Digital Report Mecmuası ve DORinsight Araştırma Şirketi’nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türkiye’de pandemi periyodunda oyunlara yapılan harcamalar yüzde 48 arttı. Oyunlara ayrılan vaktin yüzde 69 arttığının açıklandıği araştırmaya bakılırsa, iştirakçilerin yüzde 35’i günde 1-2 saatini oyunlara ayırırken yüzde 3’ü ise 6 saatten çok oyun oynuyor. İştirakçilerin yüzde 80’i etkin olarak dijital oyun oynuyor. Dijital oyun çeşitlerinden en çok tercih edileni ise bulmaca.
Oyuna 10, pazaryerine 7, teknolojiye 6 yatırım
Oyun harcamalarının ve oyuna ayrılan müddetlerin artması ile ülkemizde kuvvetli bir bölüm haline gelen oyun kesimine 2021’in üçüncü çeyreğinde 10 adet yatırım gerçekleşti. KPMG Türkiye ve teşebbüs sermayesi şirketi 212 iş birliği ile hazırlanan Teşebbüs Ekosistemi Yatırımları Raporu’na göre, yatırım adedinde oyun şirketlerini 7 süreç ile pazaryeri, 6 süreç ile deeptech (derin teknoloji) ve SaaS (hizmet olarak yazılım) kesimlerindeki şirketler takip ediyor.
Google Play Store’da yüzde 71, App Store’da yüzde 42
Oyun bölümündeki büyüme eğiliminin önümüzdeki senelerda artarak devam edeceğini belirten IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Takviye Kurucusu Mesut Şenel, “2025 yılında App Store’da yüzde 42’lik oranla; Google Play Store’da ise yüzde 71’lik oranla en çok gelir sağlayan kategorinin oyun olması bekleniyor. Dünya genelinde süratli biçimde büyüyen oyun kesimi, Türkiye’de de pek büyük bir sıçrama yaşadı. Bilgisayar oyunu, taşınabilir oyun ve uygulama alanında üretim yapmak isteyen girişimcileri devlet takviyeleri, hibeler ve teşvikler konusundaki deneyimlerimizle destekleyerek markalaşma yolunda ilerlemelerine katkıda bulunuyoruz.” açıklamasında bulundu.
Oyuna 10, pazaryerine 7, teknolojiye 6 yatırım
Oyun harcamalarının ve oyuna ayrılan müddetlerin artması ile ülkemizde kuvvetli bir bölüm haline gelen oyun kesimine 2021’in üçüncü çeyreğinde 10 adet yatırım gerçekleşti. KPMG Türkiye ve teşebbüs sermayesi şirketi 212 iş birliği ile hazırlanan Teşebbüs Ekosistemi Yatırımları Raporu’na göre, yatırım adedinde oyun şirketlerini 7 süreç ile pazaryeri, 6 süreç ile deeptech (derin teknoloji) ve SaaS (hizmet olarak yazılım) kesimlerindeki şirketler takip ediyor.
Google Play Store’da yüzde 71, App Store’da yüzde 42
Oyun bölümündeki büyüme eğiliminin önümüzdeki senelerda artarak devam edeceğini belirten IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Takviye Kurucusu Mesut Şenel, “2025 yılında App Store’da yüzde 42’lik oranla; Google Play Store’da ise yüzde 71’lik oranla en çok gelir sağlayan kategorinin oyun olması bekleniyor. Dünya genelinde süratli biçimde büyüyen oyun kesimi, Türkiye’de de pek büyük bir sıçrama yaşadı. Bilgisayar oyunu, taşınabilir oyun ve uygulama alanında üretim yapmak isteyen girişimcileri devlet takviyeleri, hibeler ve teşvikler konusundaki deneyimlerimizle destekleyerek markalaşma yolunda ilerlemelerine katkıda bulunuyoruz.” açıklamasında bulundu.