Dikkat çekici Esquire cover’ları yapan Carl Fischer 98 yaşında hayatını kaybetti.

BadılCan

Active member
1960’larda ve 70’lerin başında Esquire dergisinin en ünlü ve kışkırtıcı kapaklarından bazılarını çeken fotoğrafçı Carl Fischer, Muhammed Ali’nin oklarla delindiği ve Andy Warhol’un dev bir domates çorbası konservesine düştüğü görüntüler de dahil olmak üzere, öldüğü gün öldü. Cuma günü Manhattan’daki ev. 98 yaşındaydı.

Torunu Alice Lloyd George, ölümünü doğruladı.

Kendi kendini yetiştirmiş bir sanatçı olan Bay Fischer, reklamcılıkta sanat yönetmeni olarak çalışmış ve ardından Esquire’ın editörü Harold Hayes, 1963’te cover yapması için onu işe almaya başladığında kendi stüdyosunu kurmuştu. Genellikle sanat yönetmeni George Lois ile çalışarak dergi için bunlardan 60 tane çekti.

Kasım ayında ölen Bay Lois, belirli bir kapak konseptiyle geniş çapta itibar kazandı, ancak fikrin nasıl uygulanacağını ve filme alınacağını bulmak Bay Fischer’a kalmıştı. Dijital öncesi çağda, bu genellikle rastgele doğaçlama anlamına geliyordu.


Örneğin, belki de en ünlü Nisan 1968 kapağının fikri, Ali’yi Hıristiyan şehit Aziz Sebastian’ı anımsatan bir tarzda tasvir etmekti. Bir yıl önce, Ali dini gerekçelerle silahlı kuvvetlere katılmayı reddettikten sonra ağır sıklet unvanı elinden alınmıştı.


Bay Lois ve Bay Fischer, Ali’yi vücudunda oklarla gömleksiz göstermek istediler. Hristiyan imajı onu rahatsız ettiğinden, bir Müslüman olan Ali’yi bu kavramı kabul etmeye ikna etmek biraz zaman aldı. Ama yaptığında çok farklı bir hata oldu.

Bay Fischer, Esquire’a 2015 yılında kariyerine geri dönen bir makale için “Okların büyük bir baş ağrısı olduğu ortaya çıktı” dedi. “Önceden bir model üzerinde pratik yapmıştık ve dartı gövdeye yapıştırmaya çalıştığımızda o kadar ağırdı ki sarkıyordu.”

Bu yüzden Bay Fischer, Manhattan’ın Yukarı Doğu Yakası’ndaki stüdyosunun tavanına bir direk taktı ve onları tutmak için oradan dartlara kadar neredeyse görünmez bir olta döşedi.


Esquire görüntülerinden bazıları, aslında artık ilkel fotoğraf kolaj hileleri kullanılarak birbirine dikilmiş birden çok görüntüydü. Örneğin Warhol’un kapağı, Bay Warhol’un devasa bir Campbell domates çorbası kutusunda boğulduğunu gösteriyordu. Bay Lois’e göre, Bay Warhol’a bu fikir sorulduğunda, “Ama George, dev bir çorba kutusu yapman gerekmiyor mu?”

HAYIR; Aslında ihtiyaç duyulan şey, normal bir çorba konservesi ve biraz misketti.

“Çorbaya misket attım,” dedi Bay Fischer, “ve güzel bir delik açabilmek için bilyeyi sıvıya çarparken fotoğraflamaya çalıştım.”

Sonra Bay Warhol, boğulmak üzereymiş gibi kolları havada poz verdi. İki fotoğraf birleştirildi ve ortaya çıkan görüntü, Esquire dergisinin Mayıs 1969 kapağındaydı.


Diğer durumlarda, manipüle edilen görüntü değil özneydi. Bu, Bay Lois’in “hepsinin en tartışmalısı” olarak adlandırdığı Kasım 1970 kapağı için kesinlikle doğruydu. 1968’de Vietnam Savaşı sırasında Güney Vietnam’ın My Lai köyündeki nüfusun büyük bölümünün katledilmesinden sorumlu müfrezelerden birine komuta eden William Calley’i askeri üniforması içinde, etrafı Asya kökenli çocuklarla çevrili, sırıtarak gösteriyordu. onun yüzünde.


Bay Fischer, Bay Lois’in ya da Bay Hayes’in -hangisi olduğunu hatırlayamamıştı- onu arayıp Bay Calley’nin stüdyosuna geleceğini ve çekimde yer alması gereken Asya kökenli yarım düzine küçük çocuğu olduğunu söylediğini söyledi.

Bay Fischer 2015 röportajında ”Calley stüdyoya konsepti bilmeden geldi,” diye hatırladı ve “Lois veya Harold’dan biri, ‘Yapacağımız şey şu; bu senin bir canavar olmadığını gösterecek.” Konuşmanın tüm ayrıntılarını bilmiyorum ama bugüne kadar bunu neden yaptığını anlamıyorum, muhtemelen bunun onu küçük göstereceğini düşünmesi dışında. iyi.”

Bay Fischer ayrıca, New York için düzinelerce dergi de dahil olmak üzere başka dergilerin kapaklarını da fotoğrafladı, ancak en çok dikkati Esquire’ın çalışması çekti; Bu resimlerin bir kısmı şimdi müze koleksiyonlarında.

Bay Fischer, 1978’de Rochester Teknoloji Enstitüsü’nde ders verirken The Democrat and Chronicle of Rochester, NY’ye “Bu kapaklar çirkindi, saldırgandı, çileden çıkarıcıydı ve hayranlık uyandırıcıydı” dedi.

“Birçok insan şok oldu” diye ekledi. Kapak mesajları olarak algıladıkları şeyleri öfkeyle yazarlardı, ancak Bay Fischer tüm mesajların bakanın gözünde olduğunu söyledi.

“Aslında çoğu durumda gerçekten hiçbir şey söylemediler” dedi. “Her şey, herhangi bir ilginç sanat gibi, içinde ne okuduğunuzla ilgili bir meseleydi.”


Carl Fischer, 3 Mayıs 1924’te Bronx’ta Joseph ve Irma (Schwerin) Fischer’in çocuğu olarak dünyaya geldi. Brooklyn’de büyümüş, II. Dünya Savaşı sırasında Filipinler’de bir iletişim biriminde görev yapmıştır.

1948’de Manhattan’daki Cooper Union’dan bir derece aldı. Daha sonra Londra’daki Central Saint Martins College of Art and Design’da okumak için Fulbright bursu kazandı ve fotoğraf çekmek için bir kamera satın aldı.

The Democrat and Chronicle’a “Bir şey diğerine yol açtı,” dedi ve “karanlık odada yaklaşık bir yıl çalışarak, çoğunlukla kendi başıma, fotoğraf çekmeyi kendime öğreterek geçirdim.”

New York’a döndüğünde, Gray ajansı da dahil olmak üzere reklamcılıkta sanat yönetmeni olarak çalıştı. Kendi stüdyosunu kurduktan sonra da gelişmeye devam eden fotoğraf becerileri Bay Hayes’in dikkatini çekti.

Herr Fischer’in Aralık 1963’teki ilk Esquire kapaklarından biri, siyahi boksör Sonny Liston’ı Noel Baba şapkasıyla gösteriyordu – sivil haklar mücadelelerinin ortasında biraz kışkırtıcı bir imaj.


1970’lerin başlarında, Bay Fischer, öncelikle Bay Fischer’ın Bay Lois’in kapaklar için çok fazla itibar görme ve birlikte çalıştığı fotoğrafçılara fazla bir şey vermeme eğilimi olarak gördüğü şey yüzünden, Bay Lois ile bir anlaşmazlık yaşadı. Bay Lois, hem o dönemde hem de sonraki yıllarda Esquire kapakları için en çok ödülü aldı. Haberler, 2008’de Bay Lois hakkında, Bay Fischer’den hiç bahsetmeyen bir makale yayınladıktan sonra, Amerikan Medya Fotoğrafçıları Derneği’nin eski başkanı olan fotoğrafçı Helen Marcus, editöre ihmali eleştiren bir mektup yazdı.

“Bu, Sistine Şapeli’nin resimlerini yayınlamaya ve onlara para ödeyen ama ressamı değil Papa’yı alıntılamaya benziyor” diye yazdı.

Bay Fischer, altın çağının çok ötesinde fotoğrafçılıkta bir usta olarak çalışmaya devam etti ve çalışmaları galeri ve müze sergilerine konu oldu. 1949’da, 2017’de ölen Marilyn Wolf ile evlendi. Çocukları Kim, Douglas ve Kenneth Fischer tarafından hayatta kaldı; dört torun; ve iki torun çocuğu.

Bay Fischer, kendi yayınladığı bir anı kitabı olan Sonradan Düşünceler’de, 1970 yılında Esquire için Little Big Man filmini yöneten aktör Dustin Hoffman’ı merkez alan özellikle dokunaklı bir fotoğraf kolajı yaptığını hatırladı. Bay Hoffman’ın Manhattan gökdelenleri arasında devasa, hatta binalardan daha yüksek görünen bir resmi vardı. Şehrin havadan görüntüsünü elde etmek için, Bay Fischer bir helikopter uçuşu yaptı. Geniş bir atış istedi.

“Ancak bu etkiyi elde etmek için hem alçaktan uçmak hem de helikopter yolumuza çıkarken inmek gerekiyordu” diye yazdı. “Uçağın herhangi bir parçası yoluma çıkmadan gökdelenlerin çekilebilmesi için gövdeden bağımsız durmamı sağlayan, olay için yapılmış uzun bir kanvas koşum takımına bağlı dubanın üzerinde durdum. Sorunlar ve gürültü tarafından tüketilen bu çılgınca prosedür sırasında konsantre olabildiğim için hâlâ hayret ediyorum.”
 
Üst