DirecTV, CNN yayın hizmetinin sözleşmesini ihlal etme riskiyle karşı karşıya olduğunu söyledi

BadılCan

Active member
CNN’in popüler programının yayın versiyonunu sunma planı, ilk çıkışından bir haftadan kısa bir süre sonra bazı dirençlerle karşılaştı.

Borsa hakkında bilgi sahibi iki kişiye göre, ülkenin en büyük uydu televizyon sağlayıcılarından biri olan DirecTV, CNN’in ana şirketini, yeni yayın kanalında yapılan programların şirketleri arasındaki sözleşmeyi ihlal etme riski taşıdığı konusunda uyardı.

Kaynaklar, mesajın DirecTV’nin geçen hafta ana şirket Warner Bros. Discovery’nin yöneticilerine gönderdiği bir mektupta iletildiğini söyledi. CNN’in yeni yayın kanalı CNN Max, Warner Bros. Discovery’nin en popüler yayın hizmeti Max’te mevcut.

CNN Max, DirecTV’nin endişe verici olarak bildirdiği, CNN’in geleneksel kablolu kanalında yayınlanan programların çoğunu içeriyor.


Warner Bros. Discovery’nin bir sözcüsü mektup hakkında yorum yapmayı reddetti ancak yaptığı açıklamada şirketin “bağlı ortaklarımızla güçlü ve anlamlı ilişkiler sürdürdüğünü” söyledi.

Sözcü, “Ortaklarımız Max ile yeni kitlelere ulaşma niyetimizi biliyor ve anlıyor” diye ekledi.

DirecTV sözcüsü mektubun ayrıntıları hakkında yorum yapmadı.

DirecTV’nin mektubunun (Major League Baseball’daki fırça darbeli sahanın yasal eşdeğeri) sözlü bir savaşın ötesine geçip geçmeyeceği belli değil. Ancak bu, CNN’i taşımak için on milyonlarca dolar harcayan kablolu yayın ve uydu sağlayıcılarının, benzer programlar bir yayın hizmetinde çalıştırıldığında geri adım atacaklarının şimdiye kadarki en gözle görülür işaretidir.

Çoğu geleneksel televizyon ağı gibi Warner Bros. Discovery de kendi yarattığı bir ikilemle karşı karşıya. Çok para kazandıran ücretli TV işi, Warner Bros. Discovery’nin bazı değerli programları yalnızca kablolu yayın sağlayıcılarına kiralamasını gerektiriyor. Ancak gelecek açıkça henüz kârlı olmayan, yeni ortaya çıkan bir iş olan akışta yatıyor.

Walt Disney Company gibi birçok medya devi, Disney+ gibi yayın hizmetlerine özel içerik oluşturarak bu sorunu çözmeye çalıştı. CNN’in eski sahibi AT&T bu yola başvurarak CNN+ adında, milyonlarca dolar kaybeden ancak yapımcılarla ters düşme riskini göze almayan orijinal bir içerik yayın hizmeti yarattı.


Ancak CNN Max ile Warner Bros. Discovery farklı bir yaklaşım benimsedi. Yayın kanalı, “CNN This Morning” ve “Anderson Cooper 360” gibi geleneksel programcılara yönelik en iyi programları içerir. Şirket, CNN Max’in aynı zamanda ürün özellikleri, içerik teklifleri ve orijinal hikaye anlatımı üzerinde de deneyler yaptığını söyledi.

DirecTV’nin mektubu, bazı dağıtımcıların Warner Bros. Discovery’nin programlarına karşı daha saldırgan bir yaklaşım benimseyebileceğinin bir göstergesi. Ancak Warner Bros. Discovery yöneticileri, yayın yapan müşterilerine CNN Max’i sunma haklarının kendilerine ait olduğuna inanıyor.

DirecTV ile olan anlaşmazlık, Mark Thompson’ın CNN patronu olarak göreve başlamasından birkaç gün önce geldi.

LightShed Partners analistlerinden Rich Greenfield, televizyon programcılarının dağıtım anlaşmazlıklarını geleneksel programlarla aynı pakette yayın hizmetlerini birlikte sunarak çözebileceklerini söyledi.

“Hepsi büyük paketin basitliğine ve uygun maliyetliliğine sığınıyor” dedi.
 
Üst