BadılCan
Active member
Habercilikle ilgili eski bir deyiş vardır: Küçük bir servet kazanmak istiyorsanız büyük bir servetle başlayın.
Son on yılda haber yayıncılarının durumu kötüleşirken milyarderler ülkenin en ünlü markalarından bazılarını satın almak için akın etti. Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, 2013 yılında Washington Post'u yaklaşık 250 milyon dolara satın almıştı. Dr. Biyoteknoloji ve startup milyarderi Patrick Soon-Shiong, 2018'de Los Angeles Times'ı 500 milyon dolara satın aldı. Yazılım devi Salesforce'un kurucusu Marc Benioff, eşi Lynne ile birlikte Time dergisini 2018 yılında 190 milyon dolara satın almıştı.
Her üç haber odası da yeni sahiplerini, iş zekalarının ve teknik bilgilerinin, dijital bir yayın olarak nasıl para kazanılacağına dair kafa karıştırıcı soruyu çözmeye yardımcı olacağı konusunda temkinli bir iyimserlikle karşıladı.
Ancak milyarderlerin de neredeyse herkes kadar mücadele ettiği giderek daha fazla ortaya çıkıyor. Şirketlerin mali durumu hakkında bilgisi olan kişilerin söylediğine göre Time, The Washington Post ve The Los Angeles Times, sahiplerinin önemli yatırımlar yapması ve yeni gelir akışları geliştirmek için çabalamasının ardından geçen yıl milyonlarca dolar kaybetti.
Harvard Üniversitesi Nieman Gazetecilik Vakfı mütevelli heyeti üyesi Ann Marie Lipinski, “Zenginlik, medya şirketlerinin karşılaştığı ciddi zorluklardan bir sahibini korumaz ve milyarder olmanın bu sorunları çözmenin bir göstergesi olmadığı ortaya çıktı” dedi. “Bu sahiplere, çoğunlukla da çalışanlara yönelik pek çok saf umut bağlandığını gördük.”
Kayıplar muhtemelen en hızlı etkiyi gazetecilerin kötü haberlere hazırlandığı Los Angeles Times'ta gösterecek. Gazetenin çok saygı duyulan editörü Kevin Merida, geçen hafta Dr. Soon-Shiong, editoryal ve ticari öncelikler üzerine yapıldı.
Tahminleri bilen üç kişiye göre, geçen yılın ortası itibarıyla The Times, 2023'te 30 ila 40 milyon dolar arasında bir kayıp yolundaydı. Tartışmalara aşina olan diğer iki kaynağa göre şirket geçen yıl yaklaşık 74 kişiyi işten çıkardı ve yöneticiler son günlerde büyük işten çıkarma olasılığını tartışmak için bir araya geldi. Los Angeles Times sendikası üyeleri Perşembe günü başka bir “büyük” işten çıkarma olasılığını tartışmak için acil bir toplantı çağrısında bulundu: Çalışanlara gönderilen e-postada “Bu en büyük olanı” yazıyordu.
Dr.'un sözcüsü Soon-Shiong, Los Angeles Times için belirli mali rakamlar hakkında yorum yapmayı reddetti, ancak bir e-postada şirketin geçen yılki işten çıkarmalara ve diğer maliyet tasarrufu önlemlerine rağmen “gelir ve giderler arasında önemli bir fark” olduğunu söyledi.
Ailesinin The Times'ı devralmasından bu yana her yıl “on milyonlarca dolar” yatırım yaptığını söyledi. Sözcü Jen Hodson yaptığı açıklamada, “Yatırım yapmaya devam etmeye kararlılar” dedi. “Fakat her yıl maliyetlerin karşılanması için hayırsever bir mal sahibine güvenmek, uzun vadeli uygulanabilir bir plan değil.”
Bay Bezos'un Washington Post'taki durumu pek de iyi değildi. Birçok haber kuruluşu gibi The Post da 2020 seçimlerinin ardından kazandığı ivmeyi sürdürmekte zorlandı. Abonelik ve reklam gelirlerindeki düşüş geçen yıl yaklaşık 100 milyon dolarlık kayba yol açtı. Yıl sonunda şirket, bazı yüksek profilli gazeteciler de dahil olmak üzere 2.500 işinden 240'ını satın alma yoluyla ortadan kaldırdı.
Geçen yıl genel müdür olarak göreve başlayan Patty Stonesifer, satın almaları “zor” olarak nitelendirdi ancak bunların “en önemli büyüme önceliklerimize yatırım yapmak” için gerekli olduğunu söyledi. The Post personeli geçtiğimiz haftalarda genel yayın yönetmeni Sally Buzbee ve yeni daimi genel müdürü Will Lewis'e, satın almaların ardından makaleleri için araştırma gücünün olmaması konusundaki endişelerini dile getiren bir mektup gönderdi.
Bay Bezos'un bir sözcüsü, bu makale için bir röportaj ayarlama yönünde tekrarlanan taleplere yanıt vermedi. Geçmişte Bezos, The Post'u önemli bir kurum olduğu için satın aldığını ancak şirketin kâr etmesini istediğini söylemişti.
Bay Bezos, The Post'u satın alma kararıyla ilgili olarak 2018'de verdiği bir röportajda “Kendi kendime şunu dedim: 'Bu finansal açıdan altüst olmuş bir tuzlu atıştırmalık şirketi olsaydı, cevabım hayır olurdu'' dedi.
Zaman da benzer rüzgarlarla karşı karşıyadır. Yayının mali durumu hakkında bilgisi olan iki kişiye göre yayın, 2023'te yaklaşık 20 milyon dolar kaybetti. Ankete katılanlardan biri, kayıpların bir kısmını dengelemek için yılın ilk çeyreğinde maliyetleri düşürmenin zamanının geldiğini söyledi.
Time sözcüsü, CEO Jessica Sibley'nin çalışanlara izlenme ve reklam gelirlerinin arttığını bildiren bir notuna atıfta bulunarak şirketin 2023 mali durumu hakkında yorum yapmadı. Bay Benioff yaptığı açıklamada, Bayan Sibley'in “inanılmaz bir vizyona dayalı birçok heyecan verici değişiklik” yaptığını söyledi.
Bay Benioff, “Jessica Sibley adında harika bir yeni CEO'muz olduğu için şanslıyız ve o, geçen yıl şirketi dönüştürmek konusunda inanılmaz bir iş çıkardı” diye yazdı. “Jessica'nın şirkete yönelik vizyonunun yönlendirdiği Taylor Swift de dahil olmak üzere hiç bu kadar iyi bir yıl geçirmemiştik.”
Tartışmalar hakkında bilgi sahibi bir kişiye göre şirket şu anda yurt dışında ticari marka lisanslama anlaşmaları arıyor. Bu çaba, Forbes ve Condé Nast gibi güvenilir para kazandıran dergi şirketlerinin yaklaşımlarını yansıtıyordu.
Yine de, geleneksel milyarderlerin sahip olduğu haber kuruluşlarının göklerinde bazı parlak noktalar var. Boston Red Sox'un sahibi John W. Henry'nin 2013 yılında Haberler Company'den 70 milyon dolara satın aldığı Boston Globe, şirketin mali durumunu bilen bir kişiye göre yıllardır kârlıydı. Kişi, bu kârların The Globe'a yeniden yatırıldığını söyledi.
Laurene Powell Jobs tarafından 2017 yılında satın alınan Atlantic, bir milyon dijital ve basılı aboneye ulaşarak kârlılığa ulaşmayı hedefliyor. Şirket, henüz kârlı olmasa da geçen yaz itibarıyla 925.000'den fazla aboneye sahip olduğunu açıkladı.
Firmaların karşılaştığı zorluklar giderek artıyor. Google gibi arama motorlarından gelen yönlendirmelerin azalması ve yeni yapay zeka tabanlı uygulamaların yaygınlaşmasının okuyucu kitlesini daha da zayıflatma potansiyeli taşıması nedeniyle birçok yayıncı için web trafiği azaldı.
Bir analist ve medya girişimcisi olan Ken Doctor, “Bu hayati haber yayınları, tuğla tuğla ağırlıklı olarak dijital bir gelecek inşa ederken, eski işlerin devam eden yüksek maliyetleriyle birlikte hâlâ basılı yayından dijitale 'geçiş' aşamasındadır” dedi.
Bay Doctor, haber endüstrisindeki milyarderlerin “haber korkusu ve kaçınma ve şiddetli reklam rekabeti” gibi zorluklar nedeniyle “daha büyük yorgunluk belirtileri” gösterdiğini söyledi.
Bay Doktor, “Çok zenginler her yıl para kaybetmeyi çok zor buluyor” dedi, “paraları yetse bile.”
Son on yılda haber yayıncılarının durumu kötüleşirken milyarderler ülkenin en ünlü markalarından bazılarını satın almak için akın etti. Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, 2013 yılında Washington Post'u yaklaşık 250 milyon dolara satın almıştı. Dr. Biyoteknoloji ve startup milyarderi Patrick Soon-Shiong, 2018'de Los Angeles Times'ı 500 milyon dolara satın aldı. Yazılım devi Salesforce'un kurucusu Marc Benioff, eşi Lynne ile birlikte Time dergisini 2018 yılında 190 milyon dolara satın almıştı.
Her üç haber odası da yeni sahiplerini, iş zekalarının ve teknik bilgilerinin, dijital bir yayın olarak nasıl para kazanılacağına dair kafa karıştırıcı soruyu çözmeye yardımcı olacağı konusunda temkinli bir iyimserlikle karşıladı.
Ancak milyarderlerin de neredeyse herkes kadar mücadele ettiği giderek daha fazla ortaya çıkıyor. Şirketlerin mali durumu hakkında bilgisi olan kişilerin söylediğine göre Time, The Washington Post ve The Los Angeles Times, sahiplerinin önemli yatırımlar yapması ve yeni gelir akışları geliştirmek için çabalamasının ardından geçen yıl milyonlarca dolar kaybetti.
Harvard Üniversitesi Nieman Gazetecilik Vakfı mütevelli heyeti üyesi Ann Marie Lipinski, “Zenginlik, medya şirketlerinin karşılaştığı ciddi zorluklardan bir sahibini korumaz ve milyarder olmanın bu sorunları çözmenin bir göstergesi olmadığı ortaya çıktı” dedi. “Bu sahiplere, çoğunlukla da çalışanlara yönelik pek çok saf umut bağlandığını gördük.”
Kayıplar muhtemelen en hızlı etkiyi gazetecilerin kötü haberlere hazırlandığı Los Angeles Times'ta gösterecek. Gazetenin çok saygı duyulan editörü Kevin Merida, geçen hafta Dr. Soon-Shiong, editoryal ve ticari öncelikler üzerine yapıldı.
Tahminleri bilen üç kişiye göre, geçen yılın ortası itibarıyla The Times, 2023'te 30 ila 40 milyon dolar arasında bir kayıp yolundaydı. Tartışmalara aşina olan diğer iki kaynağa göre şirket geçen yıl yaklaşık 74 kişiyi işten çıkardı ve yöneticiler son günlerde büyük işten çıkarma olasılığını tartışmak için bir araya geldi. Los Angeles Times sendikası üyeleri Perşembe günü başka bir “büyük” işten çıkarma olasılığını tartışmak için acil bir toplantı çağrısında bulundu: Çalışanlara gönderilen e-postada “Bu en büyük olanı” yazıyordu.
Dr.'un sözcüsü Soon-Shiong, Los Angeles Times için belirli mali rakamlar hakkında yorum yapmayı reddetti, ancak bir e-postada şirketin geçen yılki işten çıkarmalara ve diğer maliyet tasarrufu önlemlerine rağmen “gelir ve giderler arasında önemli bir fark” olduğunu söyledi.
Ailesinin The Times'ı devralmasından bu yana her yıl “on milyonlarca dolar” yatırım yaptığını söyledi. Sözcü Jen Hodson yaptığı açıklamada, “Yatırım yapmaya devam etmeye kararlılar” dedi. “Fakat her yıl maliyetlerin karşılanması için hayırsever bir mal sahibine güvenmek, uzun vadeli uygulanabilir bir plan değil.”
Bay Bezos'un Washington Post'taki durumu pek de iyi değildi. Birçok haber kuruluşu gibi The Post da 2020 seçimlerinin ardından kazandığı ivmeyi sürdürmekte zorlandı. Abonelik ve reklam gelirlerindeki düşüş geçen yıl yaklaşık 100 milyon dolarlık kayba yol açtı. Yıl sonunda şirket, bazı yüksek profilli gazeteciler de dahil olmak üzere 2.500 işinden 240'ını satın alma yoluyla ortadan kaldırdı.
Geçen yıl genel müdür olarak göreve başlayan Patty Stonesifer, satın almaları “zor” olarak nitelendirdi ancak bunların “en önemli büyüme önceliklerimize yatırım yapmak” için gerekli olduğunu söyledi. The Post personeli geçtiğimiz haftalarda genel yayın yönetmeni Sally Buzbee ve yeni daimi genel müdürü Will Lewis'e, satın almaların ardından makaleleri için araştırma gücünün olmaması konusundaki endişelerini dile getiren bir mektup gönderdi.
Bay Bezos'un bir sözcüsü, bu makale için bir röportaj ayarlama yönünde tekrarlanan taleplere yanıt vermedi. Geçmişte Bezos, The Post'u önemli bir kurum olduğu için satın aldığını ancak şirketin kâr etmesini istediğini söylemişti.
Bay Bezos, The Post'u satın alma kararıyla ilgili olarak 2018'de verdiği bir röportajda “Kendi kendime şunu dedim: 'Bu finansal açıdan altüst olmuş bir tuzlu atıştırmalık şirketi olsaydı, cevabım hayır olurdu'' dedi.
Zaman da benzer rüzgarlarla karşı karşıyadır. Yayının mali durumu hakkında bilgisi olan iki kişiye göre yayın, 2023'te yaklaşık 20 milyon dolar kaybetti. Ankete katılanlardan biri, kayıpların bir kısmını dengelemek için yılın ilk çeyreğinde maliyetleri düşürmenin zamanının geldiğini söyledi.
Time sözcüsü, CEO Jessica Sibley'nin çalışanlara izlenme ve reklam gelirlerinin arttığını bildiren bir notuna atıfta bulunarak şirketin 2023 mali durumu hakkında yorum yapmadı. Bay Benioff yaptığı açıklamada, Bayan Sibley'in “inanılmaz bir vizyona dayalı birçok heyecan verici değişiklik” yaptığını söyledi.
Bay Benioff, “Jessica Sibley adında harika bir yeni CEO'muz olduğu için şanslıyız ve o, geçen yıl şirketi dönüştürmek konusunda inanılmaz bir iş çıkardı” diye yazdı. “Jessica'nın şirkete yönelik vizyonunun yönlendirdiği Taylor Swift de dahil olmak üzere hiç bu kadar iyi bir yıl geçirmemiştik.”
Tartışmalar hakkında bilgi sahibi bir kişiye göre şirket şu anda yurt dışında ticari marka lisanslama anlaşmaları arıyor. Bu çaba, Forbes ve Condé Nast gibi güvenilir para kazandıran dergi şirketlerinin yaklaşımlarını yansıtıyordu.
Yine de, geleneksel milyarderlerin sahip olduğu haber kuruluşlarının göklerinde bazı parlak noktalar var. Boston Red Sox'un sahibi John W. Henry'nin 2013 yılında Haberler Company'den 70 milyon dolara satın aldığı Boston Globe, şirketin mali durumunu bilen bir kişiye göre yıllardır kârlıydı. Kişi, bu kârların The Globe'a yeniden yatırıldığını söyledi.
Laurene Powell Jobs tarafından 2017 yılında satın alınan Atlantic, bir milyon dijital ve basılı aboneye ulaşarak kârlılığa ulaşmayı hedefliyor. Şirket, henüz kârlı olmasa da geçen yaz itibarıyla 925.000'den fazla aboneye sahip olduğunu açıkladı.
Firmaların karşılaştığı zorluklar giderek artıyor. Google gibi arama motorlarından gelen yönlendirmelerin azalması ve yeni yapay zeka tabanlı uygulamaların yaygınlaşmasının okuyucu kitlesini daha da zayıflatma potansiyeli taşıması nedeniyle birçok yayıncı için web trafiği azaldı.
Bir analist ve medya girişimcisi olan Ken Doctor, “Bu hayati haber yayınları, tuğla tuğla ağırlıklı olarak dijital bir gelecek inşa ederken, eski işlerin devam eden yüksek maliyetleriyle birlikte hâlâ basılı yayından dijitale 'geçiş' aşamasındadır” dedi.
Bay Doctor, haber endüstrisindeki milyarderlerin “haber korkusu ve kaçınma ve şiddetli reklam rekabeti” gibi zorluklar nedeniyle “daha büyük yorgunluk belirtileri” gösterdiğini söyledi.
Bay Doktor, “Çok zenginler her yıl para kaybetmeyi çok zor buluyor” dedi, “paraları yetse bile.”