BadılCan
Active member
Sean Wang geçen ay Sundance Film Festivali'ndeki ilk açılışında Utah Park City'deki Ray Tiyatrosu'nda biletleri tükenen kalabalığa “Kendimi bir peri masalındaymış gibi hissediyorum” dedi.
29 yaşındaki film yapımcısı Bay Wang, siyah bir takım elbise ve beyaz Vans (kaykay köklerine selam) giyiyordu. “Didi” filmini tanıtırken kalbinin ne kadar hızlı attığını göstererek göğsünü tuttu. Bu, kaygılı, kendine güveni olmayan 13 yaşındaki Tayvanlı Amerikalı bir çocuğun dünyadaki yerini bulmaya çalışmasını konu alan bir büyüme hikayesi.
Seyircilerin fotoğrafını çekmeden önce, “Her şeyi sindirmek için sadece birkaç saniyemi alacağım” dedi. Sıcak kalabalık arasında Bay Wang'ın ailesi ve arkadaşları, filmin oyuncu kadrosu ve ekibi ile kariyerini hevesli bir film yapımcısından gerçek bir Hollywood yönetmenine dönüştürme gücüne sahip bir avuç potansiyel alıcı vardı.
Daha önce de olmuştu. Steven Soderbergh, Quentin Tarantino, Damien Chazelle, Ava DuVernay ve Lulu Wang gibi ünlüler, 40. yılını geride bırakan Sundance Film Festivali'nin de katkısıyla, umutlu hayalperestlerden gerçek film yapımcılarına dönüştüler.
Bu kökene aşina olan Bay Wang, Güney Kaliforniya Üniversitesi'ndeki film okuluna gitmeden önce Spike Jonze'nin gençliğinde buz pateni videolarını keşfetmesinden bu yana Sundance anına hazırlanıyor gibi görünüyor. Geçici olarak Google Creative Lab'da çalışırken çocukluğunun çeşitli yönlerini öne çıkaran bir dizi kısa film çekti.
Ayrıca, 18 ila 25 yaş arası film yapımcılarına yönelik bir program, senarist laboratuvarı ve yönetmen laboratuvarı da dahil olmak üzere çeşitli Sundance programlarına katıldı. Her ikisi de senaryosunu geliştirmesine yardımcı oldu; hem annesiyle olan ilişkisini onurlandıran kişisel bir film hem de bu kültürel buluşma potasında büyüyen birinci nesil bir Amerikalının bakış açısıyla “Stand By Me” ve “Eighth Grade” gibi gençlik filmleri yeniden tasarlandı. 2007'de Fremont, Kaliforniya'ydı. (Didi Mandarin dilindedir ve Çin kültüründe küçük kardeş ve evcil hayvan adı anlamına gelir.)
Şimdi, senaryosu üzerinde altı yıl çalışıp filmi tamamladıktan sonra Bay Wang, Sundance sayesinde ilgi odağı olmaya ilk adımlarını atıyor. Bu an, iki büyükannesini konu alan kısa filmi “Nai Nai & Wài Pó”nun tanıtımıyla aynı zamana denk geldi. Film, kısa süre önce belgesel kısa kategorisinde Oscar'a aday gösterildi ve yakında Disney+'ta gösterime girecek.
Bir röportajda “Tamamen işlemek için neredeyse çok fazla” dedi. “Gerçekten heyecan verici, gerçekten gerçeküstü, kesinlikle sinir bozucu ama genel olarak kendimi iyi hissediyorum.”
Bay Wang, bazı beklenmedik zorlukların üstesinden geldi. Filmi 4.000'den fazla katılımdan oluşan bir havuzdan seçildi. Ve Sundance'in “CODA” ve “Minari” de dahil olmak üzere çok sayıda Oscar yarışmacısının yetiştiği ABD drama yarışmasına girdi.
Ancak bir filmin ödül sezonu için değerlendirilmesinden önce – hatta genel sinemaseverlerin izlemesi için bir film – bir alıcı bulması gerekiyor. Bay Wang'ın Sundance'te umduğu da tam olarak buydu.
İlk kez film yapımcılarıyla yapılan bir panel tartışmasında Bay Wang, filmlerinin tanıtımını yapmak üzere olan diğer yeni gelenlere duyduğu sempatiyi dile getirdi. Yönetmenler iş konuşmak yerine izleyicilerin nasıl tepki vereceğini düşündüklerine ve ilk etapta filmlerini nasıl yaptıklarına odaklandılar. Birçoğu bunun olmasına bile şaşırmıştı.
Filmin yapımı sırasında kendisini destekleyen kişiler sorulduğunda Bay Wang, “Çok fazla konuştuğumda duygulanıyorum” dedi. “Bu festival boyunca on kereden fazla ağlamamaya çalışıyorum.”
Ancak bu minnettarlığın altında önemsiz bir endişe yatıyordu: İzleyiciler ve eleştirmenler filmi beğenecek miydi ve bu, alıcının filmi alıp dağıtmayı planlaması için yeterli miydi?
Filmin çıkışından önce, Bay Wang ve yapımcıları geçici bir yeşil odaya çekildiler. “Didi”de, Didi'yi oynayan Izaac Wang (“Good Boys”) ve annesini oynayan Joan Chen (“The Last Emperor”) gibi daha deneyimli oyuncuların yanı sıra bir avuç ilk oyuncu da rol alıyor. Ekip, filmi hiçbir alıcıya ön göstermemeye karar verdi.
Yapımcı Carlos López Estrada, “Bu deneyimi gerçekten onurlandırmak ve filmin kendi adına konuşmasına izin vermek istiyoruz” dedi.
Bu, hem o anın baskısını artıran hem de Bay Wang'ın çaresizce korumaya çalıştığı filmin duygusunu bir şekilde koruyan bir karardı.
“Bu filmin toplum odaklı olması gerekiyor, sanki Hollywood benim memleketime gelmiyormuş gibi, sıfırdan geliyormuş gibi” dedi. “Bunu başarıyla yaptık. Büyükannem bu zamansız aktrisin karşısında bir filmde oynayabilir ve her şey aynı dünya gibi geliyor çünkü onu evde tuttuk.”
Filmin sonundaki resepsiyon oldukça gürültülüydü. Seyirci filmi coşkulu bir şekilde ayakta alkışladı ve Bay Wang, her şeyi anlarken bir kez daha gözlerindeki yaşları sildi.
Kalabalığın arasında, Sundance Enstitüsü'nün kurucu direktörü Michelle Satter ve Sundance'ten Oscar'lara gelen Ryan Coogler (“Black Panther”) ve Chloé Zhao (“Nomadland”) gibi önemli yönetmenler yetişmekte olan film yapımcısına tezahürat ediyordu. . Bay Wang, “Didi”nin prodüksiyonuna başlamadan sadece birkaç hafta önce yönetmenlerinin laboratuvarını ziyaret etti ve en karmaşık iki sahnesini denemek için Utah dağlarının manzarasından yararlandı.
Bayan Satter, Bay Wang onu ailesiyle tanıştırmaya götürmeden önce, “Sean inanılmaz bir kariyere sahip olacak ve ona olan güvenimiz tam” dedi.
Bay Wang'ın annesi Cynthia Lee, gözyaşları içinde Bayan Satter'a “Sean'ı desteklediğiniz için teşekkür ederim” dedi. “Bir anne olarak sana değer veriyorum.”
Film yapım ekibi parti sonrası partiye doğru ilerlerken eleştiriler yağmaya başladı. Hollywood Reporter “Didi”yi “dokunaklı” olarak nitelendirirken Variety “taze ve komik” olarak nitelendirdi. IndieWire, “komik, geçici filmi Sundance Festivali'nin reşit olma filmlerinden ayıran bir zaman, mekan ve doku duygusunu uyandırdığını” yazdı.
Parti, yiyecek tedarikçisi Mama's Night Market'in Asya mutfağından lezzetlerin sunulduğu cömert bir olaydı. Filmde yer alan Hellogoodbye grubu partide çalıyordu ve Bay Wang'ın filmde kullanılan çocukluk odası, mekanın lobisinde yeniden yaratıldı. Mağaza aşırı kalabalıktı ve misafirler geri çevrildi. Bay Wang'ın etrafı coşkulu hayranlar ve heyecanlı meslektaşlarıyla çevriliydi. Park City dışında hâlâ tanınmayan biri. Ama o gece o odada bir süperstardı.
Dağıtımcı Neon'un genel müdürü Tom Quinn, “Bu yıl Sundance'te yapılan keşifler, son 20 yılın gerçekten heyecan verici film yapımcıları ve film keşiflerinden bazılarına çok benziyor” dedi. “'Didi' buna uyuyor. Bu, bu inanılmaz yeni film yapımcısının başlangıcını işaret ediyor.”
Bay Wang'ın büyükanneleri hakkındaki belgeseliyle Oscar'a aday gösterilmesi heyecanı daha da artırdı. Sabah erken saatlerde yapılan adaylık duyurusunu ailesiyle birlikte ebeveynlerinin evinde izlemek için Utah'tan geri döndü. Kısa film kategorisinde “Nai Nai & Wài Pó” son aday olarak açıklandığında, Bay Wang başını büyükannesinin kucağına gömdü ve ardından yere düştü.
Daha sonra bir röportajda “Buna asla alışamayacağım” dedi.
“Didi” sonuçta son yıllarda “CODA” ve “Whiplash” gibi filmlere verilen prestijli Sundance Seyirci Ödülü'nü kazandı.
Çarşamba günü Bay Wang, Los Angeles'taki evine geri döndü. Focus Özellikleri bu yaz sinemalarda gösterime girmesi beklenen “Didi”nin dünya çapındaki haklarını satın aldığını duyurduğunda, güneş parlıyordu ve yeni bir saç kesimi yaptı; belki de bu dönemde genellikle sinemaları işgal eden gişe rekorları kıran filmlere karşı bir panzehir olarak.
Bu, pek çok hevesli film yapımcısının ancak hayal edebileceği kasırga dolu bir maceranın sonuydu.
Bay Wang, “Park City'de başıma gelen her şeyin bana gerçekmiş gibi gelmediği bir şeyler vardı” dedi. “Sen bu kar küresi gibi bir yerdesin ve her günün her saniyesinde pek çok yerde ilgime ihtiyaç vardı. Geri dönüp haberleri aldığımda 'Ah, vay canına, bunu gerçekten başardık' diye hissediyorum.”
29 yaşındaki film yapımcısı Bay Wang, siyah bir takım elbise ve beyaz Vans (kaykay köklerine selam) giyiyordu. “Didi” filmini tanıtırken kalbinin ne kadar hızlı attığını göstererek göğsünü tuttu. Bu, kaygılı, kendine güveni olmayan 13 yaşındaki Tayvanlı Amerikalı bir çocuğun dünyadaki yerini bulmaya çalışmasını konu alan bir büyüme hikayesi.
Seyircilerin fotoğrafını çekmeden önce, “Her şeyi sindirmek için sadece birkaç saniyemi alacağım” dedi. Sıcak kalabalık arasında Bay Wang'ın ailesi ve arkadaşları, filmin oyuncu kadrosu ve ekibi ile kariyerini hevesli bir film yapımcısından gerçek bir Hollywood yönetmenine dönüştürme gücüne sahip bir avuç potansiyel alıcı vardı.
Daha önce de olmuştu. Steven Soderbergh, Quentin Tarantino, Damien Chazelle, Ava DuVernay ve Lulu Wang gibi ünlüler, 40. yılını geride bırakan Sundance Film Festivali'nin de katkısıyla, umutlu hayalperestlerden gerçek film yapımcılarına dönüştüler.
Bu kökene aşina olan Bay Wang, Güney Kaliforniya Üniversitesi'ndeki film okuluna gitmeden önce Spike Jonze'nin gençliğinde buz pateni videolarını keşfetmesinden bu yana Sundance anına hazırlanıyor gibi görünüyor. Geçici olarak Google Creative Lab'da çalışırken çocukluğunun çeşitli yönlerini öne çıkaran bir dizi kısa film çekti.
Ayrıca, 18 ila 25 yaş arası film yapımcılarına yönelik bir program, senarist laboratuvarı ve yönetmen laboratuvarı da dahil olmak üzere çeşitli Sundance programlarına katıldı. Her ikisi de senaryosunu geliştirmesine yardımcı oldu; hem annesiyle olan ilişkisini onurlandıran kişisel bir film hem de bu kültürel buluşma potasında büyüyen birinci nesil bir Amerikalının bakış açısıyla “Stand By Me” ve “Eighth Grade” gibi gençlik filmleri yeniden tasarlandı. 2007'de Fremont, Kaliforniya'ydı. (Didi Mandarin dilindedir ve Çin kültüründe küçük kardeş ve evcil hayvan adı anlamına gelir.)
Şimdi, senaryosu üzerinde altı yıl çalışıp filmi tamamladıktan sonra Bay Wang, Sundance sayesinde ilgi odağı olmaya ilk adımlarını atıyor. Bu an, iki büyükannesini konu alan kısa filmi “Nai Nai & Wài Pó”nun tanıtımıyla aynı zamana denk geldi. Film, kısa süre önce belgesel kısa kategorisinde Oscar'a aday gösterildi ve yakında Disney+'ta gösterime girecek.
Bir röportajda “Tamamen işlemek için neredeyse çok fazla” dedi. “Gerçekten heyecan verici, gerçekten gerçeküstü, kesinlikle sinir bozucu ama genel olarak kendimi iyi hissediyorum.”
Bay Wang, bazı beklenmedik zorlukların üstesinden geldi. Filmi 4.000'den fazla katılımdan oluşan bir havuzdan seçildi. Ve Sundance'in “CODA” ve “Minari” de dahil olmak üzere çok sayıda Oscar yarışmacısının yetiştiği ABD drama yarışmasına girdi.
Ancak bir filmin ödül sezonu için değerlendirilmesinden önce – hatta genel sinemaseverlerin izlemesi için bir film – bir alıcı bulması gerekiyor. Bay Wang'ın Sundance'te umduğu da tam olarak buydu.
İlk kez film yapımcılarıyla yapılan bir panel tartışmasında Bay Wang, filmlerinin tanıtımını yapmak üzere olan diğer yeni gelenlere duyduğu sempatiyi dile getirdi. Yönetmenler iş konuşmak yerine izleyicilerin nasıl tepki vereceğini düşündüklerine ve ilk etapta filmlerini nasıl yaptıklarına odaklandılar. Birçoğu bunun olmasına bile şaşırmıştı.
Filmin yapımı sırasında kendisini destekleyen kişiler sorulduğunda Bay Wang, “Çok fazla konuştuğumda duygulanıyorum” dedi. “Bu festival boyunca on kereden fazla ağlamamaya çalışıyorum.”
Ancak bu minnettarlığın altında önemsiz bir endişe yatıyordu: İzleyiciler ve eleştirmenler filmi beğenecek miydi ve bu, alıcının filmi alıp dağıtmayı planlaması için yeterli miydi?
Filmin çıkışından önce, Bay Wang ve yapımcıları geçici bir yeşil odaya çekildiler. “Didi”de, Didi'yi oynayan Izaac Wang (“Good Boys”) ve annesini oynayan Joan Chen (“The Last Emperor”) gibi daha deneyimli oyuncuların yanı sıra bir avuç ilk oyuncu da rol alıyor. Ekip, filmi hiçbir alıcıya ön göstermemeye karar verdi.
Yapımcı Carlos López Estrada, “Bu deneyimi gerçekten onurlandırmak ve filmin kendi adına konuşmasına izin vermek istiyoruz” dedi.
Bu, hem o anın baskısını artıran hem de Bay Wang'ın çaresizce korumaya çalıştığı filmin duygusunu bir şekilde koruyan bir karardı.
“Bu filmin toplum odaklı olması gerekiyor, sanki Hollywood benim memleketime gelmiyormuş gibi, sıfırdan geliyormuş gibi” dedi. “Bunu başarıyla yaptık. Büyükannem bu zamansız aktrisin karşısında bir filmde oynayabilir ve her şey aynı dünya gibi geliyor çünkü onu evde tuttuk.”
Filmin sonundaki resepsiyon oldukça gürültülüydü. Seyirci filmi coşkulu bir şekilde ayakta alkışladı ve Bay Wang, her şeyi anlarken bir kez daha gözlerindeki yaşları sildi.
Kalabalığın arasında, Sundance Enstitüsü'nün kurucu direktörü Michelle Satter ve Sundance'ten Oscar'lara gelen Ryan Coogler (“Black Panther”) ve Chloé Zhao (“Nomadland”) gibi önemli yönetmenler yetişmekte olan film yapımcısına tezahürat ediyordu. . Bay Wang, “Didi”nin prodüksiyonuna başlamadan sadece birkaç hafta önce yönetmenlerinin laboratuvarını ziyaret etti ve en karmaşık iki sahnesini denemek için Utah dağlarının manzarasından yararlandı.
Bayan Satter, Bay Wang onu ailesiyle tanıştırmaya götürmeden önce, “Sean inanılmaz bir kariyere sahip olacak ve ona olan güvenimiz tam” dedi.
Bay Wang'ın annesi Cynthia Lee, gözyaşları içinde Bayan Satter'a “Sean'ı desteklediğiniz için teşekkür ederim” dedi. “Bir anne olarak sana değer veriyorum.”
Film yapım ekibi parti sonrası partiye doğru ilerlerken eleştiriler yağmaya başladı. Hollywood Reporter “Didi”yi “dokunaklı” olarak nitelendirirken Variety “taze ve komik” olarak nitelendirdi. IndieWire, “komik, geçici filmi Sundance Festivali'nin reşit olma filmlerinden ayıran bir zaman, mekan ve doku duygusunu uyandırdığını” yazdı.
Parti, yiyecek tedarikçisi Mama's Night Market'in Asya mutfağından lezzetlerin sunulduğu cömert bir olaydı. Filmde yer alan Hellogoodbye grubu partide çalıyordu ve Bay Wang'ın filmde kullanılan çocukluk odası, mekanın lobisinde yeniden yaratıldı. Mağaza aşırı kalabalıktı ve misafirler geri çevrildi. Bay Wang'ın etrafı coşkulu hayranlar ve heyecanlı meslektaşlarıyla çevriliydi. Park City dışında hâlâ tanınmayan biri. Ama o gece o odada bir süperstardı.
Dağıtımcı Neon'un genel müdürü Tom Quinn, “Bu yıl Sundance'te yapılan keşifler, son 20 yılın gerçekten heyecan verici film yapımcıları ve film keşiflerinden bazılarına çok benziyor” dedi. “'Didi' buna uyuyor. Bu, bu inanılmaz yeni film yapımcısının başlangıcını işaret ediyor.”
Bay Wang'ın büyükanneleri hakkındaki belgeseliyle Oscar'a aday gösterilmesi heyecanı daha da artırdı. Sabah erken saatlerde yapılan adaylık duyurusunu ailesiyle birlikte ebeveynlerinin evinde izlemek için Utah'tan geri döndü. Kısa film kategorisinde “Nai Nai & Wài Pó” son aday olarak açıklandığında, Bay Wang başını büyükannesinin kucağına gömdü ve ardından yere düştü.
Daha sonra bir röportajda “Buna asla alışamayacağım” dedi.
“Didi” sonuçta son yıllarda “CODA” ve “Whiplash” gibi filmlere verilen prestijli Sundance Seyirci Ödülü'nü kazandı.
Çarşamba günü Bay Wang, Los Angeles'taki evine geri döndü. Focus Özellikleri bu yaz sinemalarda gösterime girmesi beklenen “Didi”nin dünya çapındaki haklarını satın aldığını duyurduğunda, güneş parlıyordu ve yeni bir saç kesimi yaptı; belki de bu dönemde genellikle sinemaları işgal eden gişe rekorları kıran filmlere karşı bir panzehir olarak.
Bu, pek çok hevesli film yapımcısının ancak hayal edebileceği kasırga dolu bir maceranın sonuydu.
Bay Wang, “Park City'de başıma gelen her şeyin bana gerçekmiş gibi gelmediği bir şeyler vardı” dedi. “Sen bu kar küresi gibi bir yerdesin ve her günün her saniyesinde pek çok yerde ilgime ihtiyaç vardı. Geri dönüp haberleri aldığımda 'Ah, vay canına, bunu gerçekten başardık' diye hissediyorum.”