BadılCan
Active member
NBCUniversal reklamcılık yöneticisi Linda Yaccarino, geçen ay bir konferansta sahnede Twitter’ın sahibi Elon Musk ile röportaj yapmaya hazırlanırken, reklamcılık sektöründen bir meslektaşından bir e-posta aldı.
Reklam devi WPP’nin eski yöneticilerinden Rob Norman, Musk’ın geçen yıl Twitter’ı devralmasının ardından Yaccarino’nun yazdığı yorumu görüp görmediğini öğrenmek istedi. Bay Norman’ın köşesi, teknoloji milyarderinin Twitter’da yanlış bilgileri körüklemesine ve bunun reklamverenler üzerindeki caydırıcı etkisine odaklandı.
Norman, Bayan Yaccarino’nun bunu yaptığını ve bu tür endişeleri dile getirmeyi planladığını söyledi. Ancak Bay Musk’la konuşmasının ana odak noktası başka bir şey olurdu: sosyal ağı “Twitter 2.0″a dönüştürme çabaları.
Şimdi Bayan Yaccarino, Twitter 2.0’ın yüzü olmaya hazırlanıyor. Musk Cuma günü yaptığı açıklamada, 60 yaşındaki Bayan Yaccarino’yu şirketin CEO’su olarak seçtiğini söyledi. Saatler önce, NBCUniversal, Bayan Yaccarino’nun nereye gittiğini söylemeden hemen ayrıldığını duyurmuştu.
Musk, “Twitter’ın yeni CEO’su olarak Linda Yaccarino’yu ağırlamaktan mutluluk duyuyorum” dedi. Ürün tasarımı ve teknolojisi üzerinde çalışmaya devam ederken, öncelikle ticari operasyonları ele alacağını söyledi.
Bay Musk, Bayan Yaccarino’yu seçerek, Twitter’da önceliği olarak gördüğü şeyin sinyalini veriyor: şirketin sosyal medya bilgisi değil, reklamcılık işi. Bayan Yaccarino, onlarca yıldır Madison Avenue’nun güç simsarlarından biridir. Ve gelirinin büyük bölümünü reklamcılıktan elde eden Twitter, özellikle Bay Musk’ın geçen yıl reklamcıları korkutmasından sonra, bu işi büyütmek için mücadele etti.
Pazarlama parası için Bayan Yaccarino ile rekabet ettiği Fox Networks Group’un eski reklam satış başkanı Joe Marchese, “Linda bir güçtür” dedi. “Reklamcılıkta en büyük işlerden birine sahip ve reklam pazarı her zamankinden daha zorlu.”
Ancak Yaccarino Hanım sadece Twitter’ın reklam sorunlarıyla uğraşmak zorunda değil. San Francisco merkezli şirket, Bay Musk’ın iş gücünün yüzde 75’ini kesmesinden ve beceri boşlukları ve teknik aksaklıklarla mücadele etmesinden bu yana keskin bir şekilde küçüldü. Twitter, Bay Musk’ın şirketi satın almasına yardımcı olmak için üstlendiği 13 milyar dolarlık borç yüküyle de baskı altında.
En önemlisi, Bayan Yaccarino, Bay Musk şeklindeki karamsar ve öngörülemez bir patronla mücadele etmelidir. 51 yaşındaki Musk’ın, hedeflerine ulaşamayan yöneticileri kovma geçmişi var. Bazen uyarıda bulunmadan elektrikli araba üreticisi Tesla da dahil olmak üzere şirketleri hakkında tweetler atıyor. Ve Twitter’ın sahibi olarak Bay Musk, şirkette mutlak gücü elinde tutuyor.
Bayan Yaccarino’nun uzun süredir reklam yöneticisi ve arkadaşı olan Lou Paskalis, Twitter’daki hareketini “aslanın ağzında yürümeye” benzetti.
“Muhtemelen sektördeki gelir tarafında en popüler ve güvenilir insanlardan biri olduğundan, kendisini neden bu kadar potansiyel bir itibar riskine soktuğunu merak ediyorum” dedi. “Bu rolde başarısız olursa, Twitter’ın reklam destekli bir platform olarak hayatta kalması pek mümkün değil.”
Bayan Yaccarino, yorum taleplerine yanıt vermedi, ancak NBCUniversal’ın açıklamasında şirkette çalışmanın “mutlak bir onur” olduğunu söyledi.
Bu gelişmekte olan bir haberdir ve güncellenecektir.
John Koblin, New York’tan raporlamaya katkıda bulundu.
Reklam devi WPP’nin eski yöneticilerinden Rob Norman, Musk’ın geçen yıl Twitter’ı devralmasının ardından Yaccarino’nun yazdığı yorumu görüp görmediğini öğrenmek istedi. Bay Norman’ın köşesi, teknoloji milyarderinin Twitter’da yanlış bilgileri körüklemesine ve bunun reklamverenler üzerindeki caydırıcı etkisine odaklandı.
Norman, Bayan Yaccarino’nun bunu yaptığını ve bu tür endişeleri dile getirmeyi planladığını söyledi. Ancak Bay Musk’la konuşmasının ana odak noktası başka bir şey olurdu: sosyal ağı “Twitter 2.0″a dönüştürme çabaları.
Şimdi Bayan Yaccarino, Twitter 2.0’ın yüzü olmaya hazırlanıyor. Musk Cuma günü yaptığı açıklamada, 60 yaşındaki Bayan Yaccarino’yu şirketin CEO’su olarak seçtiğini söyledi. Saatler önce, NBCUniversal, Bayan Yaccarino’nun nereye gittiğini söylemeden hemen ayrıldığını duyurmuştu.
Musk, “Twitter’ın yeni CEO’su olarak Linda Yaccarino’yu ağırlamaktan mutluluk duyuyorum” dedi. Ürün tasarımı ve teknolojisi üzerinde çalışmaya devam ederken, öncelikle ticari operasyonları ele alacağını söyledi.
Bay Musk, Bayan Yaccarino’yu seçerek, Twitter’da önceliği olarak gördüğü şeyin sinyalini veriyor: şirketin sosyal medya bilgisi değil, reklamcılık işi. Bayan Yaccarino, onlarca yıldır Madison Avenue’nun güç simsarlarından biridir. Ve gelirinin büyük bölümünü reklamcılıktan elde eden Twitter, özellikle Bay Musk’ın geçen yıl reklamcıları korkutmasından sonra, bu işi büyütmek için mücadele etti.
Pazarlama parası için Bayan Yaccarino ile rekabet ettiği Fox Networks Group’un eski reklam satış başkanı Joe Marchese, “Linda bir güçtür” dedi. “Reklamcılıkta en büyük işlerden birine sahip ve reklam pazarı her zamankinden daha zorlu.”
Ancak Yaccarino Hanım sadece Twitter’ın reklam sorunlarıyla uğraşmak zorunda değil. San Francisco merkezli şirket, Bay Musk’ın iş gücünün yüzde 75’ini kesmesinden ve beceri boşlukları ve teknik aksaklıklarla mücadele etmesinden bu yana keskin bir şekilde küçüldü. Twitter, Bay Musk’ın şirketi satın almasına yardımcı olmak için üstlendiği 13 milyar dolarlık borç yüküyle de baskı altında.
En önemlisi, Bayan Yaccarino, Bay Musk şeklindeki karamsar ve öngörülemez bir patronla mücadele etmelidir. 51 yaşındaki Musk’ın, hedeflerine ulaşamayan yöneticileri kovma geçmişi var. Bazen uyarıda bulunmadan elektrikli araba üreticisi Tesla da dahil olmak üzere şirketleri hakkında tweetler atıyor. Ve Twitter’ın sahibi olarak Bay Musk, şirkette mutlak gücü elinde tutuyor.
Bayan Yaccarino’nun uzun süredir reklam yöneticisi ve arkadaşı olan Lou Paskalis, Twitter’daki hareketini “aslanın ağzında yürümeye” benzetti.
“Muhtemelen sektördeki gelir tarafında en popüler ve güvenilir insanlardan biri olduğundan, kendisini neden bu kadar potansiyel bir itibar riskine soktuğunu merak ediyorum” dedi. “Bu rolde başarısız olursa, Twitter’ın reklam destekli bir platform olarak hayatta kalması pek mümkün değil.”
Bayan Yaccarino, yorum taleplerine yanıt vermedi, ancak NBCUniversal’ın açıklamasında şirkette çalışmanın “mutlak bir onur” olduğunu söyledi.
Bu gelişmekte olan bir haberdir ve güncellenecektir.
John Koblin, New York’tan raporlamaya katkıda bulundu.