Meta, 10 yılın en yüksek seviyesinden yükseldi ve 100 milyar dolar değer ekledi

BadılCan

Member
Meta’nın hisseleri, şirketin beklenenden daha iyi kazanç bildirmesi, milyarlarca dolarlık hisse senedini geri alacağını söylemesi ve sözde Metaverse’deki emellerine yönelik bir mahkeme meydan okumasının üstesinden gelmesinin ardından Perşembe günü yükseldi.

Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın sahibi olan teknoloji devinin hisseleri, yaklaşık 10 yılın en büyük bir günlük kazancı olan yüzde 24’ten fazla arttı. Ve bu, tek bir günde yaklaşık 100 milyar dolar veya Citigroup’un tüm piyasa değeri kadar piyasa değeri ekleyen, kendi büyüklüğündeki bir şirket için çok büyük bir hamle.


Metaverse nedir ve neden önemlidir?

5 haritadan 1


kökenler. “Metaverse” kelimesi, içinde yaşadığımızın ötesinde var olan, tamamen gerçekleştirilmiş bir dijital dünyayı tanımlar. Neal Stephenson tarafından 1992 tarihli Snow Crash adlı romanında icat edildi ve kavram Ernest Cline tarafından Ready Player One adlı romanında daha ayrıntılı olarak araştırıldı.


Gelecek. Pek çok mühendis, meta evrenin sanal yaşamlarımızın fiziksel gerçekliğimiz kadar önemli bir rol oynayacağı bir çağın habercisi olacağına inanıyor. Bazı uzmanlar bunun hâlâ geçici bir heves ve hatta tehlikeli olabileceği konusunda uyarıyor.


Geçen yılı yüzde 60’tan fazla kayıpla kapatan Meta’nın hissesi, bu yıl teknoloji yatırımcıları arasındaki güvenin artmasıyla yüzde 50’den fazla arttı. Meta dahil birçok teknoloji şirketini içeren bir endeks olan Nasdaq Composite, bu yıl yaklaşık yüzde 20 arttı.

İşte Meta’daki son gelişmeler:


  • Şirketin kazancı beklentileri aştı ve büyük bir geri alım planı açıkladı. Geçen yılın son üç ayındaki gelir, bir önceki yıla göre yüzde 4 düşüşle ancak analistlerin tahminlerinin üzerinde, 32 milyar doların biraz üzerinde gerçekleşti. Çarşamba günü, şirket ayrıca ilk çeyrek satışlarının beklenenden daha iyi olduğunu söyledi ve geçen yıl 28 milyar dolarlık kendi hissesini satın aldıktan sonra 40 milyar dolarlık hisse geri alımını duyurdu.


  • Düz – ve hatta biraz aşağı – yeni üst. Düşen gelire rağmen, Meta’nın Facebook ve Instagram gibi temel ürünleri zorlu bir ekonomik ortamda hâlâ güçlü satışlar sağlıyordu. Bu, Wall Street’te işle ilgili duyarlılığı artırdı ve Meta’nın Apple, TikTok veya diğer sosyal medya şirketleri gibi rakipler tarafından yakın bir tehlike altında olduğuna dair daha acil endişelerden bazılarını en azından şimdilik ortadan kaldırdı.


  • Meta yöneticiler gerektiğinde maliyetleri azaltabilir. Meta, yeni ofisler, artan çalışan sayısı veya acil para kazanma planları olmayan geleceğe yönelik teknolojiler şeklinde, yıllarca hızlı genişleme için çok para harcadı. Ancak en son çeyreğinde şirket, zorlanırsa kesilecek alanlar bulabileceğini kanıtladı. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Çarşamba günü yaptığı bir kazanç görüşmesinde 2023’ü “verimlilik yılı” olarak nitelendirdi; buna bir dizi ofis kiralamanın iptal edilmesi, veri merkezlerinin daha az maliyetli olacak şekilde yeniden tasarlanması ve binlerce “yönetici”nin işten çıkarılması da dahil. Wall Street hamleleri memnuniyetle karşıladı.


  • Meta yine de Facebook’a yeni insanlar getirebilir. Büyük mavi Facebook uygulaması, geçen çeyrekte ilk kez günlük iki milyar aktif kullanıcıyı aştı; bu, hizmetin zaten büyük olan ölçeği göz önüne alındığında çok büyük bir kilometre taşı ve şok edici. Bu, diğer sosyal ağlardan gelen rekabetin zorlu olduğunun bir işaretidir, ancak insanlar sessizlik Facebook ile.


  • Sanal gerçeklik anlaşması yasal bir zorluktan kurtuldu. Çarşamba günü, bir federal yargıç, Federal Ticaret Komisyonu’nun Meta’nın, içinde adlı bir sanal gerçeklik girişimini satın almak için 400 milyon dolar harcamasını durdurma talebini reddetti. . Sanal ve artırılmış gerçeklik yoluyla içeriği oynatın ve tüketin. (Meta için pek de mutlu olmayan Avrupalı düzenleyiciler bir ay önce, kullanıcıları kişiselleştirilmiş reklamları etkin bir şekilde kabul etmeye yasa dışı bir şekilde zorladığına, şirkete 400 milyon dolardan fazla para cezasına çarptırıldığına ve potansiyel olarak onu Avrupa Birliği’ndeki reklamcılık işini yürütmek için maliyetli değişiklikler yapmaya zorladığına karar verdi. )


  • Birçok zorluk devam ediyor. Müşteriler daha yüksek faiz oranları ve enflasyon nedeniyle harcamalarını dizginlediğinden, Meta dijital reklamcılıkta başarısızlıklarla karşı karşıya. Şirket ayrıca Bay Zuckerberg’in en çetin rakiplerinden biri olarak gördüğü kısa biçimli video uygulaması TikTok gibi daha yeni uygulamaların kullanıcılarını çekmekte zorlanıyor. Meta’nın kurucusunun Metaverse vizyonunu sürdürmek için harcadığı milyarlarca doları ödemeyebilir.


  • Meta, Kasım ayında 11.000’den fazla çalışanı işten çıkardı. Şirket, işten çıkarmalar sırasında işgücünü yüzde 13 azaltarak, 2004’teki başlangıcından bu yana en büyük işten çıkarmalara işaret ediyor. Meta, dördüncü çeyrek için, ofis kiralarının erken feshi ve çalışan kıdem tazminatlarıyla ilgili masraflar dahil olmak üzere 4,2 milyar dolarlık yeniden yapılandırma masrafına maruz kaldı. Şirket, 2023’te yeniden yapılandırma maliyetlerinde 1 milyar dolar daha bekliyor.
 
Üst