Microsoft’un CEO’su Google’ın aramadaki gücünün her yerde mevcut olduğunu ifade ediyor

BadılCan

Active member
Microsoft İcra Kurulu Başkanı Satya Nadella Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Google’ın çevrimiçi aramadaki gücünün o kadar yaygın olduğunu, şirketinin bile internette rekabet etmekte zorlandığını ve arama devine karşı açılan çığır açan antitröst davasında hükümetin en önde gelen tanığı haline geldiğini söyledi.

Washington’daki federal mahkemede üç buçuk saatten fazla süren ifadesinde Bay Nadella, Microsoft’un akıllı telefonlarda ve web’de varsayılan arama motoru olarak Google’ın milyarlarca dolarlık anlaşmaları kullanmasının üstesinden gelemeyeceğini savunurken sıklıkla doğrudan ve bazen de kavgacı bir tavır sergiledi. tarayıcılar.

Bay Nadella, dolu mahkeme salonunda İnternet’in aslında “Google Web’i” olduğunu söyledi ve Google’ın, yeni ortaya çıkan yapay zeka endüstrisine hakim olmasını sağlayacak araçlar geliştirmek için artık avantajını ve boyutunu kullanabileceğini ekledi.

Önde gelen bir teknoloji rakibinin (Microsoft, 2,4 trilyon dolar değeriyle dünyanın en büyük halka açık şirketlerinden biridir) CEO’sunun, Google’la kolayca rekabet edemeyeceğini söyleyen imajı şaşırtıcıydı. Bay Nadella’nın ifadesi, hükümetin rakiplerini ezmek için rekabet karşıtı anlaşmalar yaparak şirketin tekel yasalarını ihlal ettiğini kanıtlamaya çalıştığı bir dönemde Google’ın çevrimiçi aramadaki sağlam konumunu vurguladı.


Bay Nadella’nın, modern İnternet çağındaki ilk tekel davası olan ABD ve diğerlerine karşı Google davasında tanık kürsüsüne çıkması aynı zamanda Microsoft ile Google arasındaki şiddetli rekabetin azalmadan devam ettiğinin de bir işaretiydi. Yirmi yılı aşkın bir süredir iki şirket, çevrimiçi arama, mobil bilgi işlem, web’de gezinme ve bulut bilgi işlem konularında mücadele etti ve her ikisi de giderek güçlenirken çeşitli hukuki mücadelelerde düello yaptı. Artık şirketler yapay zeka üzerinde giderek daha şiddetli bir mücadeleye kilitlenmiş durumda

Bay Nadella, “Yapay zeka ile yeni bir bakış açısının ortaya çıkmasından duyduğum heyecana rağmen, içinde sıkışıp kaldığım bu kısır döngünün daha da kötüleşebileceğinden çok endişeleniyorum” dedi.

Dünyanın dört bir yanındaki düzenleyiciler, Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın sahibi olan Google, Apple, Amazon ve Meta’nın gücünü ve erişimini kısıtlamak için çalışıyor. Geçen hafta Federal Ticaret Komisyonu, şirketin web sitesindeki satıcıları yasaklayarak antitröst yasalarını ihlal ettiğini söyleyerek Amazon’a dava açtı. FTC ayrıca Meta’ya karşı, ortaya çıkan rakipleri ortadan kaldırdığını iddia ederek bir antitröst davası açtı ve Adalet Bakanlığı, çevrimiçi reklamcılık üzerindeki kontrolü nedeniyle ikinci bir davada Google’a dava açtı.

10 haftalık Google denemesi, hükümetin Silikon Vadisi’nin en büyük şirketlerini dizginleyip dizginleyemeyeceğine dair bir referandum olarak yakından izleniyor. Google’ın zaferi, teknoloji devlerinin müşterileri, iş ortakları ve startup rakipleri üzerinde çok fazla etkiye sahip olduğunu söyleyen düzenleyiciler için ciddi bir azar olabilir.

Hükümetin iddiasının merkezinde Google’ın, Apple’ın Safari ve Mozilla’nın Firefox’u gibi tarayıcılarda ve akıllı telefonların ana ekranında varsayılan arama motoru olmak için para ödeyerek çevrimiçi aramadaki tekelini yasa dışı bir şekilde güçlendirdiği iddiası yer alıyor. Google, varsayılan konumların çok fazla bilgilendirici olmadığını ve gerekirse kullanıcıların yeni bir arama motoruna geçebileceğini savundu.


Ancak mahkemede Bay Nadella, iddianın “yanlış” olduğunu, çünkü kullanıcıların genellikle varsayılan arama motorlarını değiştirebilseler bile değiştirmediklerini söyledi.

“Sabah kalkıyorsunuz, dişlerinizi fırçalıyorsunuz ve Google’da arama yapıyorsunuz” dedi ve daha sonra Google ile Apple arasındaki anlaşmanın özellikle “oligopolistik” olduğunu ekledi.

Bay Nadella, Microsoft’un kendi arama motoru olan Bing için tarayıcılarda ve akıllı telefonlarda varsayılan konumlar için anlaşmalar kazanmaya çalıştığını söyledi. Ama pek başarılı olmadı dedi.

Microsoft, Google ile rekabet edebilmek için 2009 yılında Bing’i tanıttı. O dönemde Microsoft, Google’a karşı agresif bir halkla ilişkiler kampanyası başlatmıştı ve her iki şirket de Avrupa ve ABD’deki düzenleyicilerle birbirlerine karşı çalışıyordu.

2016 yılında, her ikisi de görevlerinde yeni olan Bay Nadella ve Google CEO’su Sundar Pichai’nin bir yumuşama politikası ilan etmesiyle, kamuoyundaki karışıklıklar sona ermiş gibi görünüyordu. Rekabetin dikkat dağıtıcı bir hale geldiğini ve başka öncelikleri olduğunu söylediler.


Bay Nadella’nın ifadesi rekabetin devam ettiğini gösterdi. Google’ın baş avukatı John Schmidtlein açılış konuşmasında davanın “aslında tamamen Microsoft ile ilgili” olduğunu söyledi.

Geçen hafta, iş geliştirme müdürü Jonathan Tinter ve reklam müdürü Mikhail Parakhin gibi diğer Microsoft yöneticileri arama işi hakkında ifade verdi. Bay Tinter, Google’ın, Microsoft gibi rakiplerini gölgede bırakarak, arama motorunu Apple ve Samsung telefonlarında varsayılan arama motoru haline getirmek için boyutunu kullandığını söyledi.

Pazartesi günü Bay Schmidtlein, Microsoft’un Google ile rekabet edememesinin kalitesiz bir ürün ve yatırım eksikliğinden kaynaklandığını ileri sürerek Bay Nadella’nın açıklamasını çürütmeye çalıştı.

Bay Schmidtlein, cep telefonlarında Bing’in yalnızca kullanıcıların Google’a geri dönmesine izin verdiği durumlar hakkında Bay Nadella’yı soru yağmuruna tuttu. Bay Nadella’nın Google’ı “baskın” olarak nitelendirdiğini ve kendisine “popüler” kelimesini değiştirip değiştiremeyeceğini sorduğunu belirtti.

Bay Nadella, ister “popüler” ister “baskın” deyin, Microsoft’un hâlâ Google’ın muazzam pazar payıyla rekabet ettiğini söyledi.


Vanderbilt Hukuk Fakültesi profesörü Rebecca Haw Allensworth, “Bu ifade, Google’ı herkesin korktuğu bir zorba olarak tasvir ediyor” dedi ve Google’ın özel arama anlaşmalarına girme motivasyonunun “değerli bir ürünü sizinle paylaşarak geliri artırmak” olmadığını ekledi. .” Ancak bu öncelikle Bing gibi rakipleri kontrol altında tutmakla ilgili.”

Sürecin büyük bir kısmı Google’ın geçmişteki davranışları etrafında dönerken, Bay Nadella odağın bir kısmını geleceğe ve yapay zekaya kaydırdı. Microsoft, artık Bing’i arama standardı olarak kullanabilen ChatGPT sohbet robotunun yapımcısı OpenAI’ye 13 milyar dolar yatırım yaptı. Google, kendi yapay zeka destekli sohbet robotu Bard’ı sunmaya başladı.

Bay Nadella, Google’ın yapay zeka araçlarını eğitmek için yalnızca çevrimiçi içeriği kullanmak üzere anlaşmalar yapmasından endişe duyduğunu söyledi.

“Şimdi yayıncılarla buluştuğumda, ‘Google bize bu çeki yazacak, özel olacak ve sizin de onu eşleştirmeniz gerektiğini’ söylüyorlar” dedi.

Bay Nadella, bunun Google’ın yeni nesil çevrimiçi aramaya hakim olmasını sağlayacağını söyledi.

“Burada önümüze çıkabilecek bir fırsata dair başlangıçtaki coşkumun ötesinde en büyük endişem şu: Aramada ilerleme kaydettikçe durum daha da kötüleşecek mi?” dedi.


Bay Nadella’nın duruşmasının sonunda Adalet Bakanlığı’ndan bir avukat, Google’ın, Apple’ın Safari web tarayıcısında varsayılan arama motoru olması için Apple’a neden bu kadar para ödediğine inandığını sordu.

Bay Nadella, “Bu harika bir soru” dedi. “Onlara bir şekilde ödeme yapmama fırsatını memnuniyetle karşılarım – belki de Google hissedarları adına.”
 
Üst