Netflix son çeyrekte 19 milyon abone ekledikten sonra fiyatları artırıyor

BadılCan

Active member
Yayın devi Salı günü yaptığı açıklamada, Netflix'in 2024'ü dünya çapında 302 milyon aboneyle ve şirket tarihinde ilk kez 10 milyar doların üzerinde yıllık işletme geliriyle sonlandırdığını söyledi.

Şirket, bu sonuçların son aylarda iç beklentileri aşan programlardan kaynaklandığını söyledi: “Squid Game”in ikinci sezonu, şirketin bugüne kadar en çok izlenen orijinal sezonlarından biri olacak; “Carry-On” platformda en çok izlenen 10 film arasına girdi; hem Jake Paul ile Mike Tyson arasındaki mücadele hem de NFL maçları geniş izleyici kitlesinin ilgisini çekti.

Netflix, yılın son çeyreğinde 19 milyon yeni abone ekleyerek şimdiye kadarki en büyük çeyreklik artışını gerçekleştirdi. Satışlar son çeyrekte yüzde 16 arttı ve net gelir arttı 1,87 milyar dolara yükseldi.

Şirket ayrıca Salı günü ABD, Kanada, Portekiz ve Arjantin'deki çoğu planın fiyatlarını artırdığını duyurdu. Standart üyeliğin fiyatı 15,49 dolardan 17,99 dolara yükselirken, reklamlı standart üyeliğin fiyatı ise bir dolar artarak 7,99 dolara yükseldi. Premium üyelik 2$ artışla 24,99$'a, hesabınıza ek üye ekleme ise 7,99$'dan 8,99$'a yükseldi.


Şirketin hisseleri mesai sonrası işlemlerde yüzde 14,5 civarında yükseldi.

Şirket, Netflix abonelerinin ayda ortalama yedi film izlediğini söyledi. Carry On'a ek olarak, serviste iyi performans gösteren orijinal filmler arasında Richard Curtis'in That Christmas'ı ve Tyler Perry'nin The Six Triple Eight'i de vardı. Filmin yıldızları Blake Lively ve Justin Baldoni arasındaki anlaşmazlıklar nedeniyle birçok manşete konu olan Sony Pictures filmi “Bizimle Sona Eriyor” da hizmet için geniş bir izleyici kitlesi oluşturdu.

Eşbaşkan Greg Peters, Salı günü yatırımcılarla yaptığı görüşmede, “Hiçbir hisse senedi bizim satın almamızı veya katılımımızı tetiklemiyor” dedi. “Bu çeyrekte gördüğümüz artışın nedeni aslında genel işleyen hizmet.”

Her ne kadar canlı programa yönelik son girişim en büyük abone sayılarından bazılarına ulaşmış olsa da şirket, “daha büyük sezon içi spor paketlerinin haklarını almaya odaklanmadığını” yineledi. Şirketin diğer eş genel müdürü Ted Sarandos, yatırımcılarla yaptığı görüşme sırasında tüm sezon spor malzemeleri alımını “son derece zorlu” olarak nitelendirdi.

Ancak şirket geçmişte stratejisini aniden aniden değiştirdi. EMarketer kıdemli analisti Ross Benes, “Netflix'in 2025 için resmi önceliklerinden ikisi, reklam gelirini artırmak ve daha fazla canlı program geliştirmektir” dedi. “Bir zamanlar lanetlenen şey artık şirketin en önemli önceliklerinden biri. Şirketin, yapmayacağına söz verdiği stratejileri benimseyerek uyum sağlamaya devam etmesini bekliyoruz.”

Sadece üç ay önce Bay Sarandos tiyatro alanına olan ilgisinin olmadığını yineledi. Ancak geçen hafta şirket, “Barbie” film yapımcısı Greta Gerwig'in yakında çıkacak filmi “Narnia”nın 2026'nın sonlarında Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 368 IMAX sinemasında ve dünya çapındaki diğer yerlerde en az iki hafta boyunca gösterime gireceğini doğruladı; bu gelişmenin ardından diğer film yapımcıları da muhtemelen bunu izleyecektir. şimdi bağır.


Bay Sarandos, IMAX ortaklığının başka herhangi bir stratejiyi yansıtmadığını, bunun yerine Netflix'in Rian Johnson'ın “Knives Out” devam filmi “Glass Onion” için yaptığına benzer şekilde “tanıtım pompasını başlatmayı” amaçlayan bir “yayın taktiğini” yansıttığını söyledi. Şunları ekledi: “Herkesin evinde IMAX ekranı kadar büyük bir ekran olduğundan şüpheliyim, dolayısıyla bu bir nevi farklılaşmış bir tüketici deneyimi.”

Yayınlama stratejisi, C.S. Lewis'in romanlarına dayanan Narnia'nın yapımının başlamasını geciktirdi. Bay Sarandos çözümü bulduğu için rahatladı. “Filmin hangi ekranlarda gösterildiğinden çok ne kadar harika olduğundan bahsedebilmemiz için yapımına geçeceğimiz için gerçekten heyecanlıyız” dedi.

Gelecek yılın öne çıkanları arasında “Squid Game”, “Wednesday” ve “Stranger Things”in yeni sezonları, 52 haftalık WWE programları, John Mulaney'nin yeni varyete talk şovu, Noel için daha fazla NFL ve “Knives”ın üçüncü bölümü de dahil olmak üzere yeni filmler yer alıyor. Out”, “Happy Gilmore 2”, Amy Schumer'la birlikte “Kinda Pregnant” ve Guillermo del Toro'dan yeni bir “Frankenstein” yer alıyor.
 
Üst