BadılCan
Active member
Facebook’un üst düzey haber yöneticisi Campbell Brown bu ay şirketten ayrıldı. Artık X olarak bilinen Twitter, günler sonra manşetleri platformdan kaldırdı. X’in rakibi olan Instagram’ın Threads uygulamasının başkanı, sosyal ağının haber yaymayacağını yineledi.
Son 10 yılda haber kuruluşlarının en güçlü ortağı olan Google bile daha az güvenilir hale geldi ve yayıncıların arama devine daha fazla güvenmelerine neden oldu. Şirket, yakın zamanda gerçekleşen iki ekip değişikliğinin parçası olarak haber personelini işten çıkardı ve bazı yayıncılar Google’dan gelen trafiğin azaldığını söylüyor.
Daha önce net olmasa da artık açık: Büyük çevrimiçi platformlar haberlere son veriyor.
Instagram’dan Adam Mosseri gibi en büyük teknoloji şirketlerinin bazı yöneticileri, sitelerinde haber barındırmanın kutuplaşmış tartışmalara yol açması nedeniyle çoğu zaman değerinden daha fazla sorun yaratabileceğini açıkça ifade etti. X’in sahibi Elon Musk gibi diğerleri de ana akım basına yönelik küçümsemelerini dile getirdi. Yayıncılar, büyük teknoloji şirketlerinden gelen trafiğin eski haline dönmeyeceği fikrine teslim olmuş görünüyor.
Yayıncılar ile teknoloji platformları arasındaki uzun süredir devam eden ilişkilerde bile son dönemdeki çatlak dikkat çekicidir ve bunun haber sektörü açısından sonuçları ciddidir.
On yıldan fazla bir süre önce teknoloji şirketlerinin sektörün iş modelini altüst etmesinden sonra pek çok haber şirketi hayatta kalma mücadelesi verdi. Facebook ve Twitter gibi sitelerden gelen trafik ve dolayısıyla reklamlar bir cankurtaran halatıydı.
Artık trafik kayboluyor. Bir veri ve analiz şirketi olan Simplyweb’e göre, önde gelen haber siteleri Eylül 2020’de ABD’deki web trafiğinin yaklaşık yüzde 11,5’ini sosyal ağlardan aldı. Bu yılın eylül ayında bu oran yüzde 6,5’e düşmüştü.
The Atlantic’in genel yayın yönetmeni Adrienne LaFrance bir röportajda, “Zaten zor olan iş modelinin bozulması gerçek” dedi. Bayan LaFrance, sosyal trafiğin her zaman iniş ve çıkışlar yaşadığını ancak son 12 ila 18 aydaki düşüşün çoğu yayıncının beklediğinden daha şiddetli olduğunu belirtti.
“Bu post-sosyal bir web” diye ekledi.
Facebook, Instagram ve Threads’in sahibi olan Meta’nın sözcüsü yorum yapmaktan kaçındı. Elon Musk ve X’in CEO’su Linda Yaccarino’nun sözcüsü, yorum talebine yanıt vermedi.
Google’ın küresel haber ortaklıklarından sorumlu başkan yardımcısı Jaffer Zaidi, yaptığı açıklamada şirketin “yayıncılara değerli trafik göndermeye ve sağlıklı, açık bir web’i desteklemeye” öncelik vermeye devam ettiğini söyledi.
Her şey bu şekilde başlamadı. Yaklaşık 20 yıl önce tüketici internetinin yükselişi sırasında Google, Facebook ve Twitter gibi şirketler gazeteciliği benimsedi ve geleneksel medya şirketlerinin makaleleri kendi platformlarında yer aldı.
Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, birkaç yıl önce News Corp’un CEO’su ile yaptığı röportajda, Zuckerberg’in mahkeme yayıncılarını denemediğini söylediğinde, “Her internet platformunun, haberleri desteklemek için fon sağlamaya ve ortaklıklar kurmaya çalışma sorumluluğu vardır” dedi.
Hem Facebook hem de Twitter, platformlarındaki haberleri desteklemek için girişimlerde bulundu. Örneğin, 2019’da Facebook, okuyucuların ücretli ortak yayınlardan haber bulabilecekleri bir sekme olan Facebook Haberler’i kullanıma sundu. Twitter ayrıca yanlış bilgilendirmeyle mücadele etmek için 2021’de The Associated Press ve Reuters ile güçlerini birleştirerek ortaklık denemeleri yaptı.
Fakat bu çabalar kısa sürdü. Facebook News artık yok ve haber çabalarının lideri Bayan Brown istifasını açıkladı. Bay Musk, yaklaşık bir yıl önce Twitter’ı satın aldığından bu yana, gönderilerdeki makale başlıklarının kaldırılması ve gazeteciler ve kamuya mal olmuş kişiler için ödeme yapmayan “doğrulanmış” mavi onay işaretinin kaldırılması da dahil olmak üzere, sitedeki geleneksel medyanın önemini azaltan değişiklikler yaptı. BT. TikTok, Snapchat ve Instagram gibi platformlar medya şirketleri için ihmal edilebilir düzeyde trafik rakamları üretiyor.
Son iki yılda sosyal medya platformlarından gelen yönlendirme trafiğindeki keskin düşüş, Haber dahil tüm haber yayıncılarını etkiledi.
Haber’ın Eylül ayında yaptığı personel toplantısının kaydına göre The Wall Street Journal, yaklaşık 18 ay önce başlayan bir düşüşe dikkat çekti. Journal’ın genel yayın yönetmeni Emma Tucker toplantıda haber odasına yaptığı açıklamada, “Dağıtımımızın büyük bir kısmında sosyal algoritmaların ve teknoloji devlerinin insafına kaldık” dedi.
Semafor’un genel yayın yönetmeni ve eski Times medya köşe yazarı Ben Smith, web trafiğinin artık “dijital medyanın ölçütü” olmadığını söyledi. Okuyucular ciddi gazetecilik ile birden fazla kaynak seçeneğinin bir kombinasyonunu ararken SmartNews, Apple News ve Flipboard gibi aracı platformların yayıncılar için giderek daha önemli hale geldiğini söyledi.
Bay Smith, “İnsanlar çok sayıda bilgi kaynağına sahip olmaktan hoşlanıyor, ancak bunu bulmak için kıyamet sonrası çorak arazide gizlice dolaşmak istemiyorlar” dedi.
Meta ve X’in artık güvenilir olmaması nedeniyle yayıncılar Google’a giderek daha fazla güveniyor. Yirmi yılı aşkın bir süredir, büyük ve küçük yayıncılar, içeriklerini Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacak şekilde paketliyorlar. Bu uygulamaya arama motoru optimizasyonu denir. Bu kapsamlı çabalar, Google kullanıcılarının olası arama sorgularını taklit etmek için tasarlanmış ikincil başlıklar oluşturmayı, makaleleri diğer sitelere bağlantılarla doldurmayı ve trafik çekmek ve arama motoru değişikliklerini yakından takip etmek için ekiplere danışmanlık yapmayı içerir.
Google, arama motoru ve ilgili haber sitesi aracılığıyla haber yayıncılarının web sitelerine ayda 24 milyar, yani saniyede 9.000 tıklama gönderdiğini söylüyor.
İzleyicilerden sorumlu genel yayın yönetmeni yardımcısı Samantha Melbourneweaver, Los Angeles Times’ın çevrimiçi aramalardan biraz daha fazla trafik payı almasına rağmen (yüzde 30’dan yüzde 40’a kadar, yüzde 50’den 60’a) sosyal medyadan kaynaklanan kayıpları telafi edemeyeceğini söyledi. .
Ancak Google bile sallanıyor. Birkaç büyük medya sitesinden iki kişi, bazı yayıncıların son haftalarda Google yönlendirme trafiğinde bir düşüş gördüğünü söyledi. Her ne kadar Google, yayıncılar için açık ara en önemli yönlendirme trafiği kaynağı olmaya devam etse de, bu kişiler bu düşüşün gelecekte yaşanacakların bir işareti olduğundan endişe ediyor.
Bayan Melbourneweaver, “Bu değişken” dedi. “Google, Google’ın ihtiyaçları için var, bizim değil.”
Alfabe İşçileri Sendikası, Google’ın Eylül ayında haber ortaklığı ekibinin bazı üyelerini işten çıkardığını ve bu hafta da Google Haberler ekibinden 45’e kadar çalışanı işten çıkardığını söyledi. (Bir teknoloji haber sitesi olan The Information, daha önce Google Haberler’deki işten çıkarmalar hakkında haber yapmıştı.)
Google sözcüsü Jenn Crider yaptığı açıklamada, “Organizasyonumuzu kolaylaştırmak için bazı dahili değişiklikler yaptık” dedi.
Haber Ortaklığı ekibi, yayıncılar ve ortaklıklarla anlaşmalar sağlamak için oluşturuldu. Zamanla, haber merkezlerini eğitmek, haber ürünleri geliştirmeyi desteklemek ve Google’ı haber kuruluşlarıyla daha fazla gelir paylaşmaya zorlayan dünya çapındaki hükümetlere yanıt vermek için programlar başlattı.
Bay Zaidi, Haber tarafından incelenen dahili bir notta ekibin daha fazla yapay zeka sunacağını yazdı. “Takımımızı ileride olacaklara daha iyi hazırlamak için bazı zor kararlar vermek zorunda kaldık” diye yazdı.
Google, tüm yıl boyunca yapay zeka alanında bir hamle yapıyor; mart ayında Bard adında bir yapay zeka sohbet robotu piyasaya sürüyor ve mayıs ayında bazı kullanıcılara arama motorunun, geleneksel web sonuçlarına ek olarak açıklamalar, şiir ve düzyazı üretebilecek bir versiyonunu sunuyor. Haber kuruluşları, kullanıcıların sorularını bir bağlantıya tıklamadan yanıtlayabilen bu yapay zeka sistemlerinin bir gün web sitelerine gelen trafiğe zarar verebileceği yönündeki endişelerini dile getirdi.
Bazı yayıncılar, Google sonrası trafiğin geleceğinin nasıl görünebileceği ve Google’ın yapay zeka ürünleri daha popüler hale geldikçe ve haber yayınlarına olan bağlantıları daha da gizledikçe nasıl daha iyi hazırlanabilecekleri hakkında özel olarak konuştu.
Bayan LaFrance, The Atlantic’in markalı haber bültenlerini, ana sayfasını ve basılı dergisini yayınlayacağını söyledi. Şirket, haziran sonu itibarıyla The Atlantic’in basılı ve dijital ürünlerine yönelik 925.000’den fazla ücretli abonesinin bulunduğunu, bu rakamın bir önceki yıla göre yüzde 10 artış gösterdiğini belirtti.
Bayan LaFrance, “Okuyucu kitlenizle doğrudan bağlantı kurmak elbette önemlidir” dedi. “Biz insanlar ve okuyucular olarak meraklı ve bilgili olmak için sadece çok güçlü, dikkat çeken üç mega platformu kullanmamalıyız.”
Şöyle ekledi: “Sosyal ağdaki bu düşüş bazı açılardan olağanüstü derecede özgürleştirici.”
Son 10 yılda haber kuruluşlarının en güçlü ortağı olan Google bile daha az güvenilir hale geldi ve yayıncıların arama devine daha fazla güvenmelerine neden oldu. Şirket, yakın zamanda gerçekleşen iki ekip değişikliğinin parçası olarak haber personelini işten çıkardı ve bazı yayıncılar Google’dan gelen trafiğin azaldığını söylüyor.
Daha önce net olmasa da artık açık: Büyük çevrimiçi platformlar haberlere son veriyor.
Instagram’dan Adam Mosseri gibi en büyük teknoloji şirketlerinin bazı yöneticileri, sitelerinde haber barındırmanın kutuplaşmış tartışmalara yol açması nedeniyle çoğu zaman değerinden daha fazla sorun yaratabileceğini açıkça ifade etti. X’in sahibi Elon Musk gibi diğerleri de ana akım basına yönelik küçümsemelerini dile getirdi. Yayıncılar, büyük teknoloji şirketlerinden gelen trafiğin eski haline dönmeyeceği fikrine teslim olmuş görünüyor.
Yayıncılar ile teknoloji platformları arasındaki uzun süredir devam eden ilişkilerde bile son dönemdeki çatlak dikkat çekicidir ve bunun haber sektörü açısından sonuçları ciddidir.
On yıldan fazla bir süre önce teknoloji şirketlerinin sektörün iş modelini altüst etmesinden sonra pek çok haber şirketi hayatta kalma mücadelesi verdi. Facebook ve Twitter gibi sitelerden gelen trafik ve dolayısıyla reklamlar bir cankurtaran halatıydı.
Artık trafik kayboluyor. Bir veri ve analiz şirketi olan Simplyweb’e göre, önde gelen haber siteleri Eylül 2020’de ABD’deki web trafiğinin yaklaşık yüzde 11,5’ini sosyal ağlardan aldı. Bu yılın eylül ayında bu oran yüzde 6,5’e düşmüştü.
The Atlantic’in genel yayın yönetmeni Adrienne LaFrance bir röportajda, “Zaten zor olan iş modelinin bozulması gerçek” dedi. Bayan LaFrance, sosyal trafiğin her zaman iniş ve çıkışlar yaşadığını ancak son 12 ila 18 aydaki düşüşün çoğu yayıncının beklediğinden daha şiddetli olduğunu belirtti.
“Bu post-sosyal bir web” diye ekledi.
Facebook, Instagram ve Threads’in sahibi olan Meta’nın sözcüsü yorum yapmaktan kaçındı. Elon Musk ve X’in CEO’su Linda Yaccarino’nun sözcüsü, yorum talebine yanıt vermedi.
Google’ın küresel haber ortaklıklarından sorumlu başkan yardımcısı Jaffer Zaidi, yaptığı açıklamada şirketin “yayıncılara değerli trafik göndermeye ve sağlıklı, açık bir web’i desteklemeye” öncelik vermeye devam ettiğini söyledi.
Her şey bu şekilde başlamadı. Yaklaşık 20 yıl önce tüketici internetinin yükselişi sırasında Google, Facebook ve Twitter gibi şirketler gazeteciliği benimsedi ve geleneksel medya şirketlerinin makaleleri kendi platformlarında yer aldı.
Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, birkaç yıl önce News Corp’un CEO’su ile yaptığı röportajda, Zuckerberg’in mahkeme yayıncılarını denemediğini söylediğinde, “Her internet platformunun, haberleri desteklemek için fon sağlamaya ve ortaklıklar kurmaya çalışma sorumluluğu vardır” dedi.
Hem Facebook hem de Twitter, platformlarındaki haberleri desteklemek için girişimlerde bulundu. Örneğin, 2019’da Facebook, okuyucuların ücretli ortak yayınlardan haber bulabilecekleri bir sekme olan Facebook Haberler’i kullanıma sundu. Twitter ayrıca yanlış bilgilendirmeyle mücadele etmek için 2021’de The Associated Press ve Reuters ile güçlerini birleştirerek ortaklık denemeleri yaptı.
Fakat bu çabalar kısa sürdü. Facebook News artık yok ve haber çabalarının lideri Bayan Brown istifasını açıkladı. Bay Musk, yaklaşık bir yıl önce Twitter’ı satın aldığından bu yana, gönderilerdeki makale başlıklarının kaldırılması ve gazeteciler ve kamuya mal olmuş kişiler için ödeme yapmayan “doğrulanmış” mavi onay işaretinin kaldırılması da dahil olmak üzere, sitedeki geleneksel medyanın önemini azaltan değişiklikler yaptı. BT. TikTok, Snapchat ve Instagram gibi platformlar medya şirketleri için ihmal edilebilir düzeyde trafik rakamları üretiyor.
Son iki yılda sosyal medya platformlarından gelen yönlendirme trafiğindeki keskin düşüş, Haber dahil tüm haber yayıncılarını etkiledi.
Haber’ın Eylül ayında yaptığı personel toplantısının kaydına göre The Wall Street Journal, yaklaşık 18 ay önce başlayan bir düşüşe dikkat çekti. Journal’ın genel yayın yönetmeni Emma Tucker toplantıda haber odasına yaptığı açıklamada, “Dağıtımımızın büyük bir kısmında sosyal algoritmaların ve teknoloji devlerinin insafına kaldık” dedi.
Semafor’un genel yayın yönetmeni ve eski Times medya köşe yazarı Ben Smith, web trafiğinin artık “dijital medyanın ölçütü” olmadığını söyledi. Okuyucular ciddi gazetecilik ile birden fazla kaynak seçeneğinin bir kombinasyonunu ararken SmartNews, Apple News ve Flipboard gibi aracı platformların yayıncılar için giderek daha önemli hale geldiğini söyledi.
Bay Smith, “İnsanlar çok sayıda bilgi kaynağına sahip olmaktan hoşlanıyor, ancak bunu bulmak için kıyamet sonrası çorak arazide gizlice dolaşmak istemiyorlar” dedi.
Meta ve X’in artık güvenilir olmaması nedeniyle yayıncılar Google’a giderek daha fazla güveniyor. Yirmi yılı aşkın bir süredir, büyük ve küçük yayıncılar, içeriklerini Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacak şekilde paketliyorlar. Bu uygulamaya arama motoru optimizasyonu denir. Bu kapsamlı çabalar, Google kullanıcılarının olası arama sorgularını taklit etmek için tasarlanmış ikincil başlıklar oluşturmayı, makaleleri diğer sitelere bağlantılarla doldurmayı ve trafik çekmek ve arama motoru değişikliklerini yakından takip etmek için ekiplere danışmanlık yapmayı içerir.
Google, arama motoru ve ilgili haber sitesi aracılığıyla haber yayıncılarının web sitelerine ayda 24 milyar, yani saniyede 9.000 tıklama gönderdiğini söylüyor.
İzleyicilerden sorumlu genel yayın yönetmeni yardımcısı Samantha Melbourneweaver, Los Angeles Times’ın çevrimiçi aramalardan biraz daha fazla trafik payı almasına rağmen (yüzde 30’dan yüzde 40’a kadar, yüzde 50’den 60’a) sosyal medyadan kaynaklanan kayıpları telafi edemeyeceğini söyledi. .
Ancak Google bile sallanıyor. Birkaç büyük medya sitesinden iki kişi, bazı yayıncıların son haftalarda Google yönlendirme trafiğinde bir düşüş gördüğünü söyledi. Her ne kadar Google, yayıncılar için açık ara en önemli yönlendirme trafiği kaynağı olmaya devam etse de, bu kişiler bu düşüşün gelecekte yaşanacakların bir işareti olduğundan endişe ediyor.
Bayan Melbourneweaver, “Bu değişken” dedi. “Google, Google’ın ihtiyaçları için var, bizim değil.”
Alfabe İşçileri Sendikası, Google’ın Eylül ayında haber ortaklığı ekibinin bazı üyelerini işten çıkardığını ve bu hafta da Google Haberler ekibinden 45’e kadar çalışanı işten çıkardığını söyledi. (Bir teknoloji haber sitesi olan The Information, daha önce Google Haberler’deki işten çıkarmalar hakkında haber yapmıştı.)
Google sözcüsü Jenn Crider yaptığı açıklamada, “Organizasyonumuzu kolaylaştırmak için bazı dahili değişiklikler yaptık” dedi.
Haber Ortaklığı ekibi, yayıncılar ve ortaklıklarla anlaşmalar sağlamak için oluşturuldu. Zamanla, haber merkezlerini eğitmek, haber ürünleri geliştirmeyi desteklemek ve Google’ı haber kuruluşlarıyla daha fazla gelir paylaşmaya zorlayan dünya çapındaki hükümetlere yanıt vermek için programlar başlattı.
Bay Zaidi, Haber tarafından incelenen dahili bir notta ekibin daha fazla yapay zeka sunacağını yazdı. “Takımımızı ileride olacaklara daha iyi hazırlamak için bazı zor kararlar vermek zorunda kaldık” diye yazdı.
Google, tüm yıl boyunca yapay zeka alanında bir hamle yapıyor; mart ayında Bard adında bir yapay zeka sohbet robotu piyasaya sürüyor ve mayıs ayında bazı kullanıcılara arama motorunun, geleneksel web sonuçlarına ek olarak açıklamalar, şiir ve düzyazı üretebilecek bir versiyonunu sunuyor. Haber kuruluşları, kullanıcıların sorularını bir bağlantıya tıklamadan yanıtlayabilen bu yapay zeka sistemlerinin bir gün web sitelerine gelen trafiğe zarar verebileceği yönündeki endişelerini dile getirdi.
Bazı yayıncılar, Google sonrası trafiğin geleceğinin nasıl görünebileceği ve Google’ın yapay zeka ürünleri daha popüler hale geldikçe ve haber yayınlarına olan bağlantıları daha da gizledikçe nasıl daha iyi hazırlanabilecekleri hakkında özel olarak konuştu.
Bayan LaFrance, The Atlantic’in markalı haber bültenlerini, ana sayfasını ve basılı dergisini yayınlayacağını söyledi. Şirket, haziran sonu itibarıyla The Atlantic’in basılı ve dijital ürünlerine yönelik 925.000’den fazla ücretli abonesinin bulunduğunu, bu rakamın bir önceki yıla göre yüzde 10 artış gösterdiğini belirtti.
Bayan LaFrance, “Okuyucu kitlenizle doğrudan bağlantı kurmak elbette önemlidir” dedi. “Biz insanlar ve okuyucular olarak meraklı ve bilgili olmak için sadece çok güçlü, dikkat çeken üç mega platformu kullanmamalıyız.”
Şöyle ekledi: “Sosyal ağdaki bu düşüş bazı açılardan olağanüstü derecede özgürleştirici.”