BadılCan
Active member
Cumartesi akşamı NBCUniversal medyada tarih yazacak. İlk kez, Kansas City Chiefs ve Miami Dolphins'in yer aldığı bir Ulusal Futbol Ligi play-off maçı yalnızca bir yayın hizmetinde yayınlanacak.
NBCUniversal'in New York ve Los Angeles'taki ofislerindeki yöneticiler, şirketin ve özellikle de yayın hizmeti Peacock'un karşı karşıya olduğu yüksek risklerin fazlasıyla farkında.
Peacock Başkanı Kelly Campbell bir röportajda “Bu oyunda çok şey var” dedi. “Bu baskıyı hissediyoruz”
Baskı birçok cepheden geliyor. Teknik bir zorluk var: Birinci tur NFL play-off maçları düzenli olarak yaklaşık 30 milyon izleyici çekiyor. Netflix, Disney+ ve Max gibi rakiplerinden çok daha küçük bir abone tabanına sahip bir hizmet olan Peacock, utanç verici bir teknik sorunla karşılaşmadan trafikteki ezici artışın üstesinden gelebilecek mi?
İzleyicileri üzüp üzmeyeceği sorusu da var: Onlarca yıldır play-off maçları televizyonda ücretsiz izleniyordu. Oyun, Kansas City ve Miami pazarlarındaki yerel televizyonda ücretsiz olarak yayınlanacak olsa da, diğer herkesin oyunu izlemesinin tek yolu, Peacock'un en ucuz seviyesi için aylık fiyat olan 6 doları ödemek.
Ve sonra çok önemli bir iş sorunu var: NBCUniversal yöneticileri oyuna 100 milyon dolardan fazla para ödedi ve bunu daha fazla insanın Peacock'u izlemesini sağlamak için yapıyorlar. Geçen yıl yaklaşık 3 milyar dolar kaybeden bir yayın hizmetine her ay abone olmaya devam edebilecekler mi? Yeni aboneler oyundan hemen sonra iptal edebilirler.
NBCUniversal medya grubu başkanı Mark Lazarus, “Bu tür bir yatırımla kesinlikle çok sayıda insanın kaydolmasını ve bizi denemesini istiyoruz” dedi. “Sonra da ürünü sık sık ve uzun süre kullanmalarını istiyoruz.”
Diğer birçok televizyon türünün aksine, spor etkinlikleri hâlâ öncelikle geleneksel televizyon kanallarında yayınlanıyor ve büyük reytingler alıyor. Büyük spor ligleri yayın akışıyla ilgileniyor (Perşembe gecesi NFL maçları Amazon Prime Video'da izlenebiliyor) ancak henüz tam bir adım atmış değiller. Cumartesi gecesi oynanacak maç bugüne kadar özel olarak yayınlanan en yüksek profilli spor etkinliği olacak.
NBCUniversal yöneticileri oyunu Peacock için belirleyici bir an olarak adlandıracak kadar ileri gitmeyecekler. Ama çok yaklaşabilir.
Peacock, sözde yayın savaşlarına geç katılanlardan biriydi – 2020 yazında piyasaya çıktı – ve yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut. Çoğu medya analisti, Peacock'un en büyük iki yayın hizmeti olan Netflix ve Disney+'a güçlü bir rakip olacağı konusunda şüpheci. (Netflix'in 247 milyon, Peacock'un ise 30 milyon abonesi var.)
Yine de Peacock büyüyor. Yayın hizmeti geçen yıl 10 milyon abone ekledi ve “The Office” ve “Law & Order: SVU” gibi programların arka plan kütüphanesinin yanı sıra “Housewives” serisi ve “Vanderpump” gibi Bravo şovlarının yeni bölümlerini de içeriyor. Düzenleyin.”
Peacock ayrıca etkileşimin arttığını gördü. Nielsen'e göre hizmet, Kasım ayında ABD'deki izlenme süresinin yüzde 1,3'ünü oluşturdu; bu oran Max, Paramount+ ve Apple TV+'tan daha fazla. (YouTube ve Netflix gibi devler herkesi gölgede bıraktı; YouTube'un izlenme süresi yüzde 9'du ve Netflix yüzde 7,4'tü.)
Netflix'ten farklı olarak Peacock, canlı sporları da hizmetinin omurgası haline getirdi. Eylül hafta sonu boyunca Peacock, yedisi aynı anda olmak üzere 51 canlı spor etkinliği yayınladı.
Ancak NFL play-off maçı çok daha büyük bir girişimdir. Canlı etkinliklerdeki teknik sorunlar da neredeyse yayının kendisi kadar eskidir.
Yıllar önce yayın hizmeti HBO, “Game of Thrones” ve “True Detective” gibi hit dizilerin önemli bölümleri sırasında düzenli olarak faaliyetlerini durdurmuştu. Geçtiğimiz yıl Netflix, Love Is Blind'ın özel bir bölümünün prömiyerini yapmayı denedi ancak bölüm başarısız oldu ve şirket, bu bölümü planlanan çıkışından bir gün sonra yayınlamak zorunda kaldı.
NBCUniversal yöneticilerinin 1000'den fazla teknik personelle birlikte Mayıs ayından bu yana Cumartesi günkü maça hazırlanmalarının bir nedeni de bu.
Bay Lazarus, birkaç aydır NBCUniversal yöneticilerinin şirketin “teknoloji açısından” hazır olup olmadığını tartışmak için düzenli olarak toplandığını söyledi. Maç sırasında meydana gelebilecek herhangi bir aksaklığın (kablo sağlayıcıdan kaynaklansa bile) sorumluluğunun muhtemelen “bizim omuzlarımıza” düşeceğini söyledi.
Geçtiğimiz günlerde kostümlü prova da yapıldı. 23 Aralık'ta Peacock, Buffalo Bills ve Los Angeles Chargers arasındaki normal sezon maçını özel olarak yayınladı.
Bay Lazarus, Bills-Chargers maçı sırasında telefonunun yanına oturduğunu ve çalmamasını umduğunu, çünkü bunun bir soruna işaret ettiğini söyledi. Hiç çalmadı. Şirket, oyunun Peacock kullanan 5,7 milyon eşzamanlı cihazla zirveye ulaştığını ve bu hizmet için bugüne kadarki en yüksek rakam olduğunu söyledi.
Peacock'un başkanı Bayan Campbell, şirketin play-off maçı için bu sayının “beş veya altı katı” olmaya hazırlandığını söyledi – sadece futbolu izleyecek birçok insan için değil, aynı zamanda Peacock'tan farklı bir şey gören herkes için de. Cumartesi akşamı.
Büyük bir izleyici akışı, Peacock yöneticileri için başka bir endişeyi artırıyor: Yoğun bir zaman diliminde yüzbinlerce kayıtla nasıl başa çıkıyorsunuz? Peacock sözcüsü, 23 Aralık maçında kayıtlar için en yoğun zamanın başlama vuruşundan hemen önceki ve sonraki 10 dakikalık süre olduğunu söyledi.
Cumartesi günkü maçın sonuna doğru NBCUniversal, Super Bowl sonrası Teddy Bear başlama şovuna benzer şekilde izleyicileri “Ted” ile tanıştırmaya başlayacak. Benzer şekilde, Alan Cumming'in ev sahipliği yaptığı ve geçen yıl mütevazı bir hit olarak çıkış yapan Peacock realite şovu “The Traitors” da bu hafta sonu yayınlanmaya başlayacak.
Bu programların ve Peacock'un tüm içerik kütüphanesinin milyonlarca insanın abone olmasını sağlamaya yetip yetmeyeceği açık bir soru olmaya devam ediyor.
Medya endüstrisindeki pek çok kişi buna şüpheyle yaklaşsa da Bayan Campbell, bunun Peacock'un potansiyel aboneleri kaydolmaya ikna etmek için son şansı olmayacağından emin olduğunu söyledi. Sonunda, NBC'de yayınlanan ve Peacock'ta yayınlanan Yaz Olimpiyatları'nın çok yakında olduğunu söyledi.
“Buna harcanan tüm hazırlık ve enerji verilmiş bir şey değil – tamam, bunların hepsini yaptık ve bu boşa giden bir iş” dedi. “Bu, Peacock'un yeteneklerini geleceğe taşıyacak.”
NBCUniversal'in New York ve Los Angeles'taki ofislerindeki yöneticiler, şirketin ve özellikle de yayın hizmeti Peacock'un karşı karşıya olduğu yüksek risklerin fazlasıyla farkında.
Peacock Başkanı Kelly Campbell bir röportajda “Bu oyunda çok şey var” dedi. “Bu baskıyı hissediyoruz”
Baskı birçok cepheden geliyor. Teknik bir zorluk var: Birinci tur NFL play-off maçları düzenli olarak yaklaşık 30 milyon izleyici çekiyor. Netflix, Disney+ ve Max gibi rakiplerinden çok daha küçük bir abone tabanına sahip bir hizmet olan Peacock, utanç verici bir teknik sorunla karşılaşmadan trafikteki ezici artışın üstesinden gelebilecek mi?
İzleyicileri üzüp üzmeyeceği sorusu da var: Onlarca yıldır play-off maçları televizyonda ücretsiz izleniyordu. Oyun, Kansas City ve Miami pazarlarındaki yerel televizyonda ücretsiz olarak yayınlanacak olsa da, diğer herkesin oyunu izlemesinin tek yolu, Peacock'un en ucuz seviyesi için aylık fiyat olan 6 doları ödemek.
Ve sonra çok önemli bir iş sorunu var: NBCUniversal yöneticileri oyuna 100 milyon dolardan fazla para ödedi ve bunu daha fazla insanın Peacock'u izlemesini sağlamak için yapıyorlar. Geçen yıl yaklaşık 3 milyar dolar kaybeden bir yayın hizmetine her ay abone olmaya devam edebilecekler mi? Yeni aboneler oyundan hemen sonra iptal edebilirler.
NBCUniversal medya grubu başkanı Mark Lazarus, “Bu tür bir yatırımla kesinlikle çok sayıda insanın kaydolmasını ve bizi denemesini istiyoruz” dedi. “Sonra da ürünü sık sık ve uzun süre kullanmalarını istiyoruz.”
Diğer birçok televizyon türünün aksine, spor etkinlikleri hâlâ öncelikle geleneksel televizyon kanallarında yayınlanıyor ve büyük reytingler alıyor. Büyük spor ligleri yayın akışıyla ilgileniyor (Perşembe gecesi NFL maçları Amazon Prime Video'da izlenebiliyor) ancak henüz tam bir adım atmış değiller. Cumartesi gecesi oynanacak maç bugüne kadar özel olarak yayınlanan en yüksek profilli spor etkinliği olacak.
NBCUniversal yöneticileri oyunu Peacock için belirleyici bir an olarak adlandıracak kadar ileri gitmeyecekler. Ama çok yaklaşabilir.
Peacock, sözde yayın savaşlarına geç katılanlardan biriydi – 2020 yazında piyasaya çıktı – ve yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut. Çoğu medya analisti, Peacock'un en büyük iki yayın hizmeti olan Netflix ve Disney+'a güçlü bir rakip olacağı konusunda şüpheci. (Netflix'in 247 milyon, Peacock'un ise 30 milyon abonesi var.)
Yine de Peacock büyüyor. Yayın hizmeti geçen yıl 10 milyon abone ekledi ve “The Office” ve “Law & Order: SVU” gibi programların arka plan kütüphanesinin yanı sıra “Housewives” serisi ve “Vanderpump” gibi Bravo şovlarının yeni bölümlerini de içeriyor. Düzenleyin.”
Peacock ayrıca etkileşimin arttığını gördü. Nielsen'e göre hizmet, Kasım ayında ABD'deki izlenme süresinin yüzde 1,3'ünü oluşturdu; bu oran Max, Paramount+ ve Apple TV+'tan daha fazla. (YouTube ve Netflix gibi devler herkesi gölgede bıraktı; YouTube'un izlenme süresi yüzde 9'du ve Netflix yüzde 7,4'tü.)
Netflix'ten farklı olarak Peacock, canlı sporları da hizmetinin omurgası haline getirdi. Eylül hafta sonu boyunca Peacock, yedisi aynı anda olmak üzere 51 canlı spor etkinliği yayınladı.
Ancak NFL play-off maçı çok daha büyük bir girişimdir. Canlı etkinliklerdeki teknik sorunlar da neredeyse yayının kendisi kadar eskidir.
Yıllar önce yayın hizmeti HBO, “Game of Thrones” ve “True Detective” gibi hit dizilerin önemli bölümleri sırasında düzenli olarak faaliyetlerini durdurmuştu. Geçtiğimiz yıl Netflix, Love Is Blind'ın özel bir bölümünün prömiyerini yapmayı denedi ancak bölüm başarısız oldu ve şirket, bu bölümü planlanan çıkışından bir gün sonra yayınlamak zorunda kaldı.
NBCUniversal yöneticilerinin 1000'den fazla teknik personelle birlikte Mayıs ayından bu yana Cumartesi günkü maça hazırlanmalarının bir nedeni de bu.
Bay Lazarus, birkaç aydır NBCUniversal yöneticilerinin şirketin “teknoloji açısından” hazır olup olmadığını tartışmak için düzenli olarak toplandığını söyledi. Maç sırasında meydana gelebilecek herhangi bir aksaklığın (kablo sağlayıcıdan kaynaklansa bile) sorumluluğunun muhtemelen “bizim omuzlarımıza” düşeceğini söyledi.
Geçtiğimiz günlerde kostümlü prova da yapıldı. 23 Aralık'ta Peacock, Buffalo Bills ve Los Angeles Chargers arasındaki normal sezon maçını özel olarak yayınladı.
Bay Lazarus, Bills-Chargers maçı sırasında telefonunun yanına oturduğunu ve çalmamasını umduğunu, çünkü bunun bir soruna işaret ettiğini söyledi. Hiç çalmadı. Şirket, oyunun Peacock kullanan 5,7 milyon eşzamanlı cihazla zirveye ulaştığını ve bu hizmet için bugüne kadarki en yüksek rakam olduğunu söyledi.
Peacock'un başkanı Bayan Campbell, şirketin play-off maçı için bu sayının “beş veya altı katı” olmaya hazırlandığını söyledi – sadece futbolu izleyecek birçok insan için değil, aynı zamanda Peacock'tan farklı bir şey gören herkes için de. Cumartesi akşamı.
Büyük bir izleyici akışı, Peacock yöneticileri için başka bir endişeyi artırıyor: Yoğun bir zaman diliminde yüzbinlerce kayıtla nasıl başa çıkıyorsunuz? Peacock sözcüsü, 23 Aralık maçında kayıtlar için en yoğun zamanın başlama vuruşundan hemen önceki ve sonraki 10 dakikalık süre olduğunu söyledi.
Cumartesi günkü maçın sonuna doğru NBCUniversal, Super Bowl sonrası Teddy Bear başlama şovuna benzer şekilde izleyicileri “Ted” ile tanıştırmaya başlayacak. Benzer şekilde, Alan Cumming'in ev sahipliği yaptığı ve geçen yıl mütevazı bir hit olarak çıkış yapan Peacock realite şovu “The Traitors” da bu hafta sonu yayınlanmaya başlayacak.
Bu programların ve Peacock'un tüm içerik kütüphanesinin milyonlarca insanın abone olmasını sağlamaya yetip yetmeyeceği açık bir soru olmaya devam ediyor.
Medya endüstrisindeki pek çok kişi buna şüpheyle yaklaşsa da Bayan Campbell, bunun Peacock'un potansiyel aboneleri kaydolmaya ikna etmek için son şansı olmayacağından emin olduğunu söyledi. Sonunda, NBC'de yayınlanan ve Peacock'ta yayınlanan Yaz Olimpiyatları'nın çok yakında olduğunu söyledi.
“Buna harcanan tüm hazırlık ve enerji verilmiş bir şey değil – tamam, bunların hepsini yaptık ve bu boşa giden bir iş” dedi. “Bu, Peacock'un yeteneklerini geleceğe taşıyacak.”