BadılCan
Active member
“Barbie” yıldızı Margot Robbie bir hesap oluşturdu. Aynı şey “Knives Out” kitabının yazarı Rian Johnson için de geçerli. Tom Cruise’un yönetmen ortağı Christopher McQuarrie, övgüsünü başka bir aksiyon yıldızını (Sylvester Stallone) övmek için kullandı.
Film önermek ve derecelendirmek için kullanılan sosyal ağ olan Letterboxd, son on yılda film meraklıları için moda bir kelime haline geldi. Şu anda yaklaşık 10 milyon kişi favorilerini paylaşmak için bu hizmeti kullanıyor: Siz de Studio Ghibli’yi seviyor musunuz? En sevdiğiniz Spike Lee eklemi hangisi?
Hizmet, 2011’deki başlangıcından bu yana devrim niteliğinde herhangi bir değişikliğe uğramadı. Ancak Letterboxd iki büyük değişiklik geçiriyor: yeni bir sahip ve son olarak TV şovları için kullanıcı önerileri ve incelemeler.
Letterboxd kurucuları Matthew Buchanan ve Karl von Randow Cuma günü, hizmetin çoğunluk hissesini Victoria, Britanya Kolumbiyası’nda halka açık bir şirket olan Tiny’ye satacaklarını duyurdular. Gizli mali bilgileri görüşmek üzere anonimlik koşuluyla konuşan, satışa aşina bir kişi, anlaşmanın Letterboxd için 50 milyon dolardan fazla bir değere sahip olduğunu söyledi.
Yeni Zelanda merkezli iki girişimci olan Bay Buchanan ve Bay von Randow, bir satışın internetin kendi kesimleri için ne anlama gelebileceğinden korkan kullanıcılarına güvence veriyor. İlk olarak, kurucu ortaklardan hiçbiri şirketten yakın zamanda ayrılmayı planlamıyor ve her ikisi de hissedar olarak kalıyor. Ve hizmetin kendisi hemen değişmez. Televizyonu dahil etme teklifi henüz başlangıç aşamasında ve kurucular, bu eklemenin mevcut ürünlerine zarar vermesini beklemediklerini söyledi.
Bay Buchanan, “Hayatı daha iyi ve daha kolay hale getiren şey tam da bu artan değişikliklerdir” dedi.
Letterboxd, sosyal medya bataklığında göreceli bir vaha olarak yıllarca sessizce büyüdü. Daha sonra uygulamanın popülaritesi Kovid-19 salgını sırasında hızla arttı. Letterboxd’ın Mart 2020’deki yaklaşık 1,8 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı, 2021 sonu itibarıyla 4,1 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya sahipti. Bugün, Letterboxd’ın yaklaşık yarısı son 90 günde aktif olan 10 milyondan fazla kayıtlı hesabı var.
Hızlı büyümenin bir talip çekmesi uzun sürmedi: Tiny’nin kurucularından Andrew Wilkinson, Mart ayında e-posta yoluyla Bay Buchanan’a ulaştı ve Mayıs ayında şirkete bir teklifte bulundu.
Bay Buchanan ve Bay von Randow isteksiz satıcılar olmalarına rağmen (para toplamadılar ve alıcı aramıyorlardı) Tiny’nin çok uygun olduğunu söylediler. Her ikisi de, Tumblr’da tanışan ve Letterboxd’daki film meraklısı topluluğundan hayranlıkla bahseden yumuşak dilli tasarımcılardan girişimcilere dönüşen kişiler tarafından yönetiliyor.
Warren E. Buffett’ın Berkshire Hathaway’ini örnek alan bir holding şirketi olan Tiny, Bay Wilkinson’ın 2014 yılında kendi web tasarım şirketini satarken yaşadığı sinir bozucu deneyimden doğdu. Eski bir barista olan kendisi, dizüstü bilgisayarı olan müşterilerinden bazılarının kendisine her iş için 500 dolar kazandıklarını söylemesi üzerine kendi başına web siteleri oluşturmayı denemek için ilham aldığını söyledi. Bay Wilkinson işini sattıktan ve alıcısı onu mahvettikten sonra aklına bir fikir geldi.
Bay Wilkinson, “Yeterli param olursa, satmak istediğim alıcının ben olacağıma yemin ettim” dedi.
Bay Wilkinson’ın değiştirmek istemediği şeyler arasında Letterboxd’ın iş modeli de var. Ücretsiz hizmet, her film için en sevdikleri posteri seçme ve kullanıcı adlarını değiştirme olanağı gibi ek hizmetler isteyen üyeler için yıllık 19 ABD Doları ve 49 ABD Doları tutarında ücretli kademelerde mevcuttur. Aynı zamanda reklam da satıyor ve podcast hazırlayan ve eğlence sektörü olaylarını aktaran küçük bir gazeteci ekibine sahip.
Letterboxd’ın işi büyüdükçe iş gücü de büyüdü. Bay Buchanan, salgın başladığında tam zamanlı çalışanın olmadığını söyledi. Bugün sitenin 16 tam zamanlı çalışanı ve bir düzine yarı zamanlı çalışanı var ve bu da yeni sahibine destek sağlaması için iyi bir fırsat sunuyor.
Bay Buchanan, “Daha büyük bir organizasyonun dış görünüşünü vererek gerçekten iyi bir iş çıkardık” dedi ve şunu ekledi: “Sanırım sadece bir sonraki seviyede destek arıyoruz.”
Film önermek ve derecelendirmek için kullanılan sosyal ağ olan Letterboxd, son on yılda film meraklıları için moda bir kelime haline geldi. Şu anda yaklaşık 10 milyon kişi favorilerini paylaşmak için bu hizmeti kullanıyor: Siz de Studio Ghibli’yi seviyor musunuz? En sevdiğiniz Spike Lee eklemi hangisi?
Hizmet, 2011’deki başlangıcından bu yana devrim niteliğinde herhangi bir değişikliğe uğramadı. Ancak Letterboxd iki büyük değişiklik geçiriyor: yeni bir sahip ve son olarak TV şovları için kullanıcı önerileri ve incelemeler.
Letterboxd kurucuları Matthew Buchanan ve Karl von Randow Cuma günü, hizmetin çoğunluk hissesini Victoria, Britanya Kolumbiyası’nda halka açık bir şirket olan Tiny’ye satacaklarını duyurdular. Gizli mali bilgileri görüşmek üzere anonimlik koşuluyla konuşan, satışa aşina bir kişi, anlaşmanın Letterboxd için 50 milyon dolardan fazla bir değere sahip olduğunu söyledi.
Yeni Zelanda merkezli iki girişimci olan Bay Buchanan ve Bay von Randow, bir satışın internetin kendi kesimleri için ne anlama gelebileceğinden korkan kullanıcılarına güvence veriyor. İlk olarak, kurucu ortaklardan hiçbiri şirketten yakın zamanda ayrılmayı planlamıyor ve her ikisi de hissedar olarak kalıyor. Ve hizmetin kendisi hemen değişmez. Televizyonu dahil etme teklifi henüz başlangıç aşamasında ve kurucular, bu eklemenin mevcut ürünlerine zarar vermesini beklemediklerini söyledi.
Bay Buchanan, “Hayatı daha iyi ve daha kolay hale getiren şey tam da bu artan değişikliklerdir” dedi.
Letterboxd, sosyal medya bataklığında göreceli bir vaha olarak yıllarca sessizce büyüdü. Daha sonra uygulamanın popülaritesi Kovid-19 salgını sırasında hızla arttı. Letterboxd’ın Mart 2020’deki yaklaşık 1,8 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı, 2021 sonu itibarıyla 4,1 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya sahipti. Bugün, Letterboxd’ın yaklaşık yarısı son 90 günde aktif olan 10 milyondan fazla kayıtlı hesabı var.
Hızlı büyümenin bir talip çekmesi uzun sürmedi: Tiny’nin kurucularından Andrew Wilkinson, Mart ayında e-posta yoluyla Bay Buchanan’a ulaştı ve Mayıs ayında şirkete bir teklifte bulundu.
Bay Buchanan ve Bay von Randow isteksiz satıcılar olmalarına rağmen (para toplamadılar ve alıcı aramıyorlardı) Tiny’nin çok uygun olduğunu söylediler. Her ikisi de, Tumblr’da tanışan ve Letterboxd’daki film meraklısı topluluğundan hayranlıkla bahseden yumuşak dilli tasarımcılardan girişimcilere dönüşen kişiler tarafından yönetiliyor.
Warren E. Buffett’ın Berkshire Hathaway’ini örnek alan bir holding şirketi olan Tiny, Bay Wilkinson’ın 2014 yılında kendi web tasarım şirketini satarken yaşadığı sinir bozucu deneyimden doğdu. Eski bir barista olan kendisi, dizüstü bilgisayarı olan müşterilerinden bazılarının kendisine her iş için 500 dolar kazandıklarını söylemesi üzerine kendi başına web siteleri oluşturmayı denemek için ilham aldığını söyledi. Bay Wilkinson işini sattıktan ve alıcısı onu mahvettikten sonra aklına bir fikir geldi.
Bay Wilkinson, “Yeterli param olursa, satmak istediğim alıcının ben olacağıma yemin ettim” dedi.
Bay Wilkinson’ın değiştirmek istemediği şeyler arasında Letterboxd’ın iş modeli de var. Ücretsiz hizmet, her film için en sevdikleri posteri seçme ve kullanıcı adlarını değiştirme olanağı gibi ek hizmetler isteyen üyeler için yıllık 19 ABD Doları ve 49 ABD Doları tutarında ücretli kademelerde mevcuttur. Aynı zamanda reklam da satıyor ve podcast hazırlayan ve eğlence sektörü olaylarını aktaran küçük bir gazeteci ekibine sahip.
Letterboxd’ın işi büyüdükçe iş gücü de büyüdü. Bay Buchanan, salgın başladığında tam zamanlı çalışanın olmadığını söyledi. Bugün sitenin 16 tam zamanlı çalışanı ve bir düzine yarı zamanlı çalışanı var ve bu da yeni sahibine destek sağlaması için iyi bir fırsat sunuyor.
Bay Buchanan, “Daha büyük bir organizasyonun dış görünüşünü vererek gerçekten iyi bir iş çıkardık” dedi ve şunu ekledi: “Sanırım sadece bir sonraki seviyede destek arıyoruz.”