Condé Nast’ın satışları geçen yıl arttı ancak hedefin altında kaldı

BadılCan

Member
Vogue, The New Yorker ve Vanity Fair’in yayıncısı Condé Nast’ın CEO’su Roger Lynch, Cuma günü verdiği bir röportajda şirketin işinin geçen yıl içinde büyüdüğünü ancak satış hedefini kaçırdığını söyledi.

Bir röportajda Bay Lynch, şirketin 2022’yi faiz, vergi, amortisman ve amortisman öncesi kazanç veya yaygın olarak kullanılan bir finansal ölçüm olan FAVÖK ile pozitif kapattığını söyledi. “Şu anda çok kârlı olmayı hedeflemiyoruz, ancak büyüme alanlarına yeniden yatırım yapmamızı sağlayan bir nakit akışı hedefliyoruz” dedi.

Bay Lynch, görüşmede toplam satışlar ve karlar hakkında belirli rakamlar vermeyi reddetti. Ancak yorumları, şirketin sağlığı hakkında bir fikir verdi. Özel Advance Publications’ın bir birimi olan Condé Nast, mali sonuçlarını kamuya açıklamaz ve bunları yalnızca ara sıra tartışır.

Yorumları, Perşembe günü Condé Nast personeline gönderilen ve Bay Lynch’in reklam gelirinin yıldan yıla arttığını ve video görüntülemelerinin “çift haneli” arttığını söylediği bir notu yansıtıyor.


Haberler’a verdiği notta, “Bu inanılmaz bir kolektif başarı ve dayanıklılığınızın ve sıkı çalışmanızın bir kanıtıdır” diye yazdı.

Röportajda Bay Lynch, şirketin Rusya’daki işinin kapanması ve Çin’deki uzun tecritlerin etkisi gibi zorluklar nedeniyle yıllık satış hedefini yüzde 1’den daha az kaçırdığını söyledi. Abonelikler ve e-ticaretin yanı sıra ortaklıklar ve marka işbirliklerini içeren önemli bir büyüme alanı olan tüketici işi, hedefine tam olarak ulaşamadı.

Bay Lynch, “E-ticaret işimiz yıldan yıla yaklaşık yüzde 20 büyüdü” dedi. “Biraz daha yüksek bir hedefimiz vardı, ancak geriye dönüp baktığımızda bu biraz gerçekçi değildi.” 2022’deki aboneliklerin hedeflerinin “biraz altında” olduğunu da sözlerine ekledi.

Ancak, “gelirimizi artırdık, reklamcılık işimizi büyüttük – bizimki gibi bunu söyleyebilecek çok fazla şirket olduğunu sanmıyorum” dedi.

Şirketin mali durumu hakkında bilgi sahibi bir kişiye göre, Condé Nast’ın 2021 itibariyle yaklaşık 2 milyar dolarlık geliri vardı. Bay Lynch, Wall Street Journal’a şirketin 2021’de yıllardır ilk kez kar elde ettiğini söyledi.


Kişi, 2022’de toplam gelirin 2 milyar doları aşmasa da yeniden arttığını söyledi.

Şirket son birkaç yıldır yılda 100 milyon dolar kaybediyor. 2019’da göreve getirilen Bay Lynch, operasyonları küresel olarak konsolide etme ve gelir akışlarını çeşitlendirme çabalarına öncülük etti.

Sonuçlar, diğer birçok medya şirketinin aksine. CNN, Vice, Gannett, Vox Media ve NPR, son aylarda zayıf reklam gelirlerini gerekçe göstererek işten çıkarmalar duyurdu.

Perşembe günü, Bay Lynch şirket notunda finans müdürü Jackie Marks’ın Mart başında ayrılacağını duyurdu. Bayan Marks, Mart 2021’den beri bu görevi sürdürmektedir. Bay Lynch, ayrılışının koşulları hakkında daha fazla yorum yapmaktan kaçındı.
 
Üst