Disney’in Mickey Mouse’unun ilk versiyonu yakında kamu malı olacak

BadılCan

Member
Steamboat Willie’nin telif hakkının sona ermesi, siyah beyaz kısa filmin Disney’in izni olmadan üçüncü şahıslar tarafından gösterilebileceği ve hatta yeniden satılabileceği anlamına gelir. (Yine de çok fazla perakende değeri kalmamış olabilir. Disney bunu YouTube’da yıllar önce ücretsiz olarak yayınladı.) Bu aynı zamanda herkesin filmi ve orijinal Mickey’yi kendilerini daha fazla ifade etmek, yeni hikayeler ve sanat eserleri yaratmak için kullanabileceği anlamına geliyor.

Başka bir Disney ürünü olan Winnie the Pooh, neler olabileceğine dair bir fikir veriyor.

Bu yıl, AA Milne’nin 1926 tarihli çocuk kitabı Winnie-the-Pooh kamu malı oldu. Kalkınan bir film yapımcısı, o zamandan beri, tombul sarı ayının çıldırdığı Winnie-the-Pooh: Blood and Honey adlı düşük bütçeli, canlı aksiyonlu bir slasher filmi yaptı. Bir sahnede Pooh ve arkadaşı Piglet, bikinili bir kadını jakuzide etkisiz hale getirmek için kloroform kullanıyor ve ardından bir arabayı başının üzerinden geçiriyor.

Yapımcı 1926 tarihli malzemeye sadık kaldığı ve sonraki unsurları kullanmadığı sürece Disney hiçbir telif hakkı talep etmez. (Örneğin, Pooh’un tanınabilir kırmızı gömleği 1930’da eklendi.) Fathom Events, Rhys Waterfield’ın yönettiği “Winnie-the-Pooh: Blood and Honey” filmini 15 Şubat’ta Amerika Birleşik Devletleri’nde bir günlük sinema gösterimi yapacak. .

İşin zorlaştığı yer burasıdır: Disney, Mickey Mouse’un “Steamboat Willie” versiyonu da dahil olmak üzere, karakterleri için ticari markalara da sahiptir ve şirketler doğru evrakları doldurmaya devam ettikleri sürece ticari markaların süresi asla dolmaz. Bir telif hakkı, belirli bir yaratımı (yetkisiz kopyalama) kapsar, ancak ticari markalar, tüketicileri kafa karışıklığından korumak – tüketicilere bir eserin kaynağı ve kalitesi hakkında güvence vermek için vardır.

Bayan Ginsburg, kısaca, orijinal Mickey’nin herhangi bir kamu malı kullanımının Disney’den geldiği kabul edilemeyeceğini açıkladı. Bu korumanın güçlü olduğunu, çünkü karakterin erken formunda bile şirketle çok yakın bir bağı olduğunu ekledi. İnsanlar bu kulaklara bakıp gülümsüyor ve “bunu otomatik olarak Disney ile ilişkilendiriyor” dedi.

2007’de Walt Disney Animation Studios, logosunu Steamboat Willie faresini içerecek şekilde yeniden tasarladı. Frozen ve Encanto da dahil olmak üzere birimin o zamandan beri yayınladığı her filmden önce geldi ve eski karakterin şirketle olan bağını derinleştirdi. (Logo aynı zamanda ticari markadır.) Disney ayrıca çoraplar, sırt çantaları, kupalar, çıkartmalar, gömlekler ve koleksiyon öğeleri dahil olmak üzere Steamboat Willie ürünleri satmaktadır.
 
Üst