Oyunlar haber ve teknoloji sitelerinde giderek daha popüler hale geliyor

BadılCan

Active member
Medya ve teknoloji şirketlerinin abone çekmek ve onların sitede kalmasını sağlamak için giderek daha fazla güvendiği bir faaliyeti ifade eden beş harfli kelime nedir?

G

A

M

e

S

Apple, geçen sonbaharda abonelik mesajlaşma hizmetinde bir dizi kelime bulmacası yayınladı. Microsoft'un sahibi olduğu LinkedIn, bu baharda bir dizi kelime oyunu yayınladı. Morning Brew, The Washington Post, Vox Media ve The Boston Globe gibi haber siteleri bulmacanın yanı sıra yeni bulmacalar da ekledi ve oyunlar üzerinde çalışacak personel kiraladı. Okuduğunuz yayın aynı zamanda bir zeka oyunları koleksiyonuna da yatırım yaptı.

Her şey eğlence ve oyun değil. Medya şirketleri için oyunlar, yeni müşteriler çekmenin bir yolu; çünkü siteleri, haberleri öne çıkarmaktan vazgeçen Google, X ve Meta'dan gelen azalan trafikle boğuşuyor. Editoryal teklifler sunan teknoloji şirketleri için bulmacalar, uygulamalara günlük olarak geri dönmeyebilecek mevcut kullanıcıları korurken yeni aboneleri çekmenin bir yoludur.

“Bir yayın ürettiği hikayelerden daha fazlasıdır. Bu sabırsızlıkla beklenecek bir deneyim, bir zevk” diyor eski bir gazeteci ve yayıncıların bulmaca oluşturmasına yardımcı olan bir yazılım platformu satan Amuse Labs'ın kurucu ortağı John Temple. “İnsanlara, yıllardır gazetede bulmaca çözerken yaşadıkları tatmin edici deneyimi yaşatmak istiyorlar.”


Oyun ve bulmaca eklemek son yıllarda birçok yayıncının stratejisinin merkezi bir parçası haline geldi. Son aylarda Apple ve LinkedIn'in de katılımıyla ivme yeniden arttı. Bu haber ve teknoloji şirketleri tüketicilerin dikkatini çekmek için Netflix, Spotify ve diğer dijital eğlence biçimleri gibi rakiplerle rekabet ederken, muhtemelen diğerleri de onları takip edecek.

Oyunların çoğu Call of Duty veya bir sonraki Angry Birds gibi atış oyunları değil. Bunlar genellikle insanlara entelektüel becerilerini kullanma konusunda başarı hissi verebilen kelime veya mantık bulmacalarıdır. Editoryal ürünleri olan şirketler için kelime oyunları, asıl işlerinden pek farklı değildir.


Oyunların çalıştığına dair erken işaretler var. Haber'ta, Games, Cooking, Wirecutter ve The Athletic abonelikleri de dahil olmak üzere haber dışı ürünlere yönelik yeni abonelikler, ilk çeyrekte temel haber tekliflerine yönelik yeni abonelikleri geride bıraktı. (The Times yalnızca oyun aboneliklerine ilişkin rakamlar vermiyor.) Apple ve LinkedIn, ayrıntı vermeden ilk sonuçların umut verici olduğunu söyledi.

Yayıncılar uzun süredir haber tekliflerine oyunlara yer veriyorlar. Bir asırdan fazla bir süre boyunca gazetelerde kelime oyunları ve zeka oyunları yer aldı. New York World, ilk bulmacayı 21 Aralık 1913'te “Eğlence” sayfasında yayınladı.


Kendisini “saf” olarak tanımlayan Times bir istisnaydı. HaberlerZeki ve düşünceli insanlara yönelik bir gazete.” Japonya'nın Pearl Harbor'ı bombalayıp ABD'yi İkinci Dünya Savaşı'na sürüklemesinden sonra bu durum değişti. Times editörleri, haberlerin yoğunluğundan dolayı okuyucuların amansızca kasvetli manşetlerden bir değişiklik isteyebileceğini öne sürdü. Şubat 1942'de The Times, gazetenin ticari markası haline gelen ilk bulmacayı tanıttı.

Yayıncılar ve teknoloji platformları için, İsrail, Gazze ve Ukrayna'daki savaşların yanı sıra yaklaşan ABD başkanlık seçimleri ve bununla bağlantılı kültür savaşları göz önüne alındığında, bugünkü haber döngüsü de aynı derecede zorlu. Haber ve teknoloji sektörlerindeki yöneticiler, sonsuz gibi görünen kötü haber akışından, kısa da olsa, en azından bir miktar sığınak sağlamaya çalışıyor.

Apple News bulmaca editörü Ross Trudeau, “Haberler ve güncel olaylar genellikle çözülemeyen şeylerle ilgilidir” diyor. “Bulmacalar, bu sorunlardan bazılarının çözümlerinin (hatta zarif çözümlerin) olduğunu söylemenin bir yoludur.”

(Bay Trudeau medyada öne çıkan bir aileden geliyor. Anne ve babası, “Doonesbury” çizgi romanının yaratıcısı olarak tanınan Garry Trudeau ve televizyon haber spikeri ve gazeteci Jane Pauley'dir.)


Times, bulmacalarının yanı sıra çığır açan oyunlar da yayınladı. Bunlar arasında, kullanıcıların mümkün olduğu kadar çok kelime oluşturmak için bir avuç dolusu harf kullandığı Spelling Bee ve insanların benzer bir bağlantıya sahip bir dizi kelimeyi gruplandırdığı Connections gibi ev yapımı yaratımlar yer alıyor. 2022'de Times, Reddit mühendisi olan yaratıcısından sürpriz bir hit olan kelime tahmin oyunu Wordle'ı satın aldı. İnsanların Wordle sonuçlarını sosyal medyada paylaşmasıyla oyun viral oldu.


Başkaları da fark etti. Geçen sonbaharda Apple, ortak yayıncıların makalelerini derleyen ücretli abonelik hizmeti Apple News+ abonelerine yönelik günlük bir bulmaca serisini tanıttı. (The Times 2020'de programdan ayrıldı.) Geçtiğimiz ay Apple, kullanıcıların kelimeleri karışık bir dizi parçalanmış kelime döşemesine dayalı olarak yazdığı Quartiles adlı bir yazım oyununu tanıttı.

Apple News'in genel yayın yönetmeni Lauren Kern, “Apple News+'a ne kadar çok değer sağlarsak, o kadar çok abone kazanırız ve bu da yayıncı ortaklarımıza fayda sağlar” dedi. Apple ayrıca Apple News+ bulmacalarını, kullanıcıların en iyi puanlar için arkadaşlarıyla rekabet edebileceği oyun sosyal ağı Games Center'a da entegre etti.

LinkedIn bunu web sitesinde ve mobil uygulamalarda öne çıkan üç bulmaca oyunuyla takip etti. LinkedIn'in kıdemli editörü Dan Roth, amacın içeriği şirketin markasıyla “profesyonel bir ağ” olarak uyumlu hale getirmek ve insanlara düzenli olarak geri dönmeleri ve web sitesindeki hem halka açık hem de özel sohbetlere katılmaları için bir neden vermek olduğunu söyledi.

Roth bir röportajda şunları söyledi: “LinkedIn'in ana hedeflerinden biri insanları siteye getirmek, bilgilerini kullanmak ve ağlarıyla paylaşmaktır.” “Bazen insanların bir şeyler paylaşmasını sağlamanız gerekir ve oyunlar bunu yapmanın bir yoludur.”


Şirketler oyun geliştirmeye yaklaşımlarının insan odaklı olduğunu söyledi. Apple, bulmaca geliştiricileri ve çalışanlarından oluşan çeşitli ekibinin daha geniş bir kitleye hitap etmesini önerdi ve bulmaca ipuçlarında bulmaca jargonundan kaçınmaya çalıştığını söyledi.

LinkedIn, uzun süredir bulmaca yaratıcısı ve Harvard'dan yeni mezun olan Paolo Pasco'yu ilk oyun editörü olarak işe aldı. The Times, sitenin en popüler bulmacalarının yazılması ve tasarlanması gibi genellikle düşük teknolojili süreci göstererek oyun ekibini öne çıkardı.

Bu şirketlerin tümü tüketiciler arasında yeni alışkanlıklar oluşturmanın peşinde. Bu, özellikle onları oyunlarla uygulamalarına çekmek isteyebilecek ancak onları podcast'ler, spor ve hatta son dakika haberleri gibi diğer ürünlerle tanıştıracak kadar uzun süre tutmak isteyen yeni sıradan müşteriler için geçerlidir.

The Times'ın oyun başkanı Jonathan Knight, “Abonelerin bir hafta içinde hem oyun hem de haberlerle etkileşime geçtiğini görürsek, bu uzun vadeli abone tutmanın en iyi yolu demektir” dedi. “Dolayısıyla bu davranışı teşvik etmek için çok şey yapıyoruz.”


Pek çok şirket, insanların uygulamalara erişme konusunda kendilerini iyi hissetmeleri gerektiğini söyledi; bu kısa süreli ama tatmin edici bir bulmacayı kişisel olarak en iyi şekilde tamamlama anı olsa bile.

Bay Knight, “Bu, iyi harcanmış bir zamandır ve bunun hayatınıza nasıl uyacağına siz karar verirsiniz” dedi. “Her gün bir yapboz yapıyorlar. Onu bir kenara bırakın ve bir sonrakine istediğiniz zaman başlayın. Bu gerçek bir başarı duygusudur ve insanlar bundan mutlu olabilir.”
 
Üst