Neden şimdi bu kadar çok kötü dijital reklam görüyorsunuz?

BadılCan

Active member
Araştırma şirketi Insider Intelligence tarafından geçen ay yapılan bir analize göre, dijital reklam harcamaları genel olarak büyümeye devam ederken “keskin bir şekilde yavaşladı”.

Twitter en kötüsünü yapıyor gibi görünüyor. Şirket, platformda nefret söylemi ve yanlış bilgilendirmenin artabileceği korkusuyla, Bay Musk’ın Ekim ayında mülkiyeti devralmasından bu yana yüksek profilli reklamcıları elinde tutmakta zorlanıyor. Araştırma şirketi Sensor Tower, en iyi 10 reklamverenin geçen yıl Musk’ın görev süresi boyunca bir yıl öncesine göre yüzde 55 daha az harcadığını ve 2023’te altı tanesinin şu ana kadar hiçbir harcama yapmadığını tahmin ediyor. Medya alıcıları, Twitter’ın reklamcıları geri çekmek için fırsatlar, indirimler ve bonus teşvikler sunduğunu söyledi.

Ancak listelenen en büyük sosyal ağlar bile reklam sorunlarından etkilenir. Snapchat’in ana şirketi geçen ay en yavaş üç aylık büyümesini kaydetti ve mevcut çeyrek için gelirinde bir düşüş öngördü. Google ana şirketi Alphabet, YouTube’daki reklam satışlarının geçen çeyrekte yaklaşık yüzde 8 düştüğünü söyledi.

Geçen yıl, Facebook ve Instagram’ın sahibi olan Meta, üç aylık gelirinde ilk düşüşünü bildirdi (geçen çeyrekte yine düştü). Facebook ve Instagram reklam fiyatları düştü Yatırım bankası Piper Sandler’e göre 2022’nin son çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 24.

Yıllarca süren güçlü kârların körüklediği hissedar baskısı, bu şirketleri mümkün olan her yerde gelir elde etmeye yöneltmeye devam ediyor. – uzmanlara göre, düşük kaliteli reklamlar satarak.

Chicago merkezli çok kültürlü reklam ajansı Fluent360’ın başkan yardımcısı Corey Richardson, ilgilenmediği şeyler için daha fazla reklam gördüğünü söyledi – üzerinde “Yıldız Savaşları” karakterleri olan Hawai gömlekleri, dua için kavuşturulmuş eller şeklinde bir fıskiye, hepsi aşıyla karıştırılmış – Yanlış bilgilendirme ve ara sıra şiddeti tasvir eden videolar.

Richardson, “Sadece gelen parayı alıyorlar – dilenciler seçici olamaz” dedi.

Twitter, yorum talebine yanıt vermedi. Meta yorum yapmaktan kaçındı. YouTube, reklam kalitesine ve müşteri deneyimine “önemli ölçüde” yatırım yaptığını söyledi.
 
Üst