngörüyor. etkileşim .
Örnek: Elbette, WhatsApp’ta sohbet eden iki arkadaş Pazar sabahı San Francisco’da iyi bir kahvaltı mekanı bulmak isterlerse, Meta’nın yeni sohbet robotu Meta AI’ya dönüp şu soruyu sorabilirler: “Eggs Benedict için San Francisco’da en iyi yer neresi? “?”
Meta’nın dijital asistanı, saniyeler içinde Microsoft’un Bing arama motorunu web sonuçları için gerçek zamanlı olarak tarayacak ve kısa, konuşmaya dayalı bir yanıt vermek için temeldeki yapay zekayı kullanacaktı. (Daha spesifik bilgi isteyen kişiler yanıttaki bağlantılı dipnotlara tıklayabilir, bu da onları farklı bir penceredeki Bing arama sonuçlarına götürecektir.)
Diğer sosyal ağ uygulamaları da yapay zeka yeteneklerini birleştirmeye başladı. Snap, gençlerin popüler sosyal medya hizmeti Snapchat’e bu yıl bir chatbot ekledi. Chatbot’u, kullanıcıların yeniden adlandırabileceği ve özelleştirebileceği dijital bir avatarla şekilleniyor. Ve bir Silikon Vadisi girişimi olan Character.AI, insanların yaşayan ya da ölü neredeyse herkesle makul bir benzerlikle sohbet etmesine olanak tanıyan bir hizmet sunuyor.
Meta’nın yeni karakter benzeri botları, Snapchat’in sunduğuna benzer şekilde ve biraz da Character.AI’nin dijital kişiliklerine benzer şekilde çalışıyor.
Paris Hilton’u örnek alan bir meta-AI karakteri olan Amber, sohbetlerde “suçların çözülmesinde” bir dedektif ortağını canlandırıyor. Kendall Jenner’ın Billie adlı karakteri “saçmalık yok, sür ya da öl arkadaşı” olarak tanımlanıyor. Tenis yıldızı Naomi Osaka’nın karakteri Tamika, “anime takıntılı bir Sailor Senshi eğitiminde”, Snoop Dogg ise “Zindanlar ve Ejderhalar”ın “kendi maceranı seç” serisinde bir zindan ustasını canlandırıyor.
Ünlülere ve sporculara yapay zeka karakterleri karşılığında ödeme yapılıyor; Meta tazminatla ilgili ayrıntı vermedi.
Şirket yöneticileri, karakterlerin insanlara eğlenmek, bir şeyler öğrenmek, tarifleri tartışmak ya da sadece zaman geçirmek için bir yol sunduğunu söyledi.
Meta’nın üretken yapay zekadan sorumlu başkan yardımcısı Ahmad Al-Dahle, “İnsanların farklı amaçlar için farklı yapay zekalara gittiklerini görüyoruz ve bu nedenle zaman içinde çok daha fazla yapay zeka içeren bir ekosistem oluşturmayı öngörüyoruz” dedi.
Ancak diğer sohbet robotları gibi Meta’nın sohbet robotları da yanlış ve yanıltıcı bilgiler üretebiliyor; araştırmacılar buna halüsinasyon adını veriyor. Bot cevabını bir arama motorundan aldığı bilgilere dayandırsa bile bu durum gerçekleşebilir.
Meta-AI asistanına “1904 Dünya Serisini kim kazandı?” diye sorduğumuzda yanlış bir şekilde “New York Giants” dedi ve yardımcı olabileceği başka bir şey olup olmadığını sordu. Daha sonra 1904’te Dünya Serisinin oynanıp oynanmadığını sorduğumuzda bot ayarlandı ve doğru bir şekilde 1904’te Dünya Serisinin olmadığını çünkü Giants’ın oynamayı reddettiğini söyledi.
Microsoft, OpenAI ve diğerleri gibi Meta da anında fotogerçekçi görüntüler oluşturmak için bir araç sunuyor. Kullanıcılar, bazı sınırlamalarla birlikte, sohbet isteminde yazdıklarına göre şirketin mesajlaşma uygulamalarında yapay zeka tarafından oluşturulan fotoğraflar veya çıkartma emojisi tepkilerini anında oluşturabiliyor.
Bu tür görüntüleme teknolojisi, çevrimiçi ortamda dezenformasyon yaymak için kullanılabilir. Meta’ya göre bu olasılığı önlemek için araçla oluşturulan görseller, bunların yapay zeka tarafından oluşturulduğunu belirten bir simgeyle işaretlenecek.
Bay Al-Dahle, Meta’nın teknolojilerin olası kötüye kullanımını test etmek için “kırmızı takım” senaryoları oluşturmak için binlerce saat harcadığını söyledi. Şirket ayrıca Meta’nın temel teknolojisini kendi sohbet robotlarına güç sağlamak için kullanmak isteyenler için bir dizi sorumlu kullanım kılavuzu yayınladı.
Şirketin sorunları erken tespit etmesi ve kullanıcıların nasıl tepki verdiğini izlemesi nedeniyle ürünlerin birçoğu ABD’deki kullanıcılara da sınırlı olarak sunuluyor.
Chatbot lejyonlarının olacağı bir gelecek düşündüğümüzden daha yakın olabilir. Meta’nın Temmuz ayındaki en yeni ve en gelişmiş yapay zeka teknolojisinin arkasındaki kod olan LLaMA 2’yi halka açık olarak yayınlaması, geliştiriciler tarafından heyecanla karşılandı ve 30 milyondan fazla indirildi. Meta, Microsoft, Google ve Amazon’un bulut hizmetleri bölümleriyle birlikte çalışarak, programcıların kendilerinden daha iyi veya daha kötü Kötü olanlar için istedikleri her şeyi yapabilen yeni nesil botlar yaratmak isteyen geliştiricilere yönelik teknolojiyi barındırıyor.
Şimdilik yapay zeka destekli Bayan Austen’ın söyleyebileceği tek şey bu. Bir kadının kaç yaşında evlenmesi gerektiğini sorduğumuzda cevap vermedi.
“Tanrım, aşk hayatını benim mi dikte etmemi istiyorsun?” dedi. “Tuhaflıklarınıza tahammül edebilecek birini bulduğunuzda evlenin. Sen de onlara aitsin.”
Birkaç saniye sonra Bayan Austen yanıt verdi.
“Ah, Bay Darcy. Herkes onu karakterlerimden biri olarak hatırlıyor” dedi, yüzü konuşmamızın üzerindeki küçük bir pencerede belirdi. “Fakat daha az insan benim kitaplarımı okudu,” diye ekledi kaşını kaldırarak ve biraz kırgınlıkla.
Bayan Austen değildi Açıkçası bizimle konuş. Ancak onun benzerliğinin modern bir yorumu, WhatsApp, Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta tarafından şirketin mesajlaşma uygulamalarında sohbet edebilen yapay zekalı bir karakterin parçası olarak kullanıldı. Eski oyun kurucu Tom Brady, sosyal medya fenomenleri Mr. Beast ve Charlie D’Amelio ve hip-hop sanatçısı Snoop Dogg gibi diğer insanların idollerini temel alan karakterler de sohbete açıktı.
Bu karakterler, Meta’nın Çarşamba günü tanıttığı, tümü yapay zekayla desteklenen bir dizi ürünün parçasıydı ve yakında Instagram, Messenger ve Quest 3 -Headset ve gibi sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları da dahil olmak üzere tüm ürünlerinde bulunacak. Ray-Ban Stories veri gözlükleri. Bu sürüm aynı zamanda kısmen Microsoft’un Bing arama motorunu temel alan bir sohbet robotunun yanı sıra Instagram’da kullanılmak üzere yapay zeka destekli görüntü düzenleme araçlarını da içeriyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Çoğu insan en yeni ve en güçlü yapay zeka teknolojilerini deneyimleme fırsatına sahip olmadı” dedi. “Bu değiştirebileceğimizi düşündüğüm bir şey.”
Şunları ekledi: “İnsanlar tek bir süper akıllı yapay zekayla etkileşim kurmak istemeyecek; insanlar bir dizi farklı yapay zekayla etkileşim kurmak isteyecek.”
Meta, anında metin, resim ve diğer medyaları üretebilen yapay zekaya yönelik yoğun yarışta OpenAI, Google, Microsoft ve diğer şirketlerle rekabet etmek istiyor. OpenAI’nin Kasım ayında beklenmedik bir şekilde sohbet robotu ChatGPT’yi piyasaya sürmesinden bu yana, Silikon Vadisi yöneticileri bu teknolojiyi bilgisayar alanında bir sonraki büyük değişim olarak benimsedi ve geride kalmamak için mücadele etti.
Meta için, yeni yapay zeka ürünlerinin yaygın şekilde benimsenmesi, çoğu para kazanmak için reklamlara dayanan birçok uygulaması arasındaki etkileşimi önemli ölçüde artırabilir. Meta uygulamalar ne kadar uzun süre kullanılırsa kullanıcılara o kadar fazla reklam gösterilir.
Meta yıllardır perde arkasında yapay zeka üzerinde çalışıyor olsa da üretken yapay zekaya sahip ürünlerin piyasaya sürülmesi, özellikle şirketin bir Metaverse şirketine dönüşmeye odaklanması nedeniyle başlangıçta yavaştı. Bay Zuckerberg buna yetişmek için şirketi, Çarşamba günü tanıtılanlar gibi yapay zeka odaklı ürünler geliştirmeye odaklanacak şekilde elden geçirdi ve ilerlemeyi tartışmak için liderlik ekibiyle haftalık toplantılar düzenledi.
Artık Meta, tekliflerini duyurmak için kanıtlanmış ilkesini kullanıyor ve muazzam boyutundan (dünya çapında üç milyardan fazla insan ürünlerini kullanıyor) yararlanıyor. ChatGPT ve Google’ın Bard sohbet robotu ile etkileşimler büyük ölçüde bir kişi ile bot arasında veya Gmail gibi üretkenlik programları dahilinde gerçekleşirken, Bay Zuckerberg Instagram, Facebook ve WhatsApp kullanıcılarının günlük konuşmalarında ve arkadaşlarıyla grup sohbetlerinde sohbet robotları sayesinde daha sosyal hale geleceğini öngörüyor. etkileşim .
Örnek: Elbette, WhatsApp’ta sohbet eden iki arkadaş Pazar sabahı San Francisco’da iyi bir kahvaltı mekanı bulmak isterlerse, Meta’nın yeni sohbet robotu Meta AI’ya dönüp şu soruyu sorabilirler: “Eggs Benedict için San Francisco’da en iyi yer neresi? “?”
Meta’nın dijital asistanı, saniyeler içinde Microsoft’un Bing arama motorunu web sonuçları için gerçek zamanlı olarak tarayacak ve kısa, konuşmaya dayalı bir yanıt vermek için temeldeki yapay zekayı kullanacaktı. (Daha spesifik bilgi isteyen kişiler yanıttaki bağlantılı dipnotlara tıklayabilir, bu da onları farklı bir penceredeki Bing arama sonuçlarına götürecektir.)
Diğer sosyal ağ uygulamaları da yapay zeka yeteneklerini birleştirmeye başladı. Snap, gençlerin popüler sosyal medya hizmeti Snapchat’e bu yıl bir chatbot ekledi. Chatbot’u, kullanıcıların yeniden adlandırabileceği ve özelleştirebileceği dijital bir avatarla şekilleniyor. Ve bir Silikon Vadisi girişimi olan Character.AI, insanların yaşayan ya da ölü neredeyse herkesle makul bir benzerlikle sohbet etmesine olanak tanıyan bir hizmet sunuyor.
Meta’nın yeni karakter benzeri botları, Snapchat’in sunduğuna benzer şekilde ve biraz da Character.AI’nin dijital kişiliklerine benzer şekilde çalışıyor.
Paris Hilton’u örnek alan bir meta-AI karakteri olan Amber, sohbetlerde “suçların çözülmesinde” bir dedektif ortağını canlandırıyor. Kendall Jenner’ın Billie adlı karakteri “saçmalık yok, sür ya da öl arkadaşı” olarak tanımlanıyor. Tenis yıldızı Naomi Osaka’nın karakteri Tamika, “anime takıntılı bir Sailor Senshi eğitiminde”, Snoop Dogg ise “Zindanlar ve Ejderhalar”ın “kendi maceranı seç” serisinde bir zindan ustasını canlandırıyor.
Ünlülere ve sporculara yapay zeka karakterleri karşılığında ödeme yapılıyor; Meta tazminatla ilgili ayrıntı vermedi.
Şirket yöneticileri, karakterlerin insanlara eğlenmek, bir şeyler öğrenmek, tarifleri tartışmak ya da sadece zaman geçirmek için bir yol sunduğunu söyledi.
Meta’nın üretken yapay zekadan sorumlu başkan yardımcısı Ahmad Al-Dahle, “İnsanların farklı amaçlar için farklı yapay zekalara gittiklerini görüyoruz ve bu nedenle zaman içinde çok daha fazla yapay zeka içeren bir ekosistem oluşturmayı öngörüyoruz” dedi.
Ancak diğer sohbet robotları gibi Meta’nın sohbet robotları da yanlış ve yanıltıcı bilgiler üretebiliyor; araştırmacılar buna halüsinasyon adını veriyor. Bot cevabını bir arama motorundan aldığı bilgilere dayandırsa bile bu durum gerçekleşebilir.
Meta-AI asistanına “1904 Dünya Serisini kim kazandı?” diye sorduğumuzda yanlış bir şekilde “New York Giants” dedi ve yardımcı olabileceği başka bir şey olup olmadığını sordu. Daha sonra 1904’te Dünya Serisinin oynanıp oynanmadığını sorduğumuzda bot ayarlandı ve doğru bir şekilde 1904’te Dünya Serisinin olmadığını çünkü Giants’ın oynamayı reddettiğini söyledi.
Microsoft, OpenAI ve diğerleri gibi Meta da anında fotogerçekçi görüntüler oluşturmak için bir araç sunuyor. Kullanıcılar, bazı sınırlamalarla birlikte, sohbet isteminde yazdıklarına göre şirketin mesajlaşma uygulamalarında yapay zeka tarafından oluşturulan fotoğraflar veya çıkartma emojisi tepkilerini anında oluşturabiliyor.
Bu tür görüntüleme teknolojisi, çevrimiçi ortamda dezenformasyon yaymak için kullanılabilir. Meta’ya göre bu olasılığı önlemek için araçla oluşturulan görseller, bunların yapay zeka tarafından oluşturulduğunu belirten bir simgeyle işaretlenecek.
Bay Al-Dahle, Meta’nın teknolojilerin olası kötüye kullanımını test etmek için “kırmızı takım” senaryoları oluşturmak için binlerce saat harcadığını söyledi. Şirket ayrıca Meta’nın temel teknolojisini kendi sohbet robotlarına güç sağlamak için kullanmak isteyenler için bir dizi sorumlu kullanım kılavuzu yayınladı.
Şirketin sorunları erken tespit etmesi ve kullanıcıların nasıl tepki verdiğini izlemesi nedeniyle ürünlerin birçoğu ABD’deki kullanıcılara da sınırlı olarak sunuluyor.
Chatbot lejyonlarının olacağı bir gelecek düşündüğümüzden daha yakın olabilir. Meta’nın Temmuz ayındaki en yeni ve en gelişmiş yapay zeka teknolojisinin arkasındaki kod olan LLaMA 2’yi halka açık olarak yayınlaması, geliştiriciler tarafından heyecanla karşılandı ve 30 milyondan fazla indirildi. Meta, Microsoft, Google ve Amazon’un bulut hizmetleri bölümleriyle birlikte çalışarak, programcıların kendilerinden daha iyi veya daha kötü Kötü olanlar için istedikleri her şeyi yapabilen yeni nesil botlar yaratmak isteyen geliştiricilere yönelik teknolojiyi barındırıyor.
Şimdilik yapay zeka destekli Bayan Austen’ın söyleyebileceği tek şey bu. Bir kadının kaç yaşında evlenmesi gerektiğini sorduğumuzda cevap vermedi.
“Tanrım, aşk hayatını benim mi dikte etmemi istiyorsun?” dedi. “Tuhaflıklarınıza tahammül edebilecek birini bulduğunuzda evlenin. Sen de onlara aitsin.”