BadılCan
Active member
Spotify Joe Rogan işinde kalıyor.
Müzik yayıncısı ve ses platformu, Cuma günü Rogan ile çok yıllık yeni bir anlaşma yaptığını duyurdu ve Rogan'ın en popüler podcast'inin kutuplaştırıcı sunucusuyla ortaklığını yeniledi. Sektörün değişen ekonomisinin bir işareti olarak yeni anlaşma, Rogan'ın programı The Joe Rogan Experience'ın YouTube ve Apple Podcast'ler de dahil olmak üzere birden fazla platformda dağıtılmasına olanak tanıyor. Önceki anlaşmaya göre Spotify'a özeldi.
Anlaşmanın şartları açıklanmadı ancak The Wall Street Journal, anlaşmanın süresi boyunca değerinin 250 milyon dolara kadar çıkabileceğini bildirdi. Spotify, reklam satışını ve dağıtımını yönetir. Bir Spotify temsilcisi anlaşmanın şartları hakkında yorum yapmayı reddetti. Haberi duyuran bir şirket blog gönderisi, programın sürekli olarak dünyada en çok dinlenen podcast olduğunu söyledi.
Blog gönderisine eşlik eden bir röportajda Rogan, “Bu sohbetler hayata dair düşünce biçimimi ölçülemeyecek kadar değiştirdi ve değiştirmeye devam ediyor” dedi. “Bunu yapabildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum.”
Rogan'ın 2020'de Spotify ile yaptığı ve yöneticilere göre 200 milyon dolardan fazla değere sahip olan ilk anlaşması, podcasting'de büyük harcama döneminin doruk noktasına işaret ediyordu; çok sayıda teknoloji ve medya şirketi, onu büyük bir para kazandırıcı hale getirmek için isteğe bağlı ses için rekabet ediyordu. Düşük marjlı müzik yayını işinin ötesine geçmek isteyen Spotify, podcasting hedeflerine 1 milyar dolardan fazla harcadı ve aralarında Rogan, Kim Kardashian, Obama Dükü ve Sussex Düşesi'nin de bulunduğu birçok podcasting şirketine ve yıldız sunucuya önemli bahisler yaptı. “Babasını Ara” sunucusu Alex Cooper, hepsi özel sözleşmeler imzaladı.
Bu anlaşmaların birçoğu başarısızlıkla sonuçlandı. Spotify'ın 2019'da satın aldığı iki prodüksiyon şirketi Gimlet ve Parcast, bir dizi işten çıkarmanın ardından geçen yıl feshedildi. Ve Kardashian ve Sussexes podcast'leri yalnızca bir sezon sürdü. Geçtiğimiz Ocak ayında, daha önceki işten çıkarmalar ve içerik ve reklam iş sorumlusunun ayrılmasının ardından Spotify CEO'su Daniel Ek, “muhtemelen biraz aşırıya kaçtığını” ve “içerik alımına aşırı yatırım yaptığını” söyledi.
Ancak genel olarak izleyici kitlesi büyümeye devam etti. Geçtiğimiz Eylül ayında şirket, 2019'a göre 10 kat artışla 100 milyondan fazla düzenli podcast dinleyicisine sahip olduğunu duyurdu ve podcast işinin bu yıl başabaşa geçmesini bekliyor.
Spotify'ın Rogan'a olan desteği, podcasting mücadeleleri boyunca tutarlı kaldı. 2022'de, Rogan'ın programındaki, COVID-19 aşılarının etkinliği ve güvenliği konusunda şüphe uyandıran röportajlar nedeniyle kovulması ve kariyerinin başlarında yaptığı ırkçı yorumların eleştiriye maruz kalması üzerine şirket, olağanüstü yeteneğinin arkasında durdu. Bu tartışmalar, aralarında Neil Young, Joni Mitchell ve India.Arie'nin de bulunduğu bir avuç önde gelen sanatçının müziklerini platformdan kaldırmasına ve sosyal medyada #DeleteSpotify kampanyasını başlatmasına yol açtı.
“The Joe Rogan Experience” son derece popülerliğini korudu ve en büyük bölümleriyle on milyonlarca dinleyiciye ulaştı. Yeni anlaşma kapsamında Rogan, maliyetleri düşürmek ve reklam gelirini artırmak için ayrıcalıklı modelinden uzaklaşan Spotify'ın dışındaki kitleyi genişletebilecek. Bu haftanın başında şirket, Cooper'ın “Call Her Daddy” adlı şarkısının diğer platformlarda da dağıtılacağını duyurdu.
Müzik yayıncısı ve ses platformu, Cuma günü Rogan ile çok yıllık yeni bir anlaşma yaptığını duyurdu ve Rogan'ın en popüler podcast'inin kutuplaştırıcı sunucusuyla ortaklığını yeniledi. Sektörün değişen ekonomisinin bir işareti olarak yeni anlaşma, Rogan'ın programı The Joe Rogan Experience'ın YouTube ve Apple Podcast'ler de dahil olmak üzere birden fazla platformda dağıtılmasına olanak tanıyor. Önceki anlaşmaya göre Spotify'a özeldi.
Anlaşmanın şartları açıklanmadı ancak The Wall Street Journal, anlaşmanın süresi boyunca değerinin 250 milyon dolara kadar çıkabileceğini bildirdi. Spotify, reklam satışını ve dağıtımını yönetir. Bir Spotify temsilcisi anlaşmanın şartları hakkında yorum yapmayı reddetti. Haberi duyuran bir şirket blog gönderisi, programın sürekli olarak dünyada en çok dinlenen podcast olduğunu söyledi.
Blog gönderisine eşlik eden bir röportajda Rogan, “Bu sohbetler hayata dair düşünce biçimimi ölçülemeyecek kadar değiştirdi ve değiştirmeye devam ediyor” dedi. “Bunu yapabildiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum.”
Rogan'ın 2020'de Spotify ile yaptığı ve yöneticilere göre 200 milyon dolardan fazla değere sahip olan ilk anlaşması, podcasting'de büyük harcama döneminin doruk noktasına işaret ediyordu; çok sayıda teknoloji ve medya şirketi, onu büyük bir para kazandırıcı hale getirmek için isteğe bağlı ses için rekabet ediyordu. Düşük marjlı müzik yayını işinin ötesine geçmek isteyen Spotify, podcasting hedeflerine 1 milyar dolardan fazla harcadı ve aralarında Rogan, Kim Kardashian, Obama Dükü ve Sussex Düşesi'nin de bulunduğu birçok podcasting şirketine ve yıldız sunucuya önemli bahisler yaptı. “Babasını Ara” sunucusu Alex Cooper, hepsi özel sözleşmeler imzaladı.
Bu anlaşmaların birçoğu başarısızlıkla sonuçlandı. Spotify'ın 2019'da satın aldığı iki prodüksiyon şirketi Gimlet ve Parcast, bir dizi işten çıkarmanın ardından geçen yıl feshedildi. Ve Kardashian ve Sussexes podcast'leri yalnızca bir sezon sürdü. Geçtiğimiz Ocak ayında, daha önceki işten çıkarmalar ve içerik ve reklam iş sorumlusunun ayrılmasının ardından Spotify CEO'su Daniel Ek, “muhtemelen biraz aşırıya kaçtığını” ve “içerik alımına aşırı yatırım yaptığını” söyledi.
Ancak genel olarak izleyici kitlesi büyümeye devam etti. Geçtiğimiz Eylül ayında şirket, 2019'a göre 10 kat artışla 100 milyondan fazla düzenli podcast dinleyicisine sahip olduğunu duyurdu ve podcast işinin bu yıl başabaşa geçmesini bekliyor.
Spotify'ın Rogan'a olan desteği, podcasting mücadeleleri boyunca tutarlı kaldı. 2022'de, Rogan'ın programındaki, COVID-19 aşılarının etkinliği ve güvenliği konusunda şüphe uyandıran röportajlar nedeniyle kovulması ve kariyerinin başlarında yaptığı ırkçı yorumların eleştiriye maruz kalması üzerine şirket, olağanüstü yeteneğinin arkasında durdu. Bu tartışmalar, aralarında Neil Young, Joni Mitchell ve India.Arie'nin de bulunduğu bir avuç önde gelen sanatçının müziklerini platformdan kaldırmasına ve sosyal medyada #DeleteSpotify kampanyasını başlatmasına yol açtı.
“The Joe Rogan Experience” son derece popülerliğini korudu ve en büyük bölümleriyle on milyonlarca dinleyiciye ulaştı. Yeni anlaşma kapsamında Rogan, maliyetleri düşürmek ve reklam gelirini artırmak için ayrıcalıklı modelinden uzaklaşan Spotify'ın dışındaki kitleyi genişletebilecek. Bu haftanın başında şirket, Cooper'ın “Call Her Daddy” adlı şarkısının diğer platformlarda da dağıtılacağını duyurdu.