Barry Diller, The Daily Beast’in satışını araştırıyor

BadılCan

Member
Teknoloji patronu Barry Diller, 2000’lerde dijital gazeteciliği deneyen ilk milyarderlerden biriydi ve uzun süredir editör olan Tina Brown ile birlikte gelişen çevrimiçi çağ için keyifsiz bir tabloid olan The Daily Beast’i piyasaya sürdü.

Şimdi, Bay Diller’in İnternet Muckraker’ın sahibi olarak 14 yıllık koşusu sona eriyor olabilir.

People, Better Homes and Gardens ve Southern Living gibi dijital mülklerin sahibi Bay Diller tarafından kurulan holding şirketi IAC, danışmanlığı devreye aldı. Whisper Advisors’ın The Daily Beast’in satışını araştırmasına ilişkin bilgiye sahip iki kişinin verdiği karara göre.

İnsanlar, satış sürecinin erken aşamalarda olduğunu ve bir anlaşmayla sonuçlanmayabileceğini söyledi. Daily Beast’in bir satışta alabileceği fiyat net değil.

Bir IAC sözcüsü yorum yapmaktan kaçındı.

Daily Beast, yıllar boyunca medya endüstrisini ve siyasi ve ulusal güvenlik konularını kapsayan bir gazetecilik başarısı elde etti. Geçen yıl, Gürcistan Senatosu için Cumhuriyetçi aday olan Herschel Walker’ın daha önce kamuoyunda bahsetmediği çocukların babası olduğu haberini verdi.


Ancak Bay Diller’in diğer bazı yatırımlarının mali başarısıyla eşleşmedi. Site, Bay Diller’in diğer yayıncılık markalarından bağımsız olarak işleyen ve kendi CEO’su ve yönetim ekibine sahip genişleyen dijital imparatorluğunun küçük bir parçasıydı.

Diğer dijital medya şirketleri gibi The Daily Beast de işini büyütmek için son yıllarda dijital aboneliklere yöneldi. Şirket, kapsamına sınırsız erişim için ayda 4,99 ABD doları ücret alıyor ve haftada beş kez reklam destekli bir bulmaca sunuyor. Ayrıca, sitenin internetten alışverişe ayrılmış bir bölümü olan Scouted’da tavsiye ettiği ürünler için online satışlardan da pay alıyor.

Dijital medyadaki sicili flört şirketi Match Group, seyahat şirketi Expedia ve video hizmeti Vimeo’nun başarılı çatallarını içeren Bay Diller için bir satış düşünmek için kötü bir zaman olabilir. Utangaç yatırımcılar reklam ve video akışı şirketlerine karşı temkinli büyüdükçe, medya hisseleri geçen yıl daha geniş pazar zayıflığının ortasında keskin bir düşüş yaşadı.

Daily Beast’in agresif haberciliği, onu ara sıra davalar için bir hedef haline getirdi ve bu da satışı zorlaştırabilir. 2020’de Gawker’ın eski yazı işleri müdürü, site Gawker’ın çalkantılı yeniden lansmanı hakkında bir makale yayınladıktan sonra The Daily Beast’e dava açtı. Daily Beast, makalesinin doğru olduğunu ve davanın hala mahkemede ilerlediğini söyledi.

Nispeten küçük kadrosuna rağmen – 100’den az gazeteciden oluşan bir haber odası var – The Daily Beast oldukça büyük bir izleyici kitlesini kendine çekiyor. Bir ölçüm şirketi olan Comscore’a göre site, Kasım ayında yaklaşık 15 milyon tekil ziyaretçi çekti.


Daily Beast ayrıca anlatı haberciliğinde de bir isim yaptı. 2020’de site, Ben Affleck ve Matt Damon’ın Pearl Street Films tarafından sunulan Monopoly oyununa yaklaşık 1 milyon $ karşılığında hile yaparak McDonald’s’ı dolandırmak için yıllarca süren bir komployu ayrıntılarıyla anlatan popüler bir ileti dizisi yayınladı.
 
Üst