Yapay zeka, ürün yerleştirmede yeni bir çağ başlatıyor

BadılCan

Active member
Pazarlamacının araç kutusundaki en eski hilelerden biri olan ürün yerleştirme, yapay zeka dönüşümüne kavuşuyor.

Yeni teknolojiler, YouTube ve TikTok'taki videoların masalarına ve duvarlarına gazoz kutuları ve şampuanların dijital, gerçekçi görünümlü versiyonlarının eklenmesini kolaylaştırdı. Büyüyen bir YouTuber ve reklamveren grubu da ek bir gelir kaynağı fırsatını değerlendiriyor.

Dansçı Melissa Becraft'ın yakın tarihli TikTok'unda, PepsiCo'nun şişelenmiş su markası Bubly'nin Shakira şarkısı eşliğinde dans ederken evinin duvarında asılı bir posteri görüldü. HiveMind adlı ikili gruplardan bahsederken, bir başka PepsiCo markası olan animasyonlu Starry soda kutusu da aralarındaki masaya düştü. Ve AsianBossGirl podcast'indeki yeni bir YouTube videosunda Garnier saç ürünlerinin bir tablosu yer alıyordu.


Sanal ürün yerleştirmeler son yıllarda Amazon Prime ve NBC'nin Peacock gibi start-up'lar ve yayın hizmetleri tarafından sunuluyor. Ancak sosyal medyada sponsorları açıklayan kısa, animasyonlu mesajların videoların üzerinde yer aldığı son dalga, Rembrand adlı bir startup'ın işi.


Reklamlar, özellikle pazarlamacıların standart reklamları atlama veya görmezden gelme eğiliminde olan daha genç izleyicilere ulaşmaya çalıştığı bir dönemde, yapay zekanın gelecekte reklamları nasıl şekillendirebileceğine dair bir fikir veriyor.

Rembrand yöneticileri, teknolojilerinin, daha büyük projelerde üretim maliyetlerini azaltmak için sıklıkla kullanılan ve müzakere edilmesi haftalar, aylar ve bazen yıllar sürebilen ürün yerleştirmeleri dönüştürebileceğini söylüyor.

YouTuber'lar için bu, ürünleri fiziksel olarak teslim almadan veya tartışmadan reklamverenlerden para kazanmanın bir yoludur.

Bubly'yi kullanarak iki TikTok videosu oluşturan 28 yaşındaki Bayan Becraft, “Bu, kendi gerçek içeriğimi yaratıyormuşum gibi hissettiriyor, ancak reklam yaparken çığlık atmıyor” dedi. “Bu konuda konuşmam gibi bir zorunluluk yok.”

Bir araştırma şirketi olan PQ Media'ya göre, ürün yerleştirmenin Amerika Birleşik Devletleri'nde yaklaşık 23 milyar dolarlık bir sektör olduğu tahmin ediliyor. Tüketicilerin YouTube videolarından önce reklamları veya reklamları atlayacağından giderek daha fazla endişe duyan reklamverenler için giderek daha çekici hale geldi.


İzleyici sayısının sosyal platformlara kayması ve teknolojideki ilerlemeler, bu çalışma için yeni ufuklar açtı ve işi Coca-Cola bardaklarını “American Idol” jüri masasına veya tahıl markalarını WB şovlarına yerleştirmenin ötesine taşıdı.

42 kişiyi istihdam eden ve merkezi Palo Alto, Kaliforniya'da bulunan Rembrand, bu değişikliklerin ön saflarında yer aldığına inanıyor. Şirket, kurulduğu 2022 yılından bu yana aralarında Greycroft'un da bulunduğu şirketlerden ve UTA Ventures ile L'Oreal'in girişim kollarından 14 milyon dolar tohum finansmanı topladı. Kurucularından biri olan 55 yaşındaki Omar Tawakol, yıllarca programatik reklamcılık alanında çalıştı ve en çok, pazarlamacıların reklam hedefleme için kullanıcıların çevrimiçi davranışlarını izlemelerine yardımcı olan BlueKai'yi 2014 yılında kurup Oracle'a satmasıyla tanınıyor.

Bay Tawakol, sanal ürünleri etkileyici videolara eklemek için yapay zekayı kullanma fırsatı gördüğünü, böylece hızlı ve kolay reklam satın alma olanağı gördüğünü söyledi.

Bay Tawakol, Rembrand'ın “mevcut bir sahneyi alıp içine bir ürünü nasıl yerleştireceğini çözebilen” bir tür üretken yapay zeka kullandığını söyledi. “Ürünün tam olarak doğru görünmesi gerekiyor; logosuna müdahale ederseniz Pepsi affetmeyecektir” diye ekledi.

Bay Tawakol, nesnelerin ışık, kamera mesafesi ve hareket gibi şeylere düzgün tepki verebilmesi için şirketin “fizik yasalarını ağa dahil etmesi gerektiğini” söyledi. Rembrand, podcast'leri YouTube'a koymaya başladı çünkü “çoğunlukla iç mekandaydılar, sabit kameraları vardı ve genellikle bir masa ve duvar vardı” dedi.


Daha sonra LinkedIn ve TikTok'u kapsayacak şekilde genişledi; Sırada Instagram var. (Şirket, Rembrandt ismini, Rembrandt diye yazan Hollandalı sanatçıya bir gönderme olarak, Rembrand ismini seçtiğini çünkü hem sanatsal bir yöne sahip olmak hem de “markayı hatırla”nın kısaltması gibi görünmek istediğini söyledi.)

Rembrand hâlâ Bayan Becraft gibi yapımcılardan teknolojiyi geliştirdikçe iç mekanda çekim yapmalarını istiyor. “Beni daha ünlü yapan şeyler dışarıda yağmur altında dans etmek ve Times Meydanı'nda dans etmektir” dedi. “Bana bunu yaparsanız teknolojimizin kalp krizi geçirebileceğini söylediler.”

Yerleşimler TV şovlarındaki kadar incelikli değil. Starry ve Bubly kutuları videolara girmeden önce sallanıyor ve üzerlerinde logolar uçuşuyor. Şirket, dijitalleştirilmiş bir Tide Pen'in bir podcast sunucusunun gömleği üzerinde dans ederek lekeyi sildikten sonra ortadan kaybolduğu “Fantasia” tarzında bir demo paylaştı. Rembrand'ın pazarlama müdürü Cory Treffiletti (50), şirketin dikkatleri ürünlere çekebileceğini fark ettikten sonra “hangi animasyonların kabul edilebilir olduğunu” denediğini söyledi.


Bayan Becraft ile çalışan bir ajans olan Creator Society'nin pazarlama müdürü Madison Luscombe, yapay zeka tarafından oluşturulan ürün yerleştirmenin kullanımı henüz başlangıç aşamasında olsa da, tekliflerin odaklanmış “eğlenceciler”, görünümler, podcast'ler için değerli olabileceğini söyledi. veya oyunlar ve markalar, hayranlarına maskara veya yeni atıştırmalıkların tanıtımını yapmak için bu kadar sık yaklaşmıyorlar.


Reklamverenler, şirketin birlikte çalıştığı ajanslardan 1000'den fazla geliştiriciyle bağlantı kurmak için Rembrand pazarını kullanıyor. İçerik oluşturucular videolarını platforma yüklüyor ve 24 saat içinde ürün yerleşimleriyle birlikte teslim alıyor. Rembrand birisine kaliteyi kontrol ettiriyor, bir başkasına da markanın neye benzediğini kontrol ettiriyor. Daha sonra yaratıcılar klipleri yüklüyor ve sonunda markalar tarafından video görüntülemelerine göre ödeme yapılıyor. Rembrand, ödemelere ilişkin spesifik rakamlar vermeyi reddetti.

Şirket, bu yılın ortasında herhangi bir yaratıcının veya markanın Rembrand'ın katılımı olmadan bağlantı kurabileceği ve dijital ürün yerleştirme kampanyalarını yürütebileceği bir “self-servis platform”a dönüşmeyi beklediğini söyledi.

YouTube, TikTok ve Instagram'ın bu seçeneği neden kendi platformlarındaki yaratıcılara doğrudan sunmadığı sorulduğunda Bay Tawakol, eğer onunla çalışmak isterlerse bunu “seveceğini” söyledi. “Şirketimi platformlarla entegre olacak şekilde tasarladım” dedi. “Bu çok özel sorunda dünya lideri olmak istiyoruz.”
 
Üst