Podcast şirketleri işten çıkarmalar, bütçe kesintileri ve başarısız anlaşmalarla karşı karşıya

BadılCan

Active member
Tom Brady, Michael Strahan ve Gotham Chopra tarafından kurulan ünlülerin desteklediği medya şirketi Religion of Sports 2018’de piyasaya çıktığında, podcast işine girmek çok kolay görünüyordu.

CEO’su Ameeth Sankaran, TechCrunch’a verdiği demeçte, şirketin yatırımcıların “deneylere açıklığından” yararlanmaya istekli olduğunu söyledi. Ve podcast’ler çok popülerdi – “Serial”in yaratıcılarından yeni bir dizi olan “S-Town”, daha ilk ayında 40 milyon indirme rekorunu kırarken, “HBO’yu getirmeyi” hedefleyen bir girişim olan Gimlet Media von audio” Silikon Vadisi’nde 27 milyon dolar toplamıştı.

Tom vs. Birkaç şov daha hızlı bir şekilde geliştirme sürecini takip etti (“In the Moment With David Greene” ve “False Idol” dahil olmak üzere beşi yayınlandı) ve konuşma programlarından senaryolara kadar uzanan şovlar için bir düzineden fazla ses yapımcısını işe aldı.

Ancak zayıflayan bir reklam pazarı ve yaklaşan 2022 durgunluğu korkuları medya ve teknoloji endüstrilerini vurmaya başladıktan sonra, Religion of Sports yöneticileri U dönüşü yaptı. Karara aşina iki çalışana göre, geçen ayın başlarında şirketin podcast çalışanlarına işten çıkarıldıkları ve ses bölümünün kapatıldığı bildirildi. Bir fesih anlaşmasını ihlal etmekten korktukları için isimlerini gizli tutmak koşuluyla konuştular. Sankaran, birden fazla yorum talebine yanıt vermedi.


Religion of Sports’un işitsel hırslarının sona ermesi, bir zamanlar cızırtılı olan podcast endüstrisinin donup kaldığını gösteren en son işaret. Spotify, son yıllarda yapım şirketlerini satın almak ve Joe Rogan ve Kim Kardashian gibi ünlülerle özel anlaşmalar yapmak için 1 milyar dolardan fazla harcadı. Ancak Ocak ayında, podcast ekibi beş ay içinde üçüncü kez işten çıkarıldı ve şirketin baş içerik sorumlusu Dawn Ostroff istifa etti.


Önde gelen diğer iki podcast yayıncısı Vox Media ve Pushkin Industries de geçen ay işten çıkarmalar duyurdu. Amazon, SiriusXM, NPR ve Spotify geçen yıl podcast bütçelerini kıstı, bazen pahalı anlaşmaları aşamalı olarak kaldırdı veya diğerlerini kapanmadan önce iptal etti.

Bir podcast stratejisti ve bağımsız stüdyo Magnificent Noise’ın kurucu ortağı Eric Nuzum, “Aptal para çağı sona erdi” dedi. “İnsanlar, seyirciyi hızlı bir şekilde büyütüp büyütemeyeceklerini görmek için şeylere para harcıyorlardı, ama şimdi herkes biraz daha muhafazakar.”

Pek çok şirket podcast’lere yatırım yapmaya ve genel indirmeler artmaya devam etse de, bir düzine mevcut ve eski podcast yapımcısı ve yöneticisiyle yapılan görüşmeler, yayıncıların kısa vadeli kârlılığa giden görünür bir yolu olmayan projeleri finanse etme konusundaki isteksizliğini ortaya çıkardı. Bir izleyici kitlesi oluşturmak ve reklamcıları çekmek için yalnızca sınırlı bir zaman aralığına sahip olan kısa süreli veya sezonluk anlatımlı podcast’ler ekstra incelemeye tabi tutulacaktır.


NPR’de, Planet Money gibi uzun soluklu ve başarılı şovlar bile kaynak yoğun raporlamadan geri çekildi ve maliyetleri azaltmak için daha çok yeniden gösterimlere güvendi.

Konuyu kamuya açık bir şekilde tartışma yetkisi olmadığı için adının açıklanmasını istemeyen bir şirket yapımcısı, “Oyunun adı ‘daha azıyla daha az şey yapmak’ idi” dedi. NPR, geçen Kasım ayında işe alımın dondurulduğunu duyurdu ve yaz stajı ve burs programları süresiz olarak askıya alındı.

Podcast dinlemedeki güçlü büyüme ve cebi büyük şirketlerin agresif manevraları, orijinal altına hücumun ilerlemesine yardımcı oldu. “Serial”in çıkış yaptığı 2014 yılından bu yana, bir podcast dinleyen 12 yaş ve üstü Amerikalıların yüzdesi yüzde 30’dan yüzde 62’ye çıkarak toplam 177 milyona yükseldi. analiz şirketi Edison Research tarafından. 2018’de Spotify, yeni kullanıcıları çekmek ve işini çeşitlendirmek için podcast’lerin özel haklarını almaya başladı. Amazon, Audible ve Amazon Music hizmetleri için orijinal ve özel podcast’leri stoklayarak aynı şeyi yaptı.

İçerik yayıncıları için yapılan ödemeler hızla arttı. Spotify, 2019’da Gimlet Media için 230 milyon dolar ve 2020’de Bill Simmons’ın spor medya şirketi The Ringer için yaklaşık 200 milyon dolar daha ödedi. O yılın ilerleyen saatlerinde, tüketicilerin pandemi sırasında podcast dinlemeye daha fazla zaman ayırmasıyla Amazon, popüler podcast stüdyosu Wondery’yi 300 milyon dolara satın alırken, SiriusXM platform ve yayıncı Stitcher için 325 milyon dolar ödedi.


Anonim kaynakları kullanmadan önce göz önünde bulundurduklarımız. Kaynaklar bilgiyi biliyor mu? Bunu bize söylemenizin sebebi nedir? Geçmişte güvenilir olduklarını kanıtladılar mı? Bilgileri teyit edebilir miyiz? Bu soruların yanıtlanmasına rağmen, The Times son çare olarak isimsiz kaynakları kullanıyor. Muhabir ve en az bir editör kaynağın kimliğini biliyor.


Tanınmış sunuculara sahip bireysel podcast’ler de benzer şekilde yüksek meblağlar elde etti. Spotify, 2020’de The Joe Rogan Experience’a 200 milyon dolardan fazla ve Haziran 2021’de Alex Cooper’ın Call Her Daddy’sine 60 milyon dolardan fazla harcadı. Aynı ay Amazon, Bloomberg’e göre aktörler Will Arnett, Jason Bateman ve Sean Hayes’in sunuculuğunu üstleneceği “Smartless” için 80 milyon dolara kadar ödeme yaptı.

Geleneksel reklamcılığa ek olarak platformlar, premium abonelik teklifleri ve Hollywood ile fikri mülkiyet anlaşmaları gibi stratejilerle yatırımlarını telafi etmeyi umuyordu. Ancak izleyiciler, ücretsiz olarak almaya alıştıkları içeriklerin ücretli aboneliklerine kaydolmakta yavaş davrandılar ve film ve televizyon geliştirme – yanlışlığıyla ünlü bir bilim – güvenilir bir para kazandırıcı olduğunu kanıtlamadı.


Geçtiğimiz yıl boyunca, makroekonomik faktörlerin reklam harcamalarını düşürmesi ve hem Facebook gibi yeni içerik şirketleri hem de Warner Bros.

Bağımsız bir medya danışmanı olan Brad Adgate, “Pazarlamacıların bir gerileme beklediklerinde yaptıkları ilk şey bütçelerini kısmak oluyor” dedi. “Reklamcılık birincil gelir kaynağınızsa, gelecek çeyreğin kazanç raporuna bakın ve rakamlarınızı nasıl eşleştireceğinizi bulmaya çalışın.”


Nisan ayında Spotify, Barack Obama ve Bruce Springsteen başrollü “The Michelle Obama Podcast” ve “Renegades: Born in the USA”nın yapımcıları olan Obama’nın Higher Ground Productions ile lisans anlaşmasını yenilemeyi reddetti ve daha sonra diğer 11 orijinal şovu iptal etti. at. (Higher Ground, geçen Haziran ayında Amazon ile yeni bir anlaşma yaptığını duyurdu.)

Yüksek profilli bir kurban, “Dawson’s Creek” yıldızı James Van Der Beek’in bir podcast’iydi. Temmuz 2022’de SiriusXM’den Stitcher, şirkete sözleşmeyi ihlal ettiği için derhal dava açan aktörün sunuculuğunu yapacağı ve yapımcılığını üstleneceği retrospektif bir gösteri planlarını iptal etti.

SiriusXM sözcüsü yorum yapmaktan kaçındı. Bununla birlikte, şirketin davaya kamuya açık yanıtı, “taraflar arasında hiçbir yazılı anlaşma imzalanmadığını ve bağlayıcı bir anlaşma yapılmadığını” savunuyor.


Adının açıklanmaması koşuluyla gizli müzakereleri tartışan Stitcher’ın görüşmelerdeki tarafına aşina olan bir kişiye göre, yayıncı Van Der Beek’e en az 700.000 $ ve daha sonra net reklam satışlarının yüzde 50’sini ödeyeceği program konusunda kararsız kaldı. podcast’lerinden birkaçı kazanç tahminlerini kaçırmıştı.

Şirketin reklamverenlere sattığı mevcut envanter yüzdesine atıfta bulunan kişi, “Yüzde 70’lik bir satış oranına sahip şovlar gördük, bu daha çok yüzde 50’ydi” dedi.

Stitcher yöneticileri, Van Der Beek podcast’ini çevreleyen zorluklardan da endişe duyuyorlardı. Oyuncu, belirli yatak üreticileri ve diğer popüler ürün kategorileri için reklam vermeyi önceden reddetmişti ve şovu, yayıncının geleneksel bir bölüm-bölümden daha az ticari olduğunu düşündüğü bir format olan “Dawson’s Creek”in daha geniş temaları etrafında yapılandırma arzusunu dile getirdi. dizi Bölüm Özeti Formülü.

Bir röportajda Van Der Beek, markanın hariç tutulduğunu ve “uzaya yeni bir şey getirecek” “alışılmadık bir podcast” yaratma niyetini doğruladı. Ancak Stitcher’ın reklam yöneticilerinin onun vizyonunu onayladığını söyledi.

“Bu işte 30 yıl geçirdikten sonra, para kazanmadan yaratıcı olunamayacağını biliyorum” dedi. “Markalarla çalışmaktan ve değer yaratmayı seviyorum.”


Bazı podcast analistleri, kesintilerin yeni bir ortamın doğal gelişim döngüsünün bir parçası olduğunu savundu.


2021’de şirketten ayrılmadan önce Joe Rogan’ın satın alınmasını ve diğer anlaşmaları denetleyen Spotify’ın eski içerik ortaklıkları başkanı Lauren Jarvis, “İçeriğe daha az doğrudan yatırım, mutlaka bir sorun belirtisi değildir” dedi. “Bu, sektörün büyümeye doğru bir adım attığı ve daha sürdürülebilir bir yatırım modeline uyum sağlayabileceği anlamına gelebilir.”

Magnificent Noise’dan Nuzum, podcast’lere olan talebin genel olarak artması gerçeğinde iyimserlik için bir neden görüyor. Analitik firması Triton Digital’in yakın tarihli bir raporu, ABD podcast indirmelerinin geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 20 arttığını ortaya koydu.

Nuzum, “Seyirci orada olduğunda, bu gerçek bir sağlık belirtisidir” dedi. “İş kendi başının çaresine bakacaktır.”
 
Üst