BadılCan
Active member
Bir yandan Pazar günü CBS Sports için mutlu bir gün olacak. Spor departmanı, tüm kanallar arasında en büyüğü olan 22. Super Bowl'u yayınlayacak. Oyunun bu yıl televizyonda en çok izlenen etkinlik olması garanti ediliyor, yüz milyonlarca reklam geliri elde ediliyor ve CBS ile ana şirketi Paramount için devasa bir reklam platformu sağlanıyor.
Öte yandan her şey var.
Masters ve March Madness gibi büyük etkinliklere ev sahipliği yapan köklü CBS Sports bölümü bir değişim dalgasıyla karşı karşıya. Uzun süredir başkanlığını yapan Sean McManus Nisan ayında ayrılıyor. Bölüm, en önemli mülklerinden biri olan Güneydoğu Konferansı kolej futbolu maçlarının haklarını kaybetti. Amazon (NFL Perşembe Gecesi Futbolu) ve Netflix (WWE güreşi) gibi şirketlerin sahaya girmesiyle, zengin teknoloji devleri canlı spor programlarında agresifleşiyor. Ve Paramount, şirketin etrafında çok sayıda ilgili tarafın olması nedeniyle yaygın olarak bir devralma hedefi olarak görülüyor.
Tüm bunlar, CBS Sports'a, şirket liderlerinin bildiklerine sadık kalarak üstesinden gelebileceklerini söyledikleri bir dizi zorluk sunuyor.
McManus, “Gelecekte şirkete ne olursa olsun, spor her yıl daha önemli hale gelecek” dedi.
CBS Sports uzun zamandır Amerikan yayıncılığının elit oyuncularından biri olmuştur. Onlarca yıldır Pat Summerall, John Madden, Verne Lundquist ve Jim Nantz gibi yayın kabini efsaneleri tarafından anlatılan düşük tonlu yayın, ESPN ve Fox gibi daha gürültülü rakiplerle tam bir tezat oluşturuyordu. 1950'lerden bu yana CBS, Golf Masters Turnuvasını sınırlı ticari aralar ve onurlu, bastırılmış bir atmosferle televizyonda yayınlıyor.
Ve CBS öngörülebilir gelecekte birçok büyük spor etkinliğine ev sahipliği yapacak. Ağın NFL hakları, 2033'e kadar yılda yaklaşık 2 milyar dolara kilitlendi. Erkekler kolej basketbol turnuvasının hakları, yılda yaklaşık 750 milyon dolar olacak şekilde sekiz yıl daha garanti altına alındı. Ve birçok PGA Tour etkinliğine 2030'a kadar her yıl yüz milyonlarca kişiye imza atılıyor.
Her ne kadar geleneksel televizyondaki reytingler düşse ve giderek daha fazla insan internet yayınına yönelse de, yayın ağlarında canlı spor etkinlikleri hâlâ gelişiyor. CBS'deki son NFL playoff maçları reyting rekorları kırdı.
Spor yayıncısı saygın Bob Costas, “Ne kadar değişiklik gerçekleşirse gerçekleşsin veya ufukta görünse de, televizyonda futbol yayını ve özellikle de NFL, tüm bunların üstesinden gelebilecek tek varlıktır” dedi.
Costas, ağ spor departmanlarının ayarlamalar yapması gerekeceğini ancak bunun NFL ile pek bir ilgisi olmadığını söyledi. “Tek yapmaları gereken haklar için para toplamaya devam etmek.”
Yine de neredeyse her medya şirketi, zorlukların üstesinden gelmeye çalışırken artan spor hakları ücretleriyle karşı karşıya kalıyor. Bunlar arasında kabloların kesilmesi, reklam gelirlerinin azalması ve yayın şirketlerinin para kaybetmesi yer alıyor. Disney, Warner Bros. Discovery ve Fox olmak üzere üç şirket Salı günü, değişen dünyada kaderlerini daha iyi kontrol etmek için bu yıl ortaklaşa yeni bir spor yayın hizmeti başlatacaklarını söyledi. Ancak Paramount bu hizmetin bir parçası olmayacaktır.
Diğer medya şirketleri gibi Nickelodeon ve MTV gibi kablolu kanalların da sahibi olan Paramount, kablolu televizyonun gerilemesinden zarar gördü. Mali kayıtlara göre Paramount, çoğu spor hakları için olmak üzere gelecekte 30 milyar dolardan fazla ödeme taahhüdünde bulundu. Bu, borsanın Paramount'un değerini gösterdiğinden daha fazlası. Şirketin yayın hizmeti Paramount+ geçen yıl yüz milyonlarca dolar kaybetti ve bazı analistler bu hizmetin birkaç yıl içinde hala mevcut haliyle var olacağına şüpheyle bakıyor.
Aralarında Skydance ve Warner Bros. Discovery'nin de bulunduğu bir dizi talip, Paramount'un medya işine ilgi duyduğunu ifade etti.
Son 18 ayda çok sayıda üst düzey yönetici şirketten ayrıldı. 27 yıldır atletizm departmanının başında bulunan Bay McManus'un yerine, Nisan ayında emekli olduktan sonra uzun süredir teğmen olan David Berson getirilecek.
Her iki adam da geçişin sorunsuz olduğunu söyledi (CBS Başkanı George Cheeks bunu “veraset planlamasında ustalık sınıfı” olarak nitelendirdi) ve bölümün en iyi yaptığı şeye sadık kalacağını vurguladı: imrenilen spor haklarını elde etmek ve güçlü programlar üretmek.
Bay Berson, “Bu farklı liglerle ilişkilerimiz derin ve gelenek açısından zengin ve burada büyük bir rahatlık ve güven faktörü var ve bunu en iyi sunumla aktaracağız” dedi.
Ancak CBS bu konuda bazı zorluklarla da karşılaştı. Yirmi yılı aşkın bir süredir CBS, cumartesi günleri SEC kolej futbolu maçlarını yayınladı ve bu maçlar düzenli olarak en çok reyting alan etkinlik oldu. CBS haklar için yılda 55 milyon dolar ödedi.
Ancak bu yıl ESPN, SEC oyunlarının yayınını devralacak ve bunun için yılda 300 milyon dolar ödeyecek. Kaybını telafi etmek için CBS, Big Ten oyunlarının haklarını aldı, ancak daha yüksek bir fiyata (yılda yaklaşık 350 milyon dolar) ve birkaç önemli lige rağmen son yıllarda genel olarak zayıflayan bir lig için Spor üniversiteleri kazandı Batı yakasında.
McManus, “Big Ten'de hem sahada hem de televizyon evreninde muazzam bir büyüme olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum” dedi.
Bay Berson, departmanın spor yapımlarında yenilik yapma becerisinin altını çizdi. Super Bowl'un çocuklara ve ailelere özel olarak Nickelodeon'da eş zamanlı olarak yayınlanacağını belirtti.
“Bunun, yeni nesil hayranlar yetiştirmek ve bunu seyirciye faydalı olacak şekilde gerçekten eğlenceli bir şekilde yapmakla ilgili olduğuna gerçekten inanıyoruz” dedi.
Her ne kadar CBS 2030'ların başında büyük anlaşmalar elde etse de Amazon, Netflix ve Apple gibi teknoloji şirketleri spor etkinliklerinin canlı yayınlanmasına yönelik girişimlere başladı. Amazon artık “Perşembe Gecesi Futbolu” yayınlıyor Netflix, WWE'nin amiral gemisi olan haftalık yayın “Raw”un haklarını önümüzdeki 10 yıl içinde 5 milyar dolara aldı ve Apple, Major League Soccer'ı dünya çapında yayınlama haklarını satın aldı. Uzun süredir rakibi olan NBC Sports da yakın zamanda Peacock'ta bir NFL play-off maçını başarıyla yayınladı.
Bütün bunlar, spor medyasının büyük ölçüde değişmesine yol açıyor.
McManus teknoloji şirketleri hakkında “Gelecekte aslında rakip olabilirler” dedi. “İşimiz genel olarak bu on yıl boyunca, hatta daha uzun süre devam edecek. Onlara bakıp araştırmamızı yapacağız. Ve rakip olduklarında da şu ana kadar istediğimiz özellikleri korumayı başardık.
“Bu yüzden geleceği tahmin etmek zor, ancak konumumuz konusunda kendimi iyi hissediyorum.”
Öte yandan her şey var.
Masters ve March Madness gibi büyük etkinliklere ev sahipliği yapan köklü CBS Sports bölümü bir değişim dalgasıyla karşı karşıya. Uzun süredir başkanlığını yapan Sean McManus Nisan ayında ayrılıyor. Bölüm, en önemli mülklerinden biri olan Güneydoğu Konferansı kolej futbolu maçlarının haklarını kaybetti. Amazon (NFL Perşembe Gecesi Futbolu) ve Netflix (WWE güreşi) gibi şirketlerin sahaya girmesiyle, zengin teknoloji devleri canlı spor programlarında agresifleşiyor. Ve Paramount, şirketin etrafında çok sayıda ilgili tarafın olması nedeniyle yaygın olarak bir devralma hedefi olarak görülüyor.
Tüm bunlar, CBS Sports'a, şirket liderlerinin bildiklerine sadık kalarak üstesinden gelebileceklerini söyledikleri bir dizi zorluk sunuyor.
McManus, “Gelecekte şirkete ne olursa olsun, spor her yıl daha önemli hale gelecek” dedi.
CBS Sports uzun zamandır Amerikan yayıncılığının elit oyuncularından biri olmuştur. Onlarca yıldır Pat Summerall, John Madden, Verne Lundquist ve Jim Nantz gibi yayın kabini efsaneleri tarafından anlatılan düşük tonlu yayın, ESPN ve Fox gibi daha gürültülü rakiplerle tam bir tezat oluşturuyordu. 1950'lerden bu yana CBS, Golf Masters Turnuvasını sınırlı ticari aralar ve onurlu, bastırılmış bir atmosferle televizyonda yayınlıyor.
Ve CBS öngörülebilir gelecekte birçok büyük spor etkinliğine ev sahipliği yapacak. Ağın NFL hakları, 2033'e kadar yılda yaklaşık 2 milyar dolara kilitlendi. Erkekler kolej basketbol turnuvasının hakları, yılda yaklaşık 750 milyon dolar olacak şekilde sekiz yıl daha garanti altına alındı. Ve birçok PGA Tour etkinliğine 2030'a kadar her yıl yüz milyonlarca kişiye imza atılıyor.
Her ne kadar geleneksel televizyondaki reytingler düşse ve giderek daha fazla insan internet yayınına yönelse de, yayın ağlarında canlı spor etkinlikleri hâlâ gelişiyor. CBS'deki son NFL playoff maçları reyting rekorları kırdı.
Spor yayıncısı saygın Bob Costas, “Ne kadar değişiklik gerçekleşirse gerçekleşsin veya ufukta görünse de, televizyonda futbol yayını ve özellikle de NFL, tüm bunların üstesinden gelebilecek tek varlıktır” dedi.
Costas, ağ spor departmanlarının ayarlamalar yapması gerekeceğini ancak bunun NFL ile pek bir ilgisi olmadığını söyledi. “Tek yapmaları gereken haklar için para toplamaya devam etmek.”
Yine de neredeyse her medya şirketi, zorlukların üstesinden gelmeye çalışırken artan spor hakları ücretleriyle karşı karşıya kalıyor. Bunlar arasında kabloların kesilmesi, reklam gelirlerinin azalması ve yayın şirketlerinin para kaybetmesi yer alıyor. Disney, Warner Bros. Discovery ve Fox olmak üzere üç şirket Salı günü, değişen dünyada kaderlerini daha iyi kontrol etmek için bu yıl ortaklaşa yeni bir spor yayın hizmeti başlatacaklarını söyledi. Ancak Paramount bu hizmetin bir parçası olmayacaktır.
Diğer medya şirketleri gibi Nickelodeon ve MTV gibi kablolu kanalların da sahibi olan Paramount, kablolu televizyonun gerilemesinden zarar gördü. Mali kayıtlara göre Paramount, çoğu spor hakları için olmak üzere gelecekte 30 milyar dolardan fazla ödeme taahhüdünde bulundu. Bu, borsanın Paramount'un değerini gösterdiğinden daha fazlası. Şirketin yayın hizmeti Paramount+ geçen yıl yüz milyonlarca dolar kaybetti ve bazı analistler bu hizmetin birkaç yıl içinde hala mevcut haliyle var olacağına şüpheyle bakıyor.
Aralarında Skydance ve Warner Bros. Discovery'nin de bulunduğu bir dizi talip, Paramount'un medya işine ilgi duyduğunu ifade etti.
Son 18 ayda çok sayıda üst düzey yönetici şirketten ayrıldı. 27 yıldır atletizm departmanının başında bulunan Bay McManus'un yerine, Nisan ayında emekli olduktan sonra uzun süredir teğmen olan David Berson getirilecek.
Her iki adam da geçişin sorunsuz olduğunu söyledi (CBS Başkanı George Cheeks bunu “veraset planlamasında ustalık sınıfı” olarak nitelendirdi) ve bölümün en iyi yaptığı şeye sadık kalacağını vurguladı: imrenilen spor haklarını elde etmek ve güçlü programlar üretmek.
Bay Berson, “Bu farklı liglerle ilişkilerimiz derin ve gelenek açısından zengin ve burada büyük bir rahatlık ve güven faktörü var ve bunu en iyi sunumla aktaracağız” dedi.
Ancak CBS bu konuda bazı zorluklarla da karşılaştı. Yirmi yılı aşkın bir süredir CBS, cumartesi günleri SEC kolej futbolu maçlarını yayınladı ve bu maçlar düzenli olarak en çok reyting alan etkinlik oldu. CBS haklar için yılda 55 milyon dolar ödedi.
Ancak bu yıl ESPN, SEC oyunlarının yayınını devralacak ve bunun için yılda 300 milyon dolar ödeyecek. Kaybını telafi etmek için CBS, Big Ten oyunlarının haklarını aldı, ancak daha yüksek bir fiyata (yılda yaklaşık 350 milyon dolar) ve birkaç önemli lige rağmen son yıllarda genel olarak zayıflayan bir lig için Spor üniversiteleri kazandı Batı yakasında.
McManus, “Big Ten'de hem sahada hem de televizyon evreninde muazzam bir büyüme olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum” dedi.
Bay Berson, departmanın spor yapımlarında yenilik yapma becerisinin altını çizdi. Super Bowl'un çocuklara ve ailelere özel olarak Nickelodeon'da eş zamanlı olarak yayınlanacağını belirtti.
“Bunun, yeni nesil hayranlar yetiştirmek ve bunu seyirciye faydalı olacak şekilde gerçekten eğlenceli bir şekilde yapmakla ilgili olduğuna gerçekten inanıyoruz” dedi.
Her ne kadar CBS 2030'ların başında büyük anlaşmalar elde etse de Amazon, Netflix ve Apple gibi teknoloji şirketleri spor etkinliklerinin canlı yayınlanmasına yönelik girişimlere başladı. Amazon artık “Perşembe Gecesi Futbolu” yayınlıyor Netflix, WWE'nin amiral gemisi olan haftalık yayın “Raw”un haklarını önümüzdeki 10 yıl içinde 5 milyar dolara aldı ve Apple, Major League Soccer'ı dünya çapında yayınlama haklarını satın aldı. Uzun süredir rakibi olan NBC Sports da yakın zamanda Peacock'ta bir NFL play-off maçını başarıyla yayınladı.
Bütün bunlar, spor medyasının büyük ölçüde değişmesine yol açıyor.
McManus teknoloji şirketleri hakkında “Gelecekte aslında rakip olabilirler” dedi. “İşimiz genel olarak bu on yıl boyunca, hatta daha uzun süre devam edecek. Onlara bakıp araştırmamızı yapacağız. Ve rakip olduklarında da şu ana kadar istediğimiz özellikleri korumayı başardık.
“Bu yüzden geleceği tahmin etmek zor, ancak konumumuz konusunda kendimi iyi hissediyorum.”