Reklamlar yavaşladıkça Alphabet’in karı %34 düştü

BadılCan

Active member
Google’ın ana şirketi olan Alphabet, ekonomik belirsizliğin Silikon Vadisi’ne yansıması nedeniyle durgun bir büyüme döneminde. İnternet devinin kârının ve çalışan sayısının arttığı pandemik patlama günleri geride kaldı.

Perşembe günü şirket, dijital reklamcılıkta bir yavaşlama ile mücadele ederken dördüncü kez kar düşüşünü bildirdi. FactSet tarafından derlenen verilere göre, net gelir yüzde 34 düşüşle 13.6 milyar dolara gerileyerek Wall Street’in 15.3 milyar dolarlık beklentilerinin altında kaldı.

İnternet devi ayrıca 2022’nin son üç ayında yıllık bazda yüzde 1 düşüşle ve analist tahminlerine uygun olarak 76 milyar dolar gelir elde etti.

Google, tüketicilerin koronavirüs pandemisi sırasında çevrimiçi olarak daha fazla zaman ve para harcaması ve şirketin bağlı olduğu reklam pazarını güçlendirmesi nedeniyle yıllardır hızlı bir büyüme kaydetti. Artan faiz oranları ve enflasyon, reklamverenleri harcamalarını dizginlemeye sevk ettiğinden, bu avantajlar geçen yıl azalmaya başladı.


Şirketin CEO’su Sundar Pichai yaptığı açıklamada, “Maliyet yapımızı sürdürülebilir bir şekilde elden geçirmek ve Alphabet’te finansal olarak sürdürülebilir, dinamik ve büyüyen işler kurmak için önemli bir yolculuktayız.” dedi.

Bir kazanç görüşmesinde Bay Pichai, şirketin harcamaları dizginlemek için Pixel telefon serisinin ve diğer cihazların finansal performansını iyileştirmek, zarar eden bulut bölümünü karlı hale getirmeye çalışmak ve bunu yapmak da dahil olmak üzere çeşitli çabalar sarf ettiğini söyledi. video platformu YouTube’u güçlendiriyor.

Alphabet hisseleri mesai sonrası işlemlerde yüzde 3 düştü.

Son zamanlardaki en dikkate değer maliyet azaltma hamlelerinden biri, işgücüne odaklandı. Geçen yılın ilk dokuz ayında 30.000 çalışanı işe aldıktan sonra, Alphabet geçen ay 12.000 çalışanı, yani iş gücünün yüzde 6’sını çıkaracağını söyledi. Şirket Perşembe günü yaptığı açıklamada, çoğu cari çeyrekte tanınacak olan 1,9 milyar ila 2,3 milyar dolarlık çalışan kıdem tazminatı ve ilgili maliyetlere maruz kalmayı beklediğini söyledi.

Alphabet ayrıca harcamaları azaltmak için gereksiz gayrimenkulleri atmak için bu çeyrekte 500 milyon dolar harcamayı bekliyor. Ayrıca tedarikçiler için harcamaları daha iyi yöneteceğini ve bazı görevleri otomatikleştirmek ve üretkenliği artırmak için daha fazla yapay zeka kullanacağını söyledi.

Alphabet, Ekim ayındaki 186.779’dan şimdi 190.234 çalışanı olduğunu söyledi. Şirketin işten çıkarmalarından etkilenen Amerika Birleşik Devletleri’ndeki işçiler resmi olarak Mart ayına kadar çalışan olarak kalacak ve diğer ülkelerdeki işçiler için çıkış süreci daha uzun sürebilir.


Reklamlardaki düşüş, Alphabet için diğer istenmeyen gelişmelerle aynı zamana denk geldi. OpenAI tarafından geliştirilen bir yapay zeka sohbet robotu olan ChatGPT, Kasım ayında büyük bir tantanayla giriş yaptı ve Google’ın arama motoru hakimiyetini bozabileceği yönünde spekülasyonlara yol açtı. Bay Pichai yanıt olarak bir “Kırmızı Kod” ilan etti ve yapay zeka projelerine öncelik vermek için ekipleri yeniden atadı.

Bay Pichai, Google’ın daha önce Haberler tarafından bildirildiğine göre, kullanıcıların önümüzdeki aylarda arama motorunun chatbot işlevselliğini içeren bir sürümüne erişmesine izin vereceğini söyledi. Şirketin ayrıca Gmail ve Docs gibi uygulamalara daha fazla AI entegre edeceğini ve bulut biriminin temeldeki teknolojiyi diğer şirketlere satacağını söyledi.

Google’ın en büyük işletmesi olan arama motorundan elde edilen gelir, analistlerin 43.3 milyar $’lık tahmininden dördüncü çeyrekte yüzde 1’den fazla düşüşle 42.6 milyar $’a geriledi.

Google geçtiğimiz günlerde kendisini hükümete karşı savunmak zorunda kaldı. Adalet Bakanlığı geçen ay şirkete üç yıl içinde ikinci kez dava açtı ve son olarak Google’ın bir reklam teknolojisi tekeli konumunu kötüye kullandığını iddia etti. Adalet Bakanlığı, Google’ı, reklam satın almak ve satmak için yazılım, işlemleri tamamlamak için bir pazar yeri ve web’de reklam göstermek için bir hizmet dahil olmak üzere reklam teknolojisi ürün paketinin bazı kısımlarını elden çıkarmaya zorlamak istiyor.

Bu bölüm geçen çeyrekte yıllık yüzde 9 düşüşle 8,5 milyar dolar kazandı. Analistler 8,8 milyar dolarlık satış bekliyorlardı.

YouTube’daki reklam geliri, analistlerin beklediği 8,2 milyar doların altına yaklaşık yüzde 8 düşerek 7,96 milyar dolara geriledi. Ekim ayında şirket, YouTube satışlarının düştüğünü bildirerek, dijital reklam dalgalanmalarına karşı Google’dan daha savunmasız olduğunu öne sürdü.

Diğer işletmelere yazılım ve teknoloji hizmetleri sağlayan bölüm olan Google Cloud’un geliri yüzde 32 artışla 7,3 milyar dolara ulaştı. Analistler 7,4 milyar dolar tahmin etmişti. Google, birimi genişletmek için yıllar boyunca milyarlarca yatırım yaptı, ancak para kaybetmeye devam etti. Dördüncü çeyrekte şirket 480 milyon $ zarar bildirdi.
 
Üst