BadılCan
Active member
Kızılderili kılığına girmiş bir adam, bir çevresel yıkım tablosuna doğru kanoyla kürek çekiyor: çöple dolu su, bir arabanın camından trafiğin durduğu bir otoyola çöp atan bir kişi ve ufukta fışkıran bacalar.
Perküsyon odaklı bir partisyon, tek bir gözyaşı döken adamın yakın çekimiyle dramatik bir şekilde sona erer. Aktör William Conrad, “İnsanlar işe çevreyi kirleterek başlar” diyor. “İnsanlar bunu durdurabilir.”
İlk olarak 1971’de Dünya Günü’nde yayınlanan, çöp karşıtı kuruluş Keep America Beautiful’un 60 saniyelik bir kamu hizmeti duyurusunun mihenk taşı olan yalnız gözyaşı, Amerikan televizyon ikonografisinde bir yer buldu. Çöpün doğaya saygısızlık ve vicdanlı vatandaşlara hakaret olarak temsil edilmesi reklam ajansı Marsteller’a reklam dünyasında ödül kazandırdı.
Aynı zamanda, Amerika Birleşik Devletleri’nde değişen tüketici davranışına odaklanan modern bir çevre hareketinin başlangıcını da müjdeledi.
Ancak daha yakın zamanlarda, reklam, Yerli kültürünün klişeleşmiş imajı nedeniyle eleştirilere hedef oldu ve TikTok’ta alay konusu oldu. Tek gözyaşı, South Park ve The Simpsons’ta da parodisini yaptı.
Keep America Beautiful Perşembe günü yaptığı duyuruda, reklamın haklarını Washington merkezli grubun eğitim kolu olan Ulusal Amerikan Kızılderilileri Kongresi Fonu’na devrettiğini duyurdu.
Grup, o zaman ve şimdi “uygunsuz” olarak nitelendirdiği reklamı geri çekeceğini ve kullanımını “tarihsel bağlamında” anlaşılabileceği ayarlarla sınırlayacağını söyledi.
Grubun CEO’su Larry Wright Jr. yaptığı açıklamada, “NCAI sonunda bu promosyonu bitirmeyi dört gözle bekliyor” dedi.
Reklamın gelecekte hangi bağlamda kullanılabileceği net değildi. Bay Wright, ek bilgi taleplerine yanıt vermedi.
Reklamın yıldızı, Cherokee mirasına sahip çıkan ve Iron Eyes Cody olarak bilinen Louisiana’lı bir İtalyan-Amerikalı, Hollywood’daki uzun kariyeri boyunca düzinelerce televizyon programında ve filmde tipik olarak yer aldı ve genellikle isimsiz bir “Kızılderili” rolünde göründü. ” Açık.
Birçok izleyici reklamı hareketli bulurken, diğerleri bunu az anlaşılan bir kültürün gaspı olarak gördü.
“Televizyondaki şu deri kaplı, savaş boyalı Kızılderililer mi? Milwaukee’de büyüyen reklamı gördüğünü hatırlayan Northwestern Üniversitesi profesörü ve Lake Superior Ojibwe’nin Bad River Band üyesi Patty Loew, “Eh, değildim,” dedi.
Reklam – ve eleştirmenlerin Kızılderililer hakkında işlendiğine inandıkları kültürel mitler – Profesör Loew’u Kızılderili tarihi ve kültürü üzerine kitapların yazarı ve kamuya açık televizyon programlarının ve belgesellerin yapımcısı olarak bir kariyere itti.
“Ağlayan Kızılderili ile ilgili her şey oldukça açık – yanlış, yanlış, yanlış,” dedi. “Ve etrafımdaki tüm kültürel ödeneklere gözlerimi açıyor. Çocukken kafamı karıştıran yerlileri çevreleyen klişeleri ve mecazları ele almaya çalıştım. Elbette Yerli Amerikalılar kendine güvenen, iyi ayarlanmış bir gelecek nesil kullanabilirler.
Keep America Beautiful, reklamı oluşturmak için Ad Council ile iş birliği yaptı. Ad Age, 1983 yılına kadar yayınlanan oyunu 20. yüzyılın en iyi 100 reklam kampanyasından biri olarak adlandırdı.
Reklamın başarısının ardından, Iron Eyes Cody uzun saç örgüsü ve süetten üç KKD daha filme aldı. Associated Press’in bildirdiğine göre, 1999’daki ölümünden önce çöp karşıtı kampanya adına 25 yıldan fazla bir süre halkın karşısına çıktı ve okulları ziyaret etti.
Keep America Beautiful web sitesinde yaptığı açıklamada, “yaratıldığı sırada popüler kültürde çevre koruma ve farkındalığı teşvik etmekle eşanlamlı hale gelen reklam, daha sonra Yerli Amerikalıları ve Alaskalıları tasvir eden resimlere yer vermesiyle tanındı” dedi. uygunsuz yerel kültür.”
Açıklamada, kâr amacı gütmeyen kuruluşun “reklamı resmi olarak geri çekme zamanının geldiğine karar verdiği” belirtildi.
Perküsyon odaklı bir partisyon, tek bir gözyaşı döken adamın yakın çekimiyle dramatik bir şekilde sona erer. Aktör William Conrad, “İnsanlar işe çevreyi kirleterek başlar” diyor. “İnsanlar bunu durdurabilir.”
İlk olarak 1971’de Dünya Günü’nde yayınlanan, çöp karşıtı kuruluş Keep America Beautiful’un 60 saniyelik bir kamu hizmeti duyurusunun mihenk taşı olan yalnız gözyaşı, Amerikan televizyon ikonografisinde bir yer buldu. Çöpün doğaya saygısızlık ve vicdanlı vatandaşlara hakaret olarak temsil edilmesi reklam ajansı Marsteller’a reklam dünyasında ödül kazandırdı.
Aynı zamanda, Amerika Birleşik Devletleri’nde değişen tüketici davranışına odaklanan modern bir çevre hareketinin başlangıcını da müjdeledi.
Ancak daha yakın zamanlarda, reklam, Yerli kültürünün klişeleşmiş imajı nedeniyle eleştirilere hedef oldu ve TikTok’ta alay konusu oldu. Tek gözyaşı, South Park ve The Simpsons’ta da parodisini yaptı.
Keep America Beautiful Perşembe günü yaptığı duyuruda, reklamın haklarını Washington merkezli grubun eğitim kolu olan Ulusal Amerikan Kızılderilileri Kongresi Fonu’na devrettiğini duyurdu.
Grup, o zaman ve şimdi “uygunsuz” olarak nitelendirdiği reklamı geri çekeceğini ve kullanımını “tarihsel bağlamında” anlaşılabileceği ayarlarla sınırlayacağını söyledi.
Grubun CEO’su Larry Wright Jr. yaptığı açıklamada, “NCAI sonunda bu promosyonu bitirmeyi dört gözle bekliyor” dedi.
Reklamın gelecekte hangi bağlamda kullanılabileceği net değildi. Bay Wright, ek bilgi taleplerine yanıt vermedi.
Reklamın yıldızı, Cherokee mirasına sahip çıkan ve Iron Eyes Cody olarak bilinen Louisiana’lı bir İtalyan-Amerikalı, Hollywood’daki uzun kariyeri boyunca düzinelerce televizyon programında ve filmde tipik olarak yer aldı ve genellikle isimsiz bir “Kızılderili” rolünde göründü. ” Açık.
Birçok izleyici reklamı hareketli bulurken, diğerleri bunu az anlaşılan bir kültürün gaspı olarak gördü.
“Televizyondaki şu deri kaplı, savaş boyalı Kızılderililer mi? Milwaukee’de büyüyen reklamı gördüğünü hatırlayan Northwestern Üniversitesi profesörü ve Lake Superior Ojibwe’nin Bad River Band üyesi Patty Loew, “Eh, değildim,” dedi.
Reklam – ve eleştirmenlerin Kızılderililer hakkında işlendiğine inandıkları kültürel mitler – Profesör Loew’u Kızılderili tarihi ve kültürü üzerine kitapların yazarı ve kamuya açık televizyon programlarının ve belgesellerin yapımcısı olarak bir kariyere itti.
“Ağlayan Kızılderili ile ilgili her şey oldukça açık – yanlış, yanlış, yanlış,” dedi. “Ve etrafımdaki tüm kültürel ödeneklere gözlerimi açıyor. Çocukken kafamı karıştıran yerlileri çevreleyen klişeleri ve mecazları ele almaya çalıştım. Elbette Yerli Amerikalılar kendine güvenen, iyi ayarlanmış bir gelecek nesil kullanabilirler.
Keep America Beautiful, reklamı oluşturmak için Ad Council ile iş birliği yaptı. Ad Age, 1983 yılına kadar yayınlanan oyunu 20. yüzyılın en iyi 100 reklam kampanyasından biri olarak adlandırdı.
Reklamın başarısının ardından, Iron Eyes Cody uzun saç örgüsü ve süetten üç KKD daha filme aldı. Associated Press’in bildirdiğine göre, 1999’daki ölümünden önce çöp karşıtı kampanya adına 25 yıldan fazla bir süre halkın karşısına çıktı ve okulları ziyaret etti.
Keep America Beautiful web sitesinde yaptığı açıklamada, “yaratıldığı sırada popüler kültürde çevre koruma ve farkındalığı teşvik etmekle eşanlamlı hale gelen reklam, daha sonra Yerli Amerikalıları ve Alaskalıları tasvir eden resimlere yer vermesiyle tanındı” dedi. uygunsuz yerel kültür.”
Açıklamada, kâr amacı gütmeyen kuruluşun “reklamı resmi olarak geri çekme zamanının geldiğine karar verdiği” belirtildi.