Hollywood 2023'te %14 daha az program üretti ve bu üst düzey televizyonun sonu oldu

BadılCan

Active member
Artık resmileşti: Peak TV zirveye ulaştı.

Kablo kanalı FX Cuma günü yaptığı açıklamada, geçen yıl ABD'de 516 senaryolu televizyon dizisinin yayınlandığını veya yayınlandığını, bu rakamın 2022'ye göre yüzde 14'lük bir düşüş olduğunu söyledi. FX araştırmasına göre bu, en az 15 yıldaki ikinci ve en büyük düşüş oldu.

Toplam, yöneticilerin en az bir yıldır öngördüğü yavaşlamanın en açık kanıtıdır. Televizyonun hem program sayısı hem de program kalitesi açısından yükselişi, onu son on yılda Amerikan kültürünün ön sıralarına taşıdı.

Ancak 2022'nin ortalarında, Wall Street'in eğlence şirketlerinin yeni diziler üretirken ne pahasına olursa olsun harcama yapma stratejisini hoş karşılamadığı dönemde, büyük stüdyolardan gelen program siparişleri keskin bir şekilde düşmeye başladı.

Senaristlerin ve oyuncuların geçen yılki grevleri (1960'tan bu yana ilk kez her iki sendika da aynı anda iş bıraktı ve senaryo yapımını aylarca felç etti) yeni dizilerin çıkışını da yavaşlattı. Grevler, sonbaharda senaryolu tüm televizyon programlarını ortadan kaldırdı ve etkinin 2024 boyunca hissedilmesi bekleniyor.


Toplam 516 rakamı, salgının dünya çapında yapımları ve televizyon programlarını aksatması nedeniyle 2020'deki düşüşten bu yana en düşük rakam oldu. Ancak düşüşe rağmen, geçen yılın rakamı FX'in kaydettiği dördüncü en yüksek sayıydı (2022, 2021 ve 2019 daha yüksekti), izleyicilere birçok seçenek sunsa da potansiyel olarak onları bunaltmaya devam ediyor.

FX'e göre, senaryolu 210 programın tamamı 2009'da ABD ağlarında ve kablolu televizyonda yayınlandı; bu, on yılın önceki yıllarına kıyasla küçük bir artıştı.

Bu sayı önümüzdeki birkaç yıl içinde istikrarlı bir şekilde arttı ve Netflix'in 2012'de orijinal diziler üretmeye başlamasıyla birlikte hızla arttı. 2015 yılı itibarıyla 422 senaryolu dizi bulunmaktadır. Bu, bir FX yöneticisi olan John Landgraf'ın, sektördeki kişilerin televizyon yayını çağını tanımlamak için hızla benimsediği “Peak TV” terimini icat etmesine yol açtı.

2022'de 600 programlı gösteri vardı (önceki tahmin olan 599'a göre artış) ve bu sayının zirveye ulaşması bekleniyor.

Hemen hemen her stüdyonun yeni televizyon programlarına yaptığı yatırımı azaltmış olmasına ek olarak, birçok medya şirketi artık senaryolu dizilere yatırım yapmıyor. Quibi geldi ve gitti. Google ve Facebook yaklaşık beş yıl önce geleneksel senaryolu televizyona agresif bir şekilde yatırım yaptılar, ancak ikisi de neredeyse durdu. ABD, TBS ve Comedy Central gibi birçok kablolu kanal gibi yayın ağları da daha az senaryolu program üretiyor.


Yöneticiler bu yıl gösteri sayısının azalmaya devam etmesini bekliyor.
 
Üst