TikTok’ta viral olmak, bu üniversite sınıflarındaki öğrencilere A kazandırabilir

BadılCan

Active member
Okulun tipik bir ilk günü gibiydi.

Ocak ayında, Taco Bell’de Güney Kaliforniya’daki Chapman Üniversitesi’nde öğretmenlik yapan bir halkla ilişkiler müdürü olan Matthew Prince, 80 öğrenciye, bir tuval üzerine dökülen müfredatta rehberlik ederken, etkileyici pazarlama kursundan ne bekleyeceklerini anlattı. üniversite amfisi önü.

Bu dönemin biraz farklı olduğunu söyledi: Sınıftan biri kendilerinden önce bir milyon kez izlenen bir TikTok videosu oluşturabilseydi, final sınavı iptal olurdu.

Sözleri, odanın arka tarafında oturan 20 yaşındaki ikinci sınıf öğrencisi Sylvie Bastardo’nun dikkatini çekti. iPhone’unu çıkardı ve çekmeye başladı.

Önce ekranı yakınlaştırdı. “TikTok Influencer Challenge” kelimelerinin altında şöyle yazıyordu: “Viral statüsüne ilk ulaşan kazanır. (Bütün sınıfa karşı ben.) Eğer kazanırsan, finaller iptal edilecek.” Meydan okumanın bu açıklamasını kaydettikten sonra, yüzünde şaşkın bir ifade olan bir sınıf arkadaşına geçiyor.


Ertesi sabah Bayan Bastardo, TikTok’ta popülerlik kazanan kötü bir saç günü hakkında akılda kalıcı bir melodi olan altı saniyelik klibin müziği için bir şarkı seçti. Bayan Bastardo, trend olan bir ses parçasının izleyiciyi artırmaya yardımcı olabileceğini bilecek kadar anlayışlı bir TikTok kullanıcısı olduğunu söyledi.

Şarkıyı sınıfta çektiklerine ekledikten sonra, videoyu basit bir başlıkla birlikte yayınladı: “Profesörüm, sınıfımız 1 milyon beğeni alan bir tiktok alırsa finali iptal edeceğini söyledi!! Lütfen beğen!!!”


Bir milyon beğeniye ulaşmak teknik olarak görev değildi. Bay Prince, meydan okumayla ilgili açıklamasında bir milyon görüş istemişti. Bir röportajda Bayan Bastardo, meydan okumayı bıraktıktan sonra profesörün sınıfta tam olarak ne söylediğini anlamanın zor olduğunu söyledi. Ancak beğeni akışının uygulamanın algoritmasına hitap edeceğini ve videosunun gelişmesine yardımcı olacağını düşündü.

İzlenme almak beğeni almaktan daha kolay” dedi.

Reklam sayacı, onları destekleyen insanlardan gelen yorumlarla birlikte yükselmeye başladı. Ayrıca birçok eleştirmen vardı. “İnsanların ‘Oh, bu hoşuma gitmedi çünkü senin bir final yapman gerekiyor’ dediler. Umarım hiçbiriniz doktor veya tıp öğrencisi olmazsınız” dedi Bayan Bastardo. Ancak TikTok’un algoritması en azından kısmen yorumlarla desteklendiğinden, olumsuz tepkiler de projelerine yardımcı oldu.


Videoyu yayınladıktan bir gün sonra, Bayan Bastardo amacına ulaştığını gördü.

“Annem ‘Ona e-posta göndermelisin’ gibiydi” dedi.

Ancak Bayan Bastardo, profesörüne hemen mesaj atmak yerine kestirdiğini söyledi. Uyandığında, Bay Prince’in videosuyla “düet” yaptığını gördü – bu, onunkiyle birlikte yayınladığı yeni bir videoyu kaydettiği anlamına geliyor.


Bir sonraki dersin başında onu konferans salonunun önüne getirdi ve finallerin iptal edildiğini duyurdu. Diğer öğrenciler alkışlarken Bayan Bastardo eğilerek selam verdi.

Bay Prince, başka birinin viral bir video yapmaya çalışıp çalışmadığını sordu. Kimse elini kaldırmadı.

Bayan Bastardo’nun videosu bugüne kadar beş milyondan fazla görüntülendi. Ayrıca, başarısı hakkında bir milyon kez izlenen bir video klip yönetti. “MVP”, Bay Prince yorumlarda yazdı.

Bay Prince, sosyal medya profesörleri için bir Facebook tartışma grubuna giren bir muhalif dışında, meydan okumayla ilgili geri bildirimlerin çoğunlukla olumlu olduğunu söyledi.


Grubun bir üyesi olan Bay Prince, “Uzun süredir eğitim sisteminin içinde olan bir beyefendi, temelde influencerların ve bu çalışmanın rolünü küçümsedi” dedi. “‘Yani etkili bir test gibi bir şey yapmak yerine sosyal medyada oynamak isteyip istemediğinizi mi soruyorsunuz?'”


Taco Bell’in pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler müdürü Bay Prince, öğrencilerinin sosyal medyanın olanaklarını ilk elden öğrenmelerini istediğini söyledi.

“Yalnızca sömestr boyunca aktarmaya çalıştığım bazı öğretileri desteklemek için yeni yollar düşünmeye çalışıyordum,” dedi. “Temel olarak sosyal medyada, özellikle TikTok’ta viralliğin ve etkinin ne kadar demokratikleştiği ve bunu zorlamak için gerçekten bir ünlü olmanız gerekmediği düşüncesi.”

Bayan Bastardo’ya göre, Bay Prince asla finalleri atlamayı beklemiyordu. “Kimsenin bunu yapacağını veya mümkün olduğunu düşünmedi” dedi.

Chapman’da Doçent olan Bay Prince, sosyal medyayı ders planlarına entegre etmeye çalışan tek eğitimci değil. Duke Üniversitesi, öğrencilere kişisel markalarını çevrimiçi ortamda nasıl oluşturacaklarını öğreten bir kurs sunar. Emory Üniversitesi Goizueta İşletme Okulu’nda pazarlama profesörü yardımcısı Marina Cooley, geçen dönem sınıfı için bir TikTok hesabı oluşturdu.


65 öğrenciyi gruplara ayırdı ve onlara final notlarının yüzde 20’sini oluşturacak bir TikTok yayınlama görevi verdi. Profesör ve öğrencileri, 25.000 kez izlenen bir videonun A değerinde olacağına karar verdiler.

Sınıfın notu alan ilk videosu, kampüsten birlikte düzenlenmiş sahneleri gösteriyordu. Emory’den, üniversitenin hayranlarını ve eleştirmenlerini benzer şekilde kızdırma eğiliminde olan bir tür lakap olan “Güneyin Harvard’ı” olarak bahsetti.


Virallik için daha da başarılı bir teklif, üç milyonu aştı. Videoda, 22 yaşındaki son sınıf öğrencisi Margaret Chang, realite şovu Dance Moms’tan bir ses klibiyle dudak senkronizasyonu yaparken en kötü randevuları veren altı üniversite bölümünü sıraladı. (“Finans Bros” birinci oldu.)

Bayan Chang, kursun sadece çalışmak yerine sosyal medya için içerik oluşturmasını gerektireceğini fark ettiğinde şaşırdığını söyledi. “Çoğunlukla, not verme açısından temelde bir final sınavı veya tez gibi olduğu için” diye ekledi.

Bayan Bastardo’nun klibine benzer şekilde, Bayan Chang’ın videosu da ustaca üretilmemiştir. Kısa ve basit, sunumunu yaparken kulaklık ve güneş gözlüğü taktığını gösteriyordu. Bayan Chang, “İzleyiciler, özellikle benim kuşağım, Gen Z, bence tüm bunların yapaylığından gerçekten bıktık, tıpkı çok iyi seçilmiş medyanın süslenmesi gibi,” dedi Bayan Chang.


“İnternette binlerce kişi tarafından fark edilmekten” duyduğu gerginliğe rağmen, katıldığı için memnun olduğunu söyledi.

Hukuk fakültesine gitmeyi planlayan Bayan Chang, “İnternette gezinen biri olarak, etkileyici pazarlamadan gerçekten kaçamazsınız, nokta,” diye devam etti. “Fikri mülkiyet, ticaret ve şirketler hukuku ile ilgileniyorum. Belki sonunda kariyerimde bir rol oynayacak.

Bayan Cooley, pazarlama dersinin kampüste “TikTok sınıfı” olarak tanındığını söyledi. Bu hafta öğrenciler bir sonraki dönem için kayıt yaptırırlar. Okul, sınıf mevcudunu iki katına çıkarır.
 
Üst