Netflix'te yeni bir izleyici kitlesi bulan Young Sheldon'ın sonu yaklaşıyor

BadılCan

Active member
Perşembe günü, CBS'in hit dizisi “The Big Bang Theory”nin devamı olan “Young Sheldon”, yedi yıllık serinin son bölümünü yayınlayacak.

“Genç Sheldon” hiçbir zaman selefinin ruhuna tam olarak ulaşamadı. Ancak dizi alışılmadık bir özelliğe sahip: Programın genel gidişatı, televizyon sektörünün son yedi yıldaki tarihini yansıtıyor. İşte nasıl.

Bir “Zirve TV” başlangıcı


Bir yandan, “Genç Sheldon” kesin bir vuruş için gerekli tüm malzemelere sahipti. “The Big Bang Theory” büyük bir başarı elde etti ve güçlü bir izleyici kitlesinin çekilmesine yardımcı oldu. Yeni gösterinin arkasında CBS hit yapımcısı Chuck Lorre vardı. Üst düzey bir CBS yöneticisinin ifadesiyle bu, “televizyon tarihindeki en hızlı konuşma ve en hızlı 'evet'ti.”


“Genç Sheldon”, rekor sayıda programın yapıldığı ve medya şirketlerinin bunları üretmek için büyük miktarda para harcadığı Peak TV olarak adlandırılan dönemin zirvesinde doğdu.


Öte yandan birçok zorluk da yaşandı.

Dizinin ilk yayınlandığı yıl olan 2017'de, televizyon yayını izleyicilerini video ve sosyal medya akışına kaptırıyordu ve ağlarda çığır açan yayınlar yok denecek kadar nadir hale geldi.

Bay Lorre, işleri daha da karmaşık hale getirmek için, onu herkesin tanıdığı bir isim haline getiren stüdyo izleyicili formattan ve çoklu kamera formatından vazgeçmeye ve bunun yerine tek bir kamera kullanmaya karar verdi. Bu karar 2017'deki komedilerin çoğuna uygundu; çünkü stüdyo seyircisinin gürleyen kahkahaları gözden düştü ve “Atlanta” ve “Master of Hiçbiri” gibi daha karamsar tek kameralı komediler hızla ön plana çıktı. Ama bu Bay Lorre'un daha önce hiç yapmadığı bir şeydi.

Bay Lorre ile birlikte “Young Sheldon”ı yaratan Steven Molaro, “O zamanlar pek çok endişe vardı – Chuck ve ben sadece tek bir kameranın nasıl çalıştığını çözmeye çalışıyorduk” dedi.

İşe yaradı. Nielsen'in gecikmeli izlenme verilerine göre “Young Sheldon” ilk sezonunda bölüm başına ortalama 16 milyondan fazla izleyiciye ulaştı ve bu da onu televizyonda en çok izlenen programlardan biri haline getirdi.

Ağ derecelendirmelerinde çöküş


Gösteriden birkaç yıl sonra televizyon yayıncılığı için durum daha da kötüleşti. Pandemi vurduğunda Netflix ve Disney+ gibi yayın hizmetlerine abonelikler hızla arttı ve kanalların reytingleri daha da düştü.

“Young Sheldon” en çok izlenen ağ programlarından biri olarak konumunu korudu ancak reytingleri hızla düşüyordu. Dizinin üçüncü yılı olan 2020'de “Young Sheldon”, ilk sezonuna göre beş milyon daha az izleyiciye sahipti. Dizi, 2022 itibarıyla ilk sezonunun izleyici kitlesinin yarısından fazlasını kaybetmişti ve bölüm başına ortalama yaklaşık yedi milyon izleyiciye ulaşıyordu.


Reklamverenlerin en çok önem verdiği genç izleyiciler gerçekten de kaçış halindeydi. 2018'de Young Sheldon izleyicisinin ortalama yaşı 57 idi. Dizinin altıncı sezonunda Nielsen'e göre “65+” seviyesindeydi.


Belki de bu, “Young Sheldon”ın neden hiçbir zaman popüler kültürde, sloganlar (bazinga!) üreten ve eleştirmenlerin yılın en iyileri listelerini dolduran “Big Bang” ile aynı statüye ulaşamadığını açıklıyor. “The Big Bang Theory”, yayınlandığı süre boyunca 55 kez Emmy'ye aday gösterildi ve yıldızı Jim Parsons, dört kez komedi dalında en iyi erkek oyuncu ödülünü aldı.

Ancak 2020'lerin başında internetteki sitcom'lar hoş karşılanmadı ve Emmy seçmenleri “Fleabag”, “Ted Lasso” ve “The Bear” gibi birinci sınıf yayın şarkılarını tercih etti. “Genç Sheldon” henüz tek bir Emmy adaylığı almadı.

Netflix'te bir sürpriz


Kasım ayında CBS kaçınılmaz olanı duyurdu: “Young Sheldon” yedi sezonun ardından 2024'te bitecekti. Dizinin genç yıldızı Iain Armitage yaşlanıyordu ve sektör yöneticileri gösterinin sona yaklaştığına inanıyordu.


Ancak bu duyurudan sadece birkaç hafta sonra, “Young Sheldon”ın ilk beş sezonu Netflix'te fazla tantana olmadan yayınlanmaya başladı. Bu da bir trendin parçasıydı. Geleneksel medya şirketleri, daha fazla izleyicinin geleneksel televizyonu bırakıp başka yerde para bulmak zorunda kalması nedeniyle reklam gelirlerini kaybetti. “Young Sheldon”ın arkasındaki stüdyo Warner Bros., para toplamak amacıyla en iyi yapımlardan bazılarının lisansını Netflix'e vermeye başladı. Bu noktada Netflix, yayın savaşlarında tartışmasız lider haline gelmişti ve eski programlara harcayacak parası vardı.


Ve sonra şaşırtıcı bir şey oldu. “Genç Sheldon” gerçek bir yayın hiti oldu. Dizi, cömert bütçelere sahip yeni orijinal şovları ve “Bluey” ve “Grey's Anatomy” gibi sürekli gişe rekorları kıran yayınları geride bırakarak Nielsen yayın listelerinin zirvesine çıktı.

Nielsen'e göre dizi 34 yaş altı izleyiciler tarafından da olumlu karşılandı. Dizinin ortak yaratıcısı Bay Molaro, Netflix'teki patlamadan, ekibin yakın zamanda Los Angeles'ın Studio City semtindeki bir kilisenin yakınındaki bir sahneyi çekmesiyle haberdar olduğunu söyledi. “Genç Sheldon” bu yerde onlarca kez olaysız bir şekilde çekilmişti. Ancak bu sefer, dizinin Netflix'te yayınlanmaya başlamasından yaklaşık beş ay sonra durum tamamen farklıydı.

80 yaşındaki oyuncu için “Yüzlerce çocuk çitlerin önünde durup Wallace Shawn için çığlık atıyordu” dedi. “'Neler oluyor?' diye sorduk.”

Bay Lorre bir röportajında bunu şu şekilde ifade etti: “Harika olan şey, Netflix'te ortalama yaşın 30 olmasıdır. CBS'de 65'e 19.”

Geçmişe dönüş


“Genç Sheldon” başladığı sektörden tamamen farklı bir sektörden ayrılıyor. Ve birçok açıdan sektör geçmişinden ders almaya başlıyor.


Her yerdeki stüdyoların bütçeleri kısması ve daha az TV şovu üretmesi nedeniyle TV zirvesi resmen sona erdi.

Stüdyo yöneticileri ayrıca “Young Sheldon”, “NCIS” ve “Suits” gibi eski dizilerin yeniden yayınlanma başarısının, evrensel olarak popüler diziler yaratmaya yönelik eski ağ yaklaşımının o kadar da kötü olmadığını kanıtlayabileceğini fark etmeye başlıyor. Yayın şirketleri ve stüdyolar birdenbire tıbbi prosedürler ve hukuki dramalar gibi eski ağ standartlarıyla ilgilenmeye başladı.

Mart ayında “Young Sheldon” büyük bir hit haline geldikten sonra CBS, “Sheldon”daki iki karaktere odaklanan “Georgie & Mandy's First Marriage” adlı bir yan dizi sipariş etti. Ancak dizi düzeni bir değişiklik getirdi: hem stüdyo seyircisini hem de çoklu kamera formatını geri getirecekti.


Netflix, geçen ay “Georgie & Mandy”ye ek olarak Bay Lorre'den komedyen Leanne Morgan'ı konu alan bir komedi filmi de sipariş etti. Gösteri aynı zamanda çok kameralı bir yapım olacak ve stüdyo izleyicileri de geri dönecek.


Bay Lorre çoklu kamera gösterileri hakkında “Bu benim eğitimim” dedi. “30 yıl boyunca bunu yaptım. Bu bende derin köklere sahip.”

“Young Sheldon”ın ve yakında çıkacak yan ürününün baş yapımcısı Steven Holland'ın ifade ettiği gibi: “Tek bir kamerayla çalışmak gerçekten eğlenceli ve heyecan vericiydi, ancak çoklu kamerayı kullanmak biraz eve gidiyormuşsunuz gibi hissettiriyor.”
 
Üst