BadılCan
Active member
Yapay zeka alanındaki çalışmaları, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin oluşturulmasını ve dağıtılmasını çok daha kolay hale getirmeye yardımcı olan Google, artık bu tür içeriklerin de izlenebilir olmasını sağlamak istiyor.
Teknoloji devi Perşembe günü yaptığı açıklamada, bir fotoğrafın, videonun, ses klibi veya başka bir dosyanın ne zaman ve nasıl oluşturulduğunu veya değiştirildiğini gösteren bir tür “beslenme etiketi” olan dijital içerik referansları geliştirme çabalarına yapay zeka ile katılacağını söyledi: Şirket teknik standartları iyileştirmek için Adobe, BBC, Microsoft ve Sony gibi şirketlerle birlikte çalışacak.
Duyuru, Google gibi yapay olarak oluşturulmuş içeriğin kolayca oluşturulmasını ve dağıtılmasını sağlayan Meta tarafından Salı günü açıklanan benzer bir sözün ardından geldi. Meta, bu tür materyalleri tanımlayan standartlaştırılmış etiketleri destekleyeceğini söyledi.
Yıllardır yapay zeka girişimlerine para akıtan Google, dijital sertifikasyonu kendi ürün ve hizmetlerine nasıl entegre edeceğini araştıracağını söyledi ancak ne zaman ve ne kadar olacağını belirtmedi. Bard sohbet robotu, şirketin Gmail ve Dokümanlar gibi en popüler tüketici hizmetlerinden bazılarına bağlanıyor. Google'ın sahibi olduğu ve dijital kimlik bilgilerine dahil edilen YouTube'da kullanıcılar, metinden konuşmaya hizmetlerini kullanarak güncel olaylar hakkında konuşmak için sesleri kullanan gerçekçi dijital avatarların yer aldığı videoları hızlı bir şekilde bulabilirler.
Çevrimiçi içeriğin nereden kaynaklandığını ve nasıl değiştiğini anlamak, dünya çapında milyarlarca insanın büyük seçimlerde oy kullanacağı 2024'te yasa yapıcılar ve teknoloji gözlemcileri için yüksek bir öncelik taşıyor. Yıllar süren dezenformasyon ve kutuplaşmanın ardından, yapay zekanın ürettiği gerçekçi görüntüler ve sesler ile güvenilmez yapay zeka tespit araçları, insanların internette gördükleri ve duydukları şeylerin gerçekliğinden daha da fazla şüphe duymasına neden oldu.
Evrensel sertifika standardının savunucuları, dijital dosyaları geçmişlerinin doğrulanmış bir kaydıyla yapılandırmanın dijital ekosistemi daha güvenilir hale getirebileceğini söylüyor. Google, bu gruplardan biri olan İçerik Kaynağı ve Orijinallik Koalisyonu'nun (C2PA) yönetim komitesine katılıyor. C2PA standartları, Haber gibi haber kuruluşlarının yanı sıra kamera üreticileri, bankalar ve reklam ajansları tarafından da desteklenmektedir.
Google'ın güven ve emniyetten sorumlu başkan yardımcısı Laurie Richardson, yaptığı açıklamada şirketin çalışmalarının “insanlara önemli bir bağlam sunacağını ve daha bilinçli kararlar almalarına yardımcı olacağını” umduğunu söyledi. Google'ın, kullanıcılara karşılaştıkları çevrimiçi içerik hakkında daha fazla bilgi sağlamaya yönelik devam eden çabalarına dikkat çekti; buna YouTube'daki AI materyalini etiketlemek ve aramadaki görsellerle ilgili ayrıntılar sağlamak da dahil.
Kimlik bilgilerini meta verilere (dijital dosyalara gömülü temel bilgilere) ekleme çabaları hatasız değildir.
OpenAI bu hafta, AI görüntü oluşturma araçlarının yakında görüntülere C2PA standartlarına uygun olarak filigran ekleyeceğini duyurdu. Şirket, Pazartesi gününden itibaren çevrimiçi sohbet robotu ChatGPT ve bağımsız görüntü oluşturma teknolojisi DALL-E tarafından oluşturulan görüntülerin, yapay zeka tarafından oluşturulduğunu tanımlamak için tasarlanmış hem görsel bir filigran hem de gizli meta veriler içereceğini söyledi. Ancak OpenAI, bu hareketin “kaynak sorunlarını çözmek için her derde deva olmadığını” belirterek, etiketlerin “yanlışlıkla veya kasıtlı olarak kolayca kaldırılabileceğini” de sözlerine ekledi.
(Haberler Şirketi, teknoloji şirketlerini AI sistemlerini eğitmek için Times makalelerini kullanmakla suçlayarak OpenAI ve Microsoft'a telif hakkı ihlali nedeniyle dava açıyor.)
Adobe'nin İçerik Orijinallik Girişimi kıdemli direktörü Andy Parsons'un geçen ayki bir blog yazısında, dijital içeriğe olan güveni artırmaya yönelik “ortak bir aciliyet duygusu” olduğu belirtildi. Şirket geçen yıl yapay zeka araçlarını piyasaya sürdü; bunlar arasında yapay zekayla sanat üreten yazılım Adobe Firefly ve bir fotoğrafı sınırlarının ötesine genişletmek için yapay zekayı kullanan Generative Fill adlı bir Photoshop aracı da bulunuyor.
Bay Parsons, “Riskler hiç bu kadar yüksek olmamıştı” diye yazdı.
Cade Metz raporlamaya katkıda bulunmuştur.
Teknoloji devi Perşembe günü yaptığı açıklamada, bir fotoğrafın, videonun, ses klibi veya başka bir dosyanın ne zaman ve nasıl oluşturulduğunu veya değiştirildiğini gösteren bir tür “beslenme etiketi” olan dijital içerik referansları geliştirme çabalarına yapay zeka ile katılacağını söyledi: Şirket teknik standartları iyileştirmek için Adobe, BBC, Microsoft ve Sony gibi şirketlerle birlikte çalışacak.
Duyuru, Google gibi yapay olarak oluşturulmuş içeriğin kolayca oluşturulmasını ve dağıtılmasını sağlayan Meta tarafından Salı günü açıklanan benzer bir sözün ardından geldi. Meta, bu tür materyalleri tanımlayan standartlaştırılmış etiketleri destekleyeceğini söyledi.
Yıllardır yapay zeka girişimlerine para akıtan Google, dijital sertifikasyonu kendi ürün ve hizmetlerine nasıl entegre edeceğini araştıracağını söyledi ancak ne zaman ve ne kadar olacağını belirtmedi. Bard sohbet robotu, şirketin Gmail ve Dokümanlar gibi en popüler tüketici hizmetlerinden bazılarına bağlanıyor. Google'ın sahibi olduğu ve dijital kimlik bilgilerine dahil edilen YouTube'da kullanıcılar, metinden konuşmaya hizmetlerini kullanarak güncel olaylar hakkında konuşmak için sesleri kullanan gerçekçi dijital avatarların yer aldığı videoları hızlı bir şekilde bulabilirler.
Çevrimiçi içeriğin nereden kaynaklandığını ve nasıl değiştiğini anlamak, dünya çapında milyarlarca insanın büyük seçimlerde oy kullanacağı 2024'te yasa yapıcılar ve teknoloji gözlemcileri için yüksek bir öncelik taşıyor. Yıllar süren dezenformasyon ve kutuplaşmanın ardından, yapay zekanın ürettiği gerçekçi görüntüler ve sesler ile güvenilmez yapay zeka tespit araçları, insanların internette gördükleri ve duydukları şeylerin gerçekliğinden daha da fazla şüphe duymasına neden oldu.
Evrensel sertifika standardının savunucuları, dijital dosyaları geçmişlerinin doğrulanmış bir kaydıyla yapılandırmanın dijital ekosistemi daha güvenilir hale getirebileceğini söylüyor. Google, bu gruplardan biri olan İçerik Kaynağı ve Orijinallik Koalisyonu'nun (C2PA) yönetim komitesine katılıyor. C2PA standartları, Haber gibi haber kuruluşlarının yanı sıra kamera üreticileri, bankalar ve reklam ajansları tarafından da desteklenmektedir.
Google'ın güven ve emniyetten sorumlu başkan yardımcısı Laurie Richardson, yaptığı açıklamada şirketin çalışmalarının “insanlara önemli bir bağlam sunacağını ve daha bilinçli kararlar almalarına yardımcı olacağını” umduğunu söyledi. Google'ın, kullanıcılara karşılaştıkları çevrimiçi içerik hakkında daha fazla bilgi sağlamaya yönelik devam eden çabalarına dikkat çekti; buna YouTube'daki AI materyalini etiketlemek ve aramadaki görsellerle ilgili ayrıntılar sağlamak da dahil.
Kimlik bilgilerini meta verilere (dijital dosyalara gömülü temel bilgilere) ekleme çabaları hatasız değildir.
OpenAI bu hafta, AI görüntü oluşturma araçlarının yakında görüntülere C2PA standartlarına uygun olarak filigran ekleyeceğini duyurdu. Şirket, Pazartesi gününden itibaren çevrimiçi sohbet robotu ChatGPT ve bağımsız görüntü oluşturma teknolojisi DALL-E tarafından oluşturulan görüntülerin, yapay zeka tarafından oluşturulduğunu tanımlamak için tasarlanmış hem görsel bir filigran hem de gizli meta veriler içereceğini söyledi. Ancak OpenAI, bu hareketin “kaynak sorunlarını çözmek için her derde deva olmadığını” belirterek, etiketlerin “yanlışlıkla veya kasıtlı olarak kolayca kaldırılabileceğini” de sözlerine ekledi.
(Haberler Şirketi, teknoloji şirketlerini AI sistemlerini eğitmek için Times makalelerini kullanmakla suçlayarak OpenAI ve Microsoft'a telif hakkı ihlali nedeniyle dava açıyor.)
Adobe'nin İçerik Orijinallik Girişimi kıdemli direktörü Andy Parsons'un geçen ayki bir blog yazısında, dijital içeriğe olan güveni artırmaya yönelik “ortak bir aciliyet duygusu” olduğu belirtildi. Şirket geçen yıl yapay zeka araçlarını piyasaya sürdü; bunlar arasında yapay zekayla sanat üreten yazılım Adobe Firefly ve bir fotoğrafı sınırlarının ötesine genişletmek için yapay zekayı kullanan Generative Fill adlı bir Photoshop aracı da bulunuyor.
Bay Parsons, “Riskler hiç bu kadar yüksek olmamıştı” diye yazdı.
Cade Metz raporlamaya katkıda bulunmuştur.