Haber sektörüyle ilgili haberler karanlıklaşıyor

BadılCan

Active member
Dijital çağda şansı düşen bir haber kuruluşunun standartlarına göre bile son birkaç hafta Amerikan gazeteciliği açısından özellikle kasvetli geçti.

Washington Post gibi önde gelen gazeteler muhabir ve editörlerini işten çıkarıyor ve Salı günü Los Angeles Times da yazı işleri personelinin yüzde 20'sinden fazlasını işten çıkarıyor. Rekabetçi olmayan başkanlık ön seçim kampanyası nedeniyle kablolu yayın haberlerinin reytingleri düştü. Zaten eski hallerinin gölgesi olan Sports Illustrated gibi prestijli başlıklar bir gecede silindi.

Amerikalılar dezenformasyon savaşları, yapay zeka kaynaklı propaganda ve demokrasinin geleceğine dair tartışmalarla damgasını vuracak bir seçim yılına hazırlanırken, bir zamanlar kamusal söylemin fiili koruyucusu ve hakemi olan ana akım haber endüstrisi ayakta kalmak için mücadele ediyor. .

Acı özellikle toplumsal düzeyde belirgindir. Northwestern Üniversitesi'nin Medill Okulu'na göre, her iki haftada bir ortalama beş yerel gazete kapanıyor ve tüm Amerikan ilçelerinin yarısından fazlası artık kendi memleketleriyle ilgili haberlere sınırlı erişime sahip sözde haber çölleri haline geldi. 1.100 kamu radyo istasyonu ve bağlı kuruluşundan yalnızca beşte biri yerel gazetecilik yapıyor.


CBS News'in eski başkanı Andrew Heyward, “Amerika'nın muhtemelen her zamankinden daha derinlemesine haberciliğe ihtiyaç duyduğu bir zamanda, ekonomik güçlerin kendilerini geleneksel haber kaynaklarına karşı bu kadar güçlü bir şekilde öne sürdüğünü görmek çok rahatsız edici” dedi. Haber ve bilginin geleceği üzerinde birlikte çalışan MIT araştırmacılarının sayısı.

“Bu sadece endişe verici değil” diye ekledi. “Tehlikeli.”

Düşüş yıllardır sürüyor, ancak zorlukların acı verici bir birleşimi mevcut katliama yol açtı.

Amerikalılar haber yorgunluğu yaşıyor ve yaklaşan seçimler, Orta Doğu ve Ukrayna'daki savaşlar gibi önemli haberlere boğulmuş durumdalar. Haberleri takip edenler, eski kuruluşların dışında var olan sosyal medyaya ve düzen karşıtı sitelere giderek daha fazla yöneliyor.

Şirketler reklam bütçelerinin çoğunu Instagram ve Google gibi büyük teknoloji platformlarındaki kullanıcılara ulaşmak için harcıyor ve bu platformlar da okuyucuları geleneksel haber kaynaklarına yönlendirme konusunda daha az güvenilir oluyor. Twitter artık X kullanıcılarını kaybetti Elon Musk'un karmaşık devralımının ardından Google ve Meta önemli haber personelini işten çıkarırken Instagram'ın Threads uygulamasının başkanı haberlere odaklanmayacağını söyledi.

Kurumsal düzeydeki sorunlar da olumsuz yönde etkiledi.

İnternet üzerinden yayının artması ve sinemaya gitmenin azalması, birçok haber kaynağının ana şirketlerinin kemerlerini sıkmasına neden oldu. ABC News'in sahibi Disney, geçen yıl binlerce kişiyi işten çıkardı. NBCUniversal'in bir zamanların zorlu kablolu televizyon bölümünden izleyici kaybetmesiyle birlikte, NBC News bu ay birkaç düzine çalışanını işten çıkardı. Borç batağındaki Warner Bros. Discovery'nin sahibi olduğu CNN'de bir dizi işten çıkarma yaşandı. Tartışmalara aşina bir kişiye göre, CBS News'in sahibi olan Paramount da derin kesintiler planlıyor.


Haberler, The New Yorker ve The Boston Globe, dijital aboneleri çekmede başarı elde etti ve The Information for Tech ve The Knuckles for Hollywood gibi büyük ölçüde tek bir sektöre odaklanan, yeni ortaya çıkan, aboneliğe dayalı bazı niş girişimler var. .


Yine de acı verici manşetlerin saldırısı, tüm haber sektörünün sürdürülebilir iş modelleri geliştirme çabalarının uğursuz bir işareti.

Washington Post ve Los Angeles Times, her iki gazetenin de teknoloji meraklısı bir milyarder tarafından satın alınmasının ardından, baskı gelirleri düşerken endüstrinin cankurtaran halatı olarak hizmet edebileceğini umduğu bir mali hayırsever tarafından satın alındıktan sonra geri dönüşe hazır görünüyordu. Bunu her iki gazetede de işe alım çılgınlığı ve Pulitzer Ödülleri izledi.

Ancak her ikisi de geçen yıl on milyonlarca dolar kaybetti. Bu ay Los Angeles Times'ın saygın yayıncısı Kevin Merida, gazetenin sahibi Dr. Patrick Soon-Shiong çatışmıştı. Daha sonra yoğun işten çıkarmalar yaşandı.


NPR'nin “Her Şey Dikkate Alındı” programının sunucusu Mary Louise Kelly, “Gazeteciliğe (yerel haberler, ulusal haberler, uluslararası haberler) önem veriyorsanız, her uyarı ışığının kırmızı renkte yanıp sönmesi gerekir” dedi. X'e yazdı İşten çıkarma haberleri yayıldıktan sonra.


Posta hizmeti, milyarder sahibi Amazon kurucusu Jeff Bezos'un yönetimi altında maliyetleri düşürüyor. Gazete, Trump yönetimi sırasında büyük bir popülerliğe sahipti ancak abone artışını artırmada başarısız oldu. Yeni yıldan kısa bir süre önce posta servisi 240 çalışanın satın almayı kabul ettiğini duyurdu.

Maryland'in en büyük gazetesi Baltimore Sun da belirsiz bir gelecekle karşı karşıya. Bu ay muhafazakar Sinclair Broadcast Group'u yöneten işadamı David D. Smith'e satıldı. The Sun'daki pek çok muhabir, Bay Smith'in siyasi çıkarlarını, son 40 yılda neredeyse hiç okumadığını itiraf ettiği bir gazeteye empoze etmesinden korkuyor.


Magazin dünyası da bundan muaf değildi. Geçtiğimiz hafta, bir zamanlar spor gazeteciliği devi olan ve kapağı dünyanın en iyi sporcuları için imrenilen bir ödül olan Sports Illustrated, şirketin tüm personelinin çoğunu işten çıkardığını ve sahiplerinin mülkün lisanslanması gerektiğini düşünmesi nedeniyle geleceğinin şüpheli olduğunu duyurdu. yeni yatırımcılar. Günler önce Condé Nast, bir zamanlar müzik dünyasının parlak beyinleri arasında kral yapıcı olan Pitchfork'u GQ dergisine katmış ve genel yayın yönetmeni de dahil olmak üzere çalışanları işten çıkarmıştı.


Salı günü, sendikalı Condé Nast işçileri Dünya Ticaret Merkezi genel merkezinin önünde grev ve protesto düzenledi. Salesforce'un kurucusu ve milyarder Marc Benioff'un sahibi olduğu Time dergisi de bu hafta çalışanlarını işten çıkarmaya başladı.

Son dönemdeki kötü haberler bir bakıma geçen yılın devamı niteliğinde. 2023'te Business Insider, The Los Angeles Times ve NPR, çalışanlarının en az yüzde 10'unu işten çıkardı; BuzzFeed'in haber bölümü kapandı; News Corp 1.250 çalışanını işten çıkardı; National Geographic kalan çalışanlarını işten çıkardı; Vox Media iki tur işten çıkarma yaşadı; Vice Media iflas başvurusunda bulundu; Popular Science çevrimiçi dergisini kapattı; ve ESPN, Condé Nast ve Yahoo News'in hepsi işleri kesiyor.

Medya girişimcisi ve analisti Ken Doctor, “Hem milyarderlerin sahip olduğu basılı medya hem de on yıl önce büyük ilgi gören bazı yüksek profilli ulusal dijital oyuncular gibi eski medyaya yeni bir gerçeklik geldi” dedi.

Artık haber endüstrisi yapay zeka teknolojisinin getirdiği yeni engellerle karşı karşıya. Bazı medya kuruluşları, okuyucuların sorularına kendiliğinden yanıtlar üreten yapay zeka algoritmalarının, güncel olaylar için başvurulacak kaynak olarak çevrimiçi haber sitelerinin yerini alabileceği yönündeki endişelerini dile getirdi.


Haberler, The Times tarafından yayınlanan milyonlarca makalenin artık bilgi sağlayıcı olarak rekabet eden otomatik sohbet robotlarını eğitmek için kullanıldığını ileri sürerek OpenAI ve Microsoft'a telif hakkı ihlali nedeniyle dava açtı. Axel Springer gibi bazı yayıncılar, dijital arşivlerinin kullanımı karşılığında yıllık ödemeler için OpenAI ile sözleşme yapıyor.

Parlak bir nokta varsa o da yerel televizyon haberleri olabilir.

CBS News'in eski başkanı ve şu anda birkaç haber ajansının danışmanı olarak çalışan Bay Heyward, yerel televizyon haber istasyonlarının kendi sorunlarıyla (maaşların sabit kalmasına rağmen muhabirlerin ağır iş yükü) boğuşmasına rağmen birçoğunun yerel gazetelerden daha iyi durumda olduğunu söyledi. yerel haber kuruluşlarında çalışıyor.

“Yerel televizyon haberlerinin sunabileceği çok şey var” dedi. “Neredeyse her büyüklükteki her pazarda üç ila dört rakip haber odası bulunur; bu, bir pazarın sahip olduğu için şanslı olduğu yerel gazeteyle tam bir tezat oluşturuyor. Ve öyle olduğunda da genellikle eski halinin sadece bir gölgesi olur.”

Gallup ve Knight Vakfı'nın 2022'de yaptığı bir anket, Amerikalıların yerel haber kaynaklarına ulusal medya kuruluşlarından çok daha fazla güvendiğini ortaya çıkardı. Bu hafta yayınlanan Gallup anketine göre Amerikalıların yalnızca yüzde 19'u gazetecilere olan güvenlerini “yüksek” veya “çok yüksek” olarak tanımladı; bu, dört yıl öncesine göre dokuz puanlık bir düşüş anlamına geliyor.

Bay Heyward yerel medya hakkında “Bunlar sahte haber olarak şeytanlaştırılamaz” dedi. “Elm ve Maple'da trafik ışığı bozulduğunda insanlar bunu biliyor ve alternatif gerçekler yok. Amerikalılar ortak bir zemin bulmakta zorlanıyor ama yerel pazarda bu ortak zemine sahipler.”
 
Üst