İsa’nın Alaka Düzeyini Artırmayı Amaçlayan Super Bowl Reklamını Bize Getiriyor

BadılCan

Active member
Fişli reklamlar, bira gösterileri ve ünlü konuk görünümleri arasında, Super Bowl sırasında farklı türde bir mesajla görünen iki reklam: İsa Mesih’i tanıtan “Bizi Getiriyor” kampanyası için reklamlar.

30 ve 60 saniyelik spotlar, aynı zamanda Signatry adlı bir organizasyon olarak da faaliyet gösteren, kar amacı gütmeyen Servant Foundation tarafından yürütülen multimilyon dolarlık bir kampanyanın parçasıdır. Oynayan ve kucaklaşan çocukların resim ve videolarının yer aldığı 30 saniyelik reklam, oyunun ilk çeyreğinden sonra yayınlandı. Dördüncü çeyrekte yayınlanması planlanan daha uzun olan, tartışan ve diğer insanlarla yüzleşen insanların bir dizi fotoğrafını içerecek. Reklamın sonunda ekranda “İsa nefret ettiğimiz insanları sevdi” mesajı çıkıyor.

2022’de ülke çapında lansmanından bu yana He Gets Us kampanyası, Amerikan şehirlerindeki reklam panolarının parasını ödedi ve çeşitli spor etkinliklerinde reklamlar yayınladı. Videoları, İsa’yı göç, yapay zeka ve aktivizm gibi güncel konularla ilişkilendiriyor. Her biri, izleyicilere daha fazla bilgi edinmek için He Gets Us web sitesini ziyaret etmeleri için bir davetle sona erer.

Reklamların arkasındaki ajans Haven’ın başkanı Jason Vanderground, kampanyanın Amerikan kültüründe İsa’nın önemini artırmayı amaçladığını söyledi.


Videoların “ruhen açık şüphecileri” hedef aldığını ve Hristiyanlığın herhangi bir koluna ait olmadığını söyledi.

Promosyonu destekleyenlerin çoğunun kimlikleri anonimdir. Ancak geçmişte sağcı davaları finanse eden Hobby Lobby’nin kurucusu David Green bağışçı olduğunu söyledi. Bay Vanderground, Green ailesinin fon sağlayanlar arasında olduğunu doğruladı.

Hizmet Vakfı son yıllarda bazıları kürtaja ve sağcı siyasi davalara karşı kampanya yürütenler de dahil olmak üzere dini, siyasi ve eğitim kuruluşlarına 1 milyar dolardan fazla bağışta bulundu.

Bazı evanjelikler, reklamlarda tasvir edilen İsa’nın İncil’e göre doğru olup olmadığını sorgulayarak ve kampanyaya harcanan para miktarıyla ilgili endişeleri artırarak reklamları eleştirdiler.

Muhafazakar bir talk show sunucusu olan Erick Erickson, bağışçıları eleştirmek konusunda tereddüt ettiğini söyledi ancak şunu ekledi: “Dürüst olmak gerekirse en büyük sorunun şu olduğunu düşünüyorum: İsa’yı bir kilise kalabalığıyla paylaşmak istiyorlar, TV reklamları için bu kadar para muhtemelen doğru değil. bunu yapmanın bir yolu.”


He Gets Us adlı tavsiyede bulunan önde gelen bir Evanjelik Hıristiyan olan Ed Stetzer, bu kampanya için toplanan paranın başka yerlerde kullanılabileceği konusundaki endişeleri anladığını söyledi. Ancak “milyonlarca insan etkilendiğinde ve hatta belki etkilendiğinde ve İsa’ya daha çok benzediğinde” dedi, “aslında onların değişen kalplerinden akacak pek çok kaynak var.”

“Milyonlarca insanın İsa’nın kim olduğu, daha fazlasını nasıl öğrenebileceği hakkında bir soruyla ayrılmasının başarılı olacağını düşünüyorum” diye ekledi.
 
Üst