BadılCan
Active member
Hollywood’un 15 yıllık endüstriyel barışı, Pazartesi gecesi film ve televizyon yazarlarının greve gideceklerini söylemesiyle sarsıldı.
Yazarları temsil eden sendikalar yaptıkları açıklamada “oybirliğiyle greve gitme kararı aldıklarını” söylediler. Yazarlar Salı öğleden sonra greve başlayacak. Üç yıllık sözleşmesi Pazartesi günü Pasifik saatine göre gece yarısı sona erecekti.
Hollywood şirketleri adına müzakerelerde bulunan Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği yaptığı açıklamada, teklifinin “yazarlara tazminatta cömert artışlar” içerdiğini söyledi. Örgüt, müzakereleri sürdürmeye hazır olduğunu da sözlerine ekledi.
Stüdyolara göre ana anlaşmazlık noktaları, şirketlerin “gerekli olsun ya da olmasın” belirli bir süre boyunca belirli sayıda yazarla TV şovları çalıştırmasını gerektirecek sendika önerileri.
Amerika Yazarlar Birliği’nin Doğu ve Batı şubeleri olan yazarları temsil eden sendikalar şunları söyledi: “Şirketlerin davranışları, sendikalaşmış bir işgücü içinde esnek bir ekonomi yarattı ve bu müzakerelerdeki kararlı duruşları, yazarların değerini daha da düşürme kararlılıklarının altını çizdi. yazarlık mesleği”
WGA müzakere komitesinin eş başkanı Chris Keyser, bir röportajda “felsefi ve pratik olarak birbirimizden çok uzaktayız” dedi.
Anlaşmazlık, Universal ve Paramount gibi eski muhafız eğlence şirketleri ve Netflix, Amazon ve Apple gibi teknoloji endüstrisine yeni gelenler de dahil olmak üzere 11.500 senaristi büyük stüdyolarla karşı karşıya getirdi.
WGA, yayın hizmetlerinin yükselişinin ve televizyon prodüksiyonundaki patlamanın çalışma koşullarını aşındırdığını söyleyerek anlaşmazlığı sert bir şekilde resmetti. Bunu “varoluşsal” bir an olarak tanımladı ve “bir meslek olarak yazmanın hayatta kalması bu müzakerede tehlikede”.
Daha önce müzakerelere “sektörün uzun vadeli sağlığı ve istikrarı önceliğimiz olarak” yaklaşacaklarını söyleyen eğlence şirketleri, ağ ve kablo TV izleyiciliği düşerken hızla değişen bir iş dünyası ile karşı karşıya.
İzleyiciler için en ani etki talk ve skeç programlarında hissedilecek. Saturday Night Live, The Tonight Show Starring Jimmy Fallon ve The Late Show With Stephen Colbert gibi gece şovları muhtemelen hemen kararacak. Lonca kapsamına girmeyen realite dizileri ve bazı uluslararası şovlar yoğun bir rotasyonla yayınlanıyor.
Yeni dizilerin ve filmlerin gelişinin yavaşlaması uzun bir grev gerektirebilir çünkü bunların yapım süreci aylar veya bir yıldan fazla sürebilir.
Üretimin uzun süre durdurulması, özellikle şoförler, kostüm temizleyiciler, cateringciler, set tasarımcıları ve marangozlar gibi üretimi desteklemeye yardımcı olan işçiler için yerel ekonomiye de zarar verebilir. Yazarlar en son 2007’de 100 günlük greve gittiğinde, Los Angeles ekonomisi tahmini olarak 2,1 milyar dolar kaybetti.
NBC’nin gece 12:30 şovunun sunucusu Seth Meyers, geçen hafta sonlarında bir segmentte son grevin yıkımına değindi.
Meyers, yalnızca web’de yayınlanan videoda “Bu sadece yazarları etkilemiyor” dedi. “Bu şovlardaki yazı yazmayan tüm inanılmaz personeli etkiliyor. Ve özellikle bu korkunç salgının hemen eşiğinde olduğumuz düşünülürse, insanların bunu yaşamak zorunda kalması gerçekten sefil olurdu.”
Bay Meyers, WGA’nın gururlu bir üyesi olduğunu ve yazarların isteklerinin “mantıksız olmadığına” dair güçlü bir his beslediğini söyledi.
“Gelecek hafta beni burada görmezseniz, bunun hafife alınmayacak bir şey olduğunu bilin ve ben de sizi kalbim kırık bir şekilde özleyeceğim” dedi.
Yazarlar çok sayıda şikayette bulundular. Çok güncel bir bükülme ile, yazarlar yapay zekanın kullanımı için önemli yönergeler belirlemeye çalışırlar. Ancak onlar için en acil konu tazminattır.
Genellikle zirve TV olarak anılan bir dönem olan son on yılda, Amerika Birleşik Devletleri’nde yayınlanan senaryolu televizyon programlarının sayısı önemli ölçüde arttı. Ancak yazarlar maaşlarının durgun olduğunu söylediler.
Ağ televizyonu çağında, bir yazar, bir yıl boyunca düzenli bir yaşam sağlayacak, sezon başına 20’den fazla bölümden oluşan bir şov üzerinde çalışabilirdi. Ancak WGA, yayın çağında bölüm siparişlerinin 8 veya 12’ye düştüğünü ve bir yazar-yapımcının ortalama haftalık maaşının biraz düştüğünü söyledi.
Yazarlar ayrıca akışın tersine döndüğü son ödeme formülünü de düzeltmek istiyorlar. Yıllar önce yazarlar, bir şov lisanslandığında sendikasyon veya DVD satışları yoluyla kalan ödemeleri alabiliyordu. Ancak Netflix ve Amazon gibi küresel akış hizmetleri bu dağıtım kanallarını kapattı ve bunun yerine sabit bir bakiye ödüyor.
Sendikalar özellikle son on yılda yaygınlaşan sözde mini odalarla ilgileniyor. Mini odanın tek tip bir tanımı yoktur. Ancak bir örnekte, bir şov resmi olarak onaylanmadan önce, stüdyolar bir senaryo yazmak için küçük bir yazar grubu toplar. Ancak WGA yetkilileri, mini odalarda çalışmaları için yazarlara genellikle daha az ücret ödendiğini söyledi.
Yazarlar ayrıca mini odaların aniden büyümesinin, onlarca yıllık bir TV şovu yapmayı öğrenme sanatını da sekteye uğrattığını söylediler. “The Good Place”in yaratıcısı ve “Parks and Recreation”ın yaratıcılarından Mike Schur, bir röportajda “The Office”te genç bir yazarken senaryo yazmayı, yeniden yazmayı ve kurgulamayı öğrendiğini söyledi. Oyunculukla çalıştı ve sahne tasarımı ve ses miksajı gibi özel zanaatları tanıdı.
“Bir kitapta okuyabileceğiniz şeyler değil” dedi. “Böyle bir şey yaşamış olmalısın.”
Ancak mini odalar nedeniyle yazarlar 10 hafta sonra evlerine gönderiliyor ve genellikle prodüksiyon sürecinde orada olmuyorlar.
“Bu şirketler neyin geldiğini anlamıyorlar” dedi. “Ve önümüze çıkan şey, süper yetenekli olabilecek, dünya hakkında söyleyecek çok şeyi olabilecek, ancak yapmaları söylenen işi nasıl yapacaklarını pratikte bilmeyen şov yapımcılarından oluşan bir nesil. ” “
Ancak, stüdyo yöneticileri özel olarak kendi sorunları olduğunu ve önemli zamlar yapmak için en iyi zaman olmadığını söylediler.
Birkaç yıl boyunca Wall Street, medya şirketlerini abone havuzlarını büyütmek için ne pahasına olursa olsun akış hizmetlerine yatırım yaptıkları için ödüllendirdi. Ancak yatırımcılar geçen yıl bu felsefeye alıştı ve stüdyo yöneticilerini zarar ettiren akış hizmetlerini kâr motorlarına dönüştürmenin bir yolunu bulmaya sevk etti.
Sonuçlar acımasızdı. Disney 7.000 çalışanını işten çıkarıyor. Warner Bros. Discovery, yaklaşık 50 milyar dolarlık borcunu ödemeye çalışırken geçen yıl içinde binlerce kitabı elden çıkardı ve rafa kaldırdı. Diğer medya şirketleri de benzer kemer sıkma önlemleri aldı.
Bunun dışında yöneticiler de bir grevden sağ çıkabileceklerini iddia ettiler. Geçen ay, Warner Bros. Discovery CEO’su David Zaslav, “Hazırlandık, çok fazla içerik ürettik” dedi. çünkü çok fazla senaryosuz ve yabancı dizi üretiyor. “Muhtemelen üyelerimize çoğundan daha iyi hizmet verebiliriz” dedi.
Yine de, bir grevin sonuçlarının önemli olacağını kabul etti.
Sarandos, “Son grev, yaratıcılar için yıkıcıydı” dedi. “Sektörde gerçekten zordu. Üretimi destekleyen yerel ekonomi için acı vericiydi ve hayranlar için çok, çok, çok kötüydü.”
Senaristler on yıllar içinde altı kez işi bıraktı. Geçmişte, uzun süreli bir grev için mideleri vardı. 2007’deki 100 günlük greve ek olarak, yazarlar 1988’de 153 gün boyunca grev sıralarına girdiler. Yazarlar ayrıca dikkate değer bir birlik belirtileri gösterdiler. Nisan ortasında, 9.000’den fazla sendika yazarının yüzde 98’i greve onay verdi.
Yazarlar, çoğu eğlence şirketinin bulunduğu New York ve Los Angeles’ta gösteriler düzenleyecek.
“Yazı tipleri ağaçta yetişmez!” gibi sloganlarla sosyal medyada çoktan ortaya çıktı. ve “Yazmanın geleceği tehlikede!”
Yazarları temsil eden sendikalar yaptıkları açıklamada “oybirliğiyle greve gitme kararı aldıklarını” söylediler. Yazarlar Salı öğleden sonra greve başlayacak. Üç yıllık sözleşmesi Pazartesi günü Pasifik saatine göre gece yarısı sona erecekti.
Hollywood şirketleri adına müzakerelerde bulunan Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği yaptığı açıklamada, teklifinin “yazarlara tazminatta cömert artışlar” içerdiğini söyledi. Örgüt, müzakereleri sürdürmeye hazır olduğunu da sözlerine ekledi.
Stüdyolara göre ana anlaşmazlık noktaları, şirketlerin “gerekli olsun ya da olmasın” belirli bir süre boyunca belirli sayıda yazarla TV şovları çalıştırmasını gerektirecek sendika önerileri.
Amerika Yazarlar Birliği’nin Doğu ve Batı şubeleri olan yazarları temsil eden sendikalar şunları söyledi: “Şirketlerin davranışları, sendikalaşmış bir işgücü içinde esnek bir ekonomi yarattı ve bu müzakerelerdeki kararlı duruşları, yazarların değerini daha da düşürme kararlılıklarının altını çizdi. yazarlık mesleği”
WGA müzakere komitesinin eş başkanı Chris Keyser, bir röportajda “felsefi ve pratik olarak birbirimizden çok uzaktayız” dedi.
Anlaşmazlık, Universal ve Paramount gibi eski muhafız eğlence şirketleri ve Netflix, Amazon ve Apple gibi teknoloji endüstrisine yeni gelenler de dahil olmak üzere 11.500 senaristi büyük stüdyolarla karşı karşıya getirdi.
WGA, yayın hizmetlerinin yükselişinin ve televizyon prodüksiyonundaki patlamanın çalışma koşullarını aşındırdığını söyleyerek anlaşmazlığı sert bir şekilde resmetti. Bunu “varoluşsal” bir an olarak tanımladı ve “bir meslek olarak yazmanın hayatta kalması bu müzakerede tehlikede”.
Daha önce müzakerelere “sektörün uzun vadeli sağlığı ve istikrarı önceliğimiz olarak” yaklaşacaklarını söyleyen eğlence şirketleri, ağ ve kablo TV izleyiciliği düşerken hızla değişen bir iş dünyası ile karşı karşıya.
İzleyiciler için en ani etki talk ve skeç programlarında hissedilecek. Saturday Night Live, The Tonight Show Starring Jimmy Fallon ve The Late Show With Stephen Colbert gibi gece şovları muhtemelen hemen kararacak. Lonca kapsamına girmeyen realite dizileri ve bazı uluslararası şovlar yoğun bir rotasyonla yayınlanıyor.
Yeni dizilerin ve filmlerin gelişinin yavaşlaması uzun bir grev gerektirebilir çünkü bunların yapım süreci aylar veya bir yıldan fazla sürebilir.
Üretimin uzun süre durdurulması, özellikle şoförler, kostüm temizleyiciler, cateringciler, set tasarımcıları ve marangozlar gibi üretimi desteklemeye yardımcı olan işçiler için yerel ekonomiye de zarar verebilir. Yazarlar en son 2007’de 100 günlük greve gittiğinde, Los Angeles ekonomisi tahmini olarak 2,1 milyar dolar kaybetti.
NBC’nin gece 12:30 şovunun sunucusu Seth Meyers, geçen hafta sonlarında bir segmentte son grevin yıkımına değindi.
Meyers, yalnızca web’de yayınlanan videoda “Bu sadece yazarları etkilemiyor” dedi. “Bu şovlardaki yazı yazmayan tüm inanılmaz personeli etkiliyor. Ve özellikle bu korkunç salgının hemen eşiğinde olduğumuz düşünülürse, insanların bunu yaşamak zorunda kalması gerçekten sefil olurdu.”
Bay Meyers, WGA’nın gururlu bir üyesi olduğunu ve yazarların isteklerinin “mantıksız olmadığına” dair güçlü bir his beslediğini söyledi.
“Gelecek hafta beni burada görmezseniz, bunun hafife alınmayacak bir şey olduğunu bilin ve ben de sizi kalbim kırık bir şekilde özleyeceğim” dedi.
Yazarlar çok sayıda şikayette bulundular. Çok güncel bir bükülme ile, yazarlar yapay zekanın kullanımı için önemli yönergeler belirlemeye çalışırlar. Ancak onlar için en acil konu tazminattır.
Genellikle zirve TV olarak anılan bir dönem olan son on yılda, Amerika Birleşik Devletleri’nde yayınlanan senaryolu televizyon programlarının sayısı önemli ölçüde arttı. Ancak yazarlar maaşlarının durgun olduğunu söylediler.
Ağ televizyonu çağında, bir yazar, bir yıl boyunca düzenli bir yaşam sağlayacak, sezon başına 20’den fazla bölümden oluşan bir şov üzerinde çalışabilirdi. Ancak WGA, yayın çağında bölüm siparişlerinin 8 veya 12’ye düştüğünü ve bir yazar-yapımcının ortalama haftalık maaşının biraz düştüğünü söyledi.
Yazarlar ayrıca akışın tersine döndüğü son ödeme formülünü de düzeltmek istiyorlar. Yıllar önce yazarlar, bir şov lisanslandığında sendikasyon veya DVD satışları yoluyla kalan ödemeleri alabiliyordu. Ancak Netflix ve Amazon gibi küresel akış hizmetleri bu dağıtım kanallarını kapattı ve bunun yerine sabit bir bakiye ödüyor.
Sendikalar özellikle son on yılda yaygınlaşan sözde mini odalarla ilgileniyor. Mini odanın tek tip bir tanımı yoktur. Ancak bir örnekte, bir şov resmi olarak onaylanmadan önce, stüdyolar bir senaryo yazmak için küçük bir yazar grubu toplar. Ancak WGA yetkilileri, mini odalarda çalışmaları için yazarlara genellikle daha az ücret ödendiğini söyledi.
Yazarlar ayrıca mini odaların aniden büyümesinin, onlarca yıllık bir TV şovu yapmayı öğrenme sanatını da sekteye uğrattığını söylediler. “The Good Place”in yaratıcısı ve “Parks and Recreation”ın yaratıcılarından Mike Schur, bir röportajda “The Office”te genç bir yazarken senaryo yazmayı, yeniden yazmayı ve kurgulamayı öğrendiğini söyledi. Oyunculukla çalıştı ve sahne tasarımı ve ses miksajı gibi özel zanaatları tanıdı.
“Bir kitapta okuyabileceğiniz şeyler değil” dedi. “Böyle bir şey yaşamış olmalısın.”
Ancak mini odalar nedeniyle yazarlar 10 hafta sonra evlerine gönderiliyor ve genellikle prodüksiyon sürecinde orada olmuyorlar.
“Bu şirketler neyin geldiğini anlamıyorlar” dedi. “Ve önümüze çıkan şey, süper yetenekli olabilecek, dünya hakkında söyleyecek çok şeyi olabilecek, ancak yapmaları söylenen işi nasıl yapacaklarını pratikte bilmeyen şov yapımcılarından oluşan bir nesil. ” “
Ancak, stüdyo yöneticileri özel olarak kendi sorunları olduğunu ve önemli zamlar yapmak için en iyi zaman olmadığını söylediler.
Birkaç yıl boyunca Wall Street, medya şirketlerini abone havuzlarını büyütmek için ne pahasına olursa olsun akış hizmetlerine yatırım yaptıkları için ödüllendirdi. Ancak yatırımcılar geçen yıl bu felsefeye alıştı ve stüdyo yöneticilerini zarar ettiren akış hizmetlerini kâr motorlarına dönüştürmenin bir yolunu bulmaya sevk etti.
Sonuçlar acımasızdı. Disney 7.000 çalışanını işten çıkarıyor. Warner Bros. Discovery, yaklaşık 50 milyar dolarlık borcunu ödemeye çalışırken geçen yıl içinde binlerce kitabı elden çıkardı ve rafa kaldırdı. Diğer medya şirketleri de benzer kemer sıkma önlemleri aldı.
Bunun dışında yöneticiler de bir grevden sağ çıkabileceklerini iddia ettiler. Geçen ay, Warner Bros. Discovery CEO’su David Zaslav, “Hazırlandık, çok fazla içerik ürettik” dedi. çünkü çok fazla senaryosuz ve yabancı dizi üretiyor. “Muhtemelen üyelerimize çoğundan daha iyi hizmet verebiliriz” dedi.
Yine de, bir grevin sonuçlarının önemli olacağını kabul etti.
Sarandos, “Son grev, yaratıcılar için yıkıcıydı” dedi. “Sektörde gerçekten zordu. Üretimi destekleyen yerel ekonomi için acı vericiydi ve hayranlar için çok, çok, çok kötüydü.”
Senaristler on yıllar içinde altı kez işi bıraktı. Geçmişte, uzun süreli bir grev için mideleri vardı. 2007’deki 100 günlük greve ek olarak, yazarlar 1988’de 153 gün boyunca grev sıralarına girdiler. Yazarlar ayrıca dikkate değer bir birlik belirtileri gösterdiler. Nisan ortasında, 9.000’den fazla sendika yazarının yüzde 98’i greve onay verdi.
Yazarlar, çoğu eğlence şirketinin bulunduğu New York ve Los Angeles’ta gösteriler düzenleyecek.
“Yazı tipleri ağaçta yetişmez!” gibi sloganlarla sosyal medyada çoktan ortaya çıktı. ve “Yazmanın geleceği tehlikede!”