BadılCan
Active member
Şirket Perşembe günü yaptığı açıklamada, geçen yaz 1.704 TikTok hesabının Ukrayna’daki savaşla ilgili kamuoyu söylemini etkilemek için koordineli ve gizli bir girişimde bulunduğunu söyledi.
Şirket, neredeyse tüm hesapların Rusya dışında faaliyet gösteren ve Avrupa merkezliymiş gibi davranan, Almanları, İtalyanları ve İngilizleri hedef alan tek bir ağın parçası olduğunu söyledi. Hesaplar, keşfedilip TikTok’tan kaldırılmadan önce Rus yanlısı propagandayı artıran ve 133.000’den fazla takipçiyi çeken yerel dilleri kullanmak için yazılım kullandı.
TikTok Perşembe günü, 100 milyondan fazla kullanıcısı olan Avrupa’da dezenformasyonun ele alınmasını inceleyen ayrıntılı bir raporda ağları açıkladı ve Ukrayna’daki çatışmanın “bizi değişen ortamla yüzleşmek için karmaşık ve hızlı hareket eden bir durumla yüzleşmeye zorladığını” belirtti. “.
Sosyal medya platformu, diğer imza sahipleri arasında Google, Meta ve Twitter’ın da yer aldığı Avrupa Birliği’nin dezenformasyona ilişkin gönüllü davranış kurallarına uymak için bulguları derledi. TikTok, veri güvenliği ve gizlilik uygulamaları üzerinde devam eden düzenleyici incelemeler karşısında açıklığını göstermeye çalışırken operasyonlarına derinlemesine bir bakış sundu.
Tiktok’un kamu politikası ve hükümet ilişkileri direktörü Caroline Greer Perşembe günü bir blog gönderisinde, daha yeni bir platform olarak TikTok’un “sektörün uzun süredir devam eden sorunlarına çözüm bulma konusunda yenilik yapmak için benzersiz bir konumda” olduğunu söyledi.
Yanlış bilgi ve gerçek dışı bilgilerin yayılması
Çinli ByteDance şirketine ait TikTok, sosyal medya akranlarıyla aynı komplo teorileri, yanlış anlatılar, manipüle edilmiş medya ve yabancı dezenformasyon kampanyalarının çoğuyla mücadele etti.
TikTok, Haziran ortasından Aralık 2022 ortasına kadar olan raporunda, TikTok’un zararlı yanlış bilgilendirme politikasını ihlal ettiği için Avrupa genelinde 183,4 milyon kez izlenen 36.500’den fazla videoyu kaldırdığını söyledi.
Şirket, 18 milyondan fazla takipçisi olan (İspanya’da 2,3 milyon ve Fransa’da 2,2 milyon dahil) yaklaşık 865.000 sahte hesabı kaldırdı. Yalnızca Polonya’da, TikTok’un kimliğe bürünmeyi yasaklayan politikası kapsamında yaklaşık 500 hesap silindi.
Geçen yıl Ukrayna’da savaşın başlangıcında şirket, TikTok’un bu tür reklamlara izin vermemesine rağmen siyasi ve militan içerikli reklamlar yayınlama girişimlerinde keskin bir artış fark ettiğini söyledi.
Yanıt olarak şirket, Ukraynalı ve Rus reklamverenlerin Avrupalı kullanıcıları hedeflemesini engellemeye başladığını söyledi. Şirket ayrıca içeriğin moderasyonuna yardımcı olması için anadili Rusça ve Ukraynaca olan kişiler tuttu, Ukraynaca konuşan muhabirlerle teyit konusunda çalıştı ve savaşla ilgili bilgilere odaklanan bir dijital okuryazarlık programı oluşturdu.
Platform, Russia Today ve Sputnik gibi Rus hükümetiyle bağlantılı medya kuruluşlarının içeriğine erişimi kısıtladı ve devlet destekli materyalleri tanımlayan etiketlerin kullanımını genişlettiğini söyledi. Çatışmanın başlamasından bu yana Rusya ve Ukrayna’dan canlı yayın videolarındaki artışın ortasında TikTok, bu tür içerikleri Avrupalı kullanıcılara önermeyi bıraktığını söyledi.
Rapor, yanlış bilgileri hafifletmeye yönelik bazı girişimlerin nasıl sınırlı bir etkiye sahip olduğunun altını çizdi. Kullanıcılar, doğrulanmamış içerikle ilgili bir açılır pencere uyarısı gördüklerinde, bunu paylaşmaya çalışmaktan yüzde 29’dan daha azı vazgeçti. Potansiyel Holokost’u inkar eden içeriğe maruz kalan izleyiciler tarafından görülen 145,5 milyon “Daha Fazla Bilgi Edinin” etiketinin yüzde yarısından azı, yetkili bir kaynak sayfasına götüren etikete tıklamaya dönüştü.
TikTok, bir üretken yapay zeka araçları dalgası piyasaya çıktıkça önümüzdeki aylarda deepfake gibi yanıltıcı sentetik içeriği yasaklayan politikalarını güncelleyeceğini söyledi. Portekiz, Danimarka, Yunanistan ve Belçika’da doğrulama ortaklıkları kurmaya ve yanlış bilgi denetleme ekiplerini genişletmeye odaklanacağını söyledi. Şirket ayrıca, araştırmacıların dezenformasyon ve içerik moderasyonu hakkındaki verilerine erişimini genişletmek için çalıştığını söyledi.
Şirket, neredeyse tüm hesapların Rusya dışında faaliyet gösteren ve Avrupa merkezliymiş gibi davranan, Almanları, İtalyanları ve İngilizleri hedef alan tek bir ağın parçası olduğunu söyledi. Hesaplar, keşfedilip TikTok’tan kaldırılmadan önce Rus yanlısı propagandayı artıran ve 133.000’den fazla takipçiyi çeken yerel dilleri kullanmak için yazılım kullandı.
TikTok Perşembe günü, 100 milyondan fazla kullanıcısı olan Avrupa’da dezenformasyonun ele alınmasını inceleyen ayrıntılı bir raporda ağları açıkladı ve Ukrayna’daki çatışmanın “bizi değişen ortamla yüzleşmek için karmaşık ve hızlı hareket eden bir durumla yüzleşmeye zorladığını” belirtti. “.
Sosyal medya platformu, diğer imza sahipleri arasında Google, Meta ve Twitter’ın da yer aldığı Avrupa Birliği’nin dezenformasyona ilişkin gönüllü davranış kurallarına uymak için bulguları derledi. TikTok, veri güvenliği ve gizlilik uygulamaları üzerinde devam eden düzenleyici incelemeler karşısında açıklığını göstermeye çalışırken operasyonlarına derinlemesine bir bakış sundu.
Tiktok’un kamu politikası ve hükümet ilişkileri direktörü Caroline Greer Perşembe günü bir blog gönderisinde, daha yeni bir platform olarak TikTok’un “sektörün uzun süredir devam eden sorunlarına çözüm bulma konusunda yenilik yapmak için benzersiz bir konumda” olduğunu söyledi.
Yanlış bilgi ve gerçek dışı bilgilerin yayılması
- Yapay zeka: İlk kez, çevrimiçi manipülasyonda yeni bir sayfa açan devlet destekli bir dezenformasyon kampanyasında yapay zeka tarafından oluşturulan kişiler keşfedildi.
- derin sahte Tüzük: Dünyanın çoğu yerinde, teknolojiyi düzenleyen çok az yasa olduğundan, yetkililerin deepfake’ler hakkında yapabileceği pek bir şey yok. Çin istisna olmayı umuyor.
- Yeni nesil için dersler: Finlandiya, okul çocuklarına propaganda öğretmenin yeni yollarını deniyor. İşte diğer ülkelerin başarısından öğrenebilecekleri.
- Kovid Efsaneleri: Uzmanlar, koronavirüs hakkında yanlış bilgilerin yayılmasının – özellikle Gab gibi aşırı sağcı platformlarda – muhtemelen pandeminin kalıcı bir mirası olacağını söylüyor. Ve kolay çözümler yok
Çinli ByteDance şirketine ait TikTok, sosyal medya akranlarıyla aynı komplo teorileri, yanlış anlatılar, manipüle edilmiş medya ve yabancı dezenformasyon kampanyalarının çoğuyla mücadele etti.
TikTok, Haziran ortasından Aralık 2022 ortasına kadar olan raporunda, TikTok’un zararlı yanlış bilgilendirme politikasını ihlal ettiği için Avrupa genelinde 183,4 milyon kez izlenen 36.500’den fazla videoyu kaldırdığını söyledi.
Şirket, 18 milyondan fazla takipçisi olan (İspanya’da 2,3 milyon ve Fransa’da 2,2 milyon dahil) yaklaşık 865.000 sahte hesabı kaldırdı. Yalnızca Polonya’da, TikTok’un kimliğe bürünmeyi yasaklayan politikası kapsamında yaklaşık 500 hesap silindi.
Geçen yıl Ukrayna’da savaşın başlangıcında şirket, TikTok’un bu tür reklamlara izin vermemesine rağmen siyasi ve militan içerikli reklamlar yayınlama girişimlerinde keskin bir artış fark ettiğini söyledi.
Yanıt olarak şirket, Ukraynalı ve Rus reklamverenlerin Avrupalı kullanıcıları hedeflemesini engellemeye başladığını söyledi. Şirket ayrıca içeriğin moderasyonuna yardımcı olması için anadili Rusça ve Ukraynaca olan kişiler tuttu, Ukraynaca konuşan muhabirlerle teyit konusunda çalıştı ve savaşla ilgili bilgilere odaklanan bir dijital okuryazarlık programı oluşturdu.
Platform, Russia Today ve Sputnik gibi Rus hükümetiyle bağlantılı medya kuruluşlarının içeriğine erişimi kısıtladı ve devlet destekli materyalleri tanımlayan etiketlerin kullanımını genişlettiğini söyledi. Çatışmanın başlamasından bu yana Rusya ve Ukrayna’dan canlı yayın videolarındaki artışın ortasında TikTok, bu tür içerikleri Avrupalı kullanıcılara önermeyi bıraktığını söyledi.
Rapor, yanlış bilgileri hafifletmeye yönelik bazı girişimlerin nasıl sınırlı bir etkiye sahip olduğunun altını çizdi. Kullanıcılar, doğrulanmamış içerikle ilgili bir açılır pencere uyarısı gördüklerinde, bunu paylaşmaya çalışmaktan yüzde 29’dan daha azı vazgeçti. Potansiyel Holokost’u inkar eden içeriğe maruz kalan izleyiciler tarafından görülen 145,5 milyon “Daha Fazla Bilgi Edinin” etiketinin yüzde yarısından azı, yetkili bir kaynak sayfasına götüren etikete tıklamaya dönüştü.
TikTok, bir üretken yapay zeka araçları dalgası piyasaya çıktıkça önümüzdeki aylarda deepfake gibi yanıltıcı sentetik içeriği yasaklayan politikalarını güncelleyeceğini söyledi. Portekiz, Danimarka, Yunanistan ve Belçika’da doğrulama ortaklıkları kurmaya ve yanlış bilgi denetleme ekiplerini genişletmeye odaklanacağını söyledi. Şirket ayrıca, araştırmacıların dezenformasyon ve içerik moderasyonu hakkındaki verilerine erişimini genişletmek için çalıştığını söyledi.