O Snoopy tişörtünü ister misin? Kanla ödemelisin.

BadılCan

Active member
Ultra seçkin bir tişört için ne vermeye hazırsınız? yüzlerce dolar? Saatlerce sıra beklemek mi?

Peki ya kan?

“Fıstık” karakteri Snoopy’nin yer aldığı beyaz bir grafik tişört, internette bir saplantı nesnesi haline geldi. Tişört, kan bağışını teşvik eden bir promosyonun parçası olarak Nisan ayında Kızıl Haç ve “Fıstık” tarafından düşürüldü. Ücretsizdir – ancak bunu elde etmenin tek yolu kan, plazma veya trombosit bağışlamaktır.

Ödül gömleği, ‘Sakin ol’ yazan bir mesajın üzerinde, kendine özgü Kızıl Haç amblemine kayıtsızca yaslanan ikinci kişiliği Joe Cool olarak Snoopy’yi gösteriyor. kan bağışı.”

Çarşamba günü TikTok’ta Snoopy gömleği için özel olarak kan bağışıyla ilgili yayınlanan bir video dört milyondan fazla görüntülendi. Bunu, bazıları Vince Guaraldi Trio’nun cazibeli enstrümantal “Linus and Lucy”ye ayarlanmış düzinelerce benzer klip izledi.


Bir yorumcu, “Nihayet ticari ürünler için her şeyi yapacağımızı anladılar” diye yazdı.

Nashville’deki Belmont Üniversitesi’nde son sınıf öğrencisi olan Mollie Fox, en azından kısmen Snoopy gömleği beklentisiyle motive olan son bağışçılardan biriydi. Çarşamba günkü randevusunda, onu ünlü beagle kadar havalı oynamaya çalıştığını söyledi.

“Küçük bir kabinde hemoglobin seviyelerimi ölçüyordum ve adam, ‘Bu arada, bağışçılara Snoopy tişörtleri dağıttığımız bir promosyon yapıyoruz’ dedi. Bir tane ister misin?’” dedi Bayan Fox. “Oynadım ve bilmiyormuş gibi yaptım. ‘Evet, eminim’ gibi.”

Ayrıca, sık sık kan bağışı yapan babasının örneğini takip ettiğini de sözlerine ekledi. Bayan Fox, “Memleketimizdeki kan bankası şöhret salonumuz gibi,” dedi.


Deneyim kolaydı, diye ekledi. (Kan bağışı genellikle uygun olanlar için düşük bir risktir.) Randevudan tişört, birkaç ücretsiz Cheez-Its paketi ve Haziran ayında tekrar kan bağışı randevusu ile ayrıldı.


Kızıl Haç, önceki kan bağışlarına eşlik eden öğeler sunmuştur. 2019’da kâr amacı gütmeyen kuruluş, Game of Thrones’un son sezonunu anmak için tişörtler ve taht kopyası kazanma şansı sundukları bir kampanya olan Bleed for the Throne için HBO ile ortaklık kurdu.

Kızıl Haç ulusal marka ortaklıkları yönetici direktörü Darren Irby, “Strateji, yeni bağışçılara mevcut ilgi alanları ve tutkuları aracılığıyla gerçekten ilham vermek için hayran kitlelerine kan bağışını tanıtmaktır” dedi.

En son kampanyanın ivme kazanmasına yardımcı olmak için kuruluş, TikTok ve Instagram’da “Peanuts” ortaklığı için reklam yayınlamaları için bir avuç etkileyiciye ödeme yaptı. Ancak, günlük TikTok kullanıcılarının videoları gerçekten viral olanlardır.

Pennsylvania Üniversitesi’nde 20 yaşındaki bir biyomühendislik öğrencisi olan Cristina Perez, çarşamba gecesi TikTok’ta tişörtü gördüğünü ve hemen ertesi gün için randevu aldığını söyledi.

“Düşündüm, ben ihtiyaç bu gömlek,” dedi.

İlk kez kan bağışladıktan sonra bunu daha sık yapmayı düşündüğünü söyledi. Ve havalar ısındığında, “kot şort” portmanteau kullanarak Snoopy gömleğini “biraz daha uzun jorts, rahat bir görünümle” giymeyi planladığını söyledi. Kızıl Haç’ın bundan sonra bir Sünger Bob gömleği çıkaracağını umduğunu da sözlerine ekledi.


Sosyal medyadaki diğerleri, kan bağışı kısıtlamalarının Snoopy gömleğini almalarını engellediğinden yakınıyordu. Gıda ve İlaç İdaresi, çoğu gey ve biseksüel erkeğin kan bağışını uzun süredir yasakladı. Ocak ayında, ajans bu kısıtlamaları gevşeteceğini ve bunun yerine bağışçıları son cinsel aktiviteleri için tarayacağını duyurdu. Bir kullanıcı, ekrandaki bir TikTok videosunda yakın zamanda erkek arkadaşı olduğu için kan bağışlayamayacağını yazdı.


Amerikan Kızılhaçı sivil kan bağışı programını 1940’larda başlattı. Örgüt, koronavirüs pandemisi sırasında kan akışında “inanılmaz” bir düşüş gördüğünü söyledi. Bay Irby, gençlerin genellikle lise veya üniversite kan gezilerinde kan bağışına başladığını ve bunların birçoğunun pandemi sırasında askıya alındığını söyledi. Bunun yerine, birçok gencin sosyal medyada kan bağışı ile tanıştırıldığını görüyor.

Charles M. Schulz çizgi romanındaki sarkık kulaklı tazı Snoopy, halkın hayranlığına yabancı değil. Filmde ve 40’tan fazla Peanuts televizyon programında Charlie Brown’ın yardımcısı ve Joe Cool da dahil olmak üzere canlı fantastik karakterlerin yazarı olarak yer aldı.

Illinois’deki Joliet Junior College’da öğrenci olan 19 yaşındaki Peyton Weber, “Fıstık” karakterinin nesiller boyu çekiciliği nedeniyle Kızıl Haç bağlantısı için akıllıca bir seçim olduğunu söyledi. Uzun süredir “Peanuts” hayranı olan Bay Weber, tişörtte Joe Cool’un yer alması özellikle heyecanlandı.

“Sadece güneş gözlüklü Snoopy, ama bu tamamen farklı bir şey” dedi. “Güneş gözlüğü takan bir köpekten daha havalı ne olabilir?”

Salı randevusundan önce Kızıl Haç’ın gömleklerinin bitmemesini umduğunu da sözlerine ekledi. Kampanyanın 23 Nisan’a kadar geçerli olması planlanıyor. (“Mallar tükenirken,” diye uyardı Bay Irby.)


Yakın tarihli bir videoda, bir TikTok kullanıcısı, sağlık görevlilerinin işlem sırasında bayılmış gibi görünen bir kan bağışçısına yardım ettiğini gösteren bir klip yayınladı.

Ekranda “Her şey Snoopy gömleği için” yazıyordu.
 
Üst