BadılCan
Active member
Yayıncılık sektörü, son yirmi yılı, baskı adedi düşerken ve teknoloji şirketleri reklam gelirlerini silip süpürürken İnternet’e uyum sağlamakla geçirdi.
Şimdi chatbotlar gelsin.
Google ve Microsoft’un yeni yapay zeka araçları, arama sorgularına bir bağlantı listesi yerine tam paragraflarda yanıt veriyor. Pek çok yayıncı, bunun çok daha az sayıda insanın haber sitelerini tıklatarak trafiği ve dolayısıyla satışları azaltacağından korkuyor.
Yeni AI arama araçları sınırlı sürümde kalıyor, bu nedenle Condé Nast ve Vice gibi yayıncılar, işlerinin henüz etkilendiğini görmedi. Ancak, endüstrinin kendi girdileri olmadan baş aşağı dönmesini önlemek için birçoğu seçenekleri tartmak, konuyu endüstri konferanslarında bir öncelik haline getirmek ve kendi İçeriklerini sohbet botları aracılığıyla kullanmak için bir ticari kuruluş aracılığıyla ödeme yapmak üzere bir zorlama planlamak için görev güçleri topluyor.
Bustle, Naylon ve Romper gibi yaşam tarzı ve kültür web sitelerini yayınlayan BDG’nin yönetici direktörü Bryan Goldberg, “Buna temelde pek çok bilginin Vikipedileştirilmesi diyebilirsiniz” dedi. “Sonsuz sayıda soruya Wikipedia tarzı yanıtları bir araya getiriyorsunuz ve bu, açık ağın birçok köşesini yok edecek.”
İçerik yayıncılarının arama motorlarıyla düzensiz ama büyük ölçüde iki yönlü bir ilişkisi vardır. Arama siteleri, sonuçlarda güvenilir bilgi kaynaklarına sahip olmaktan yararlanır ve yayıncılar, sitelerinde arama motorlarının oluşturduğu trafikten yararlanır.
Medya kuruluşları için bir haber bülteni olan The Rebooting’i yazan Brian Morrissey, Google hesaplarından gelen arama trafiğinin birçok web sitesine yapılan toplam ziyaretlerin yarısını veya daha fazlasını oluşturduğunu söyledi.
“Arama, internette yayıncılık işinin temel dayanağı olmuştur” dedi.
Gazete yayıncısı Gannett’in arama ve ürün müdürü Kyle Sutton, ilişkinin şu ana kadar karşılıklı olarak faydalı olduğunu söyledi.
Yeni nesil sohbet robotları
5 haritadan 1
Cesur yeni bir dünya. Yapay zekadan güç alan yeni nesil sohbet robotları, teknolojinin internet ekonomisini alt üst edip edemeyeceğini, günümüzün güç merkezlerini geçmişe dönüştürüp endüstrinin yeni devlerini yaratıp yaratmayacağını görmek için bir kapışmaya yol açtı. İşte bilmeniz gereken botlar:
ChatGPT. Araştırma laboratuvarı OpenAI tarafından geliştirilen yapay zeka dil modeli ChatGPT, karmaşık soruları yanıtlama, şiir yazma, kod oluşturma, tatil planlama ve dilleri çevirme becerisiyle Kasım ayından bu yana manşetlerde yer alıyor. Mart ortasında kullanıma sunulan en son sürüm olan GPT-4, görüntülere bile yanıt verebilir (ve Tek Tip Çubuk Sınavını geçebilir).
Am. ChatGPT’nin ilk çıkışından iki ay sonra OpenAI’nin lider yatırımcısı ve ortağı Microsoft, internet arama motoru Bing’e neredeyse her konuda açık metin konuşmaları yapabilen benzer bir sohbet robotu ekledi. Ancak, piyasaya sürüldükten sonra çok fazla dikkat çeken şey, botun zaman zaman yanlış, yanıltıcı ve garip tepkileri oldu.
ernie Arama devi Baidu, Çin’in ilk büyük rakibini Mart ayında ChatGPT’ye sundu. Gelişmiş Temsil Yoluyla Bilgi Entegrasyonunun kısaltması olan Ernie’nin ilk çıkışı, botun vaat edilen “canlı” bir gösteriminin kaydedildiğinin ortaya çıkmasının ardından bir fiyaskoyla sonuçlandı.
Bay Sutton, “Tüm arama sonuçları verilerimizden ve bizim bakış açımızdan içeriğimizi tarayarak, içeriğimizi toplayarak gelirken, bunların getirisi de sitemize trafik çekmektir” dedi. “Bu yüzden, öncelikle sürdürmek istediğimiz şeyin bu ilişki olduğunu düşünüyorum.”
Dijital haber markası Insider’ın başkanı Barbara Peng, yeni tekliflerin tüm bunları değiştirebileceğini söyledi. Microsoft, chatbot’u Bing arama motoruna entegre eder. Google’ın arama sohbet robotu Bard, ana arama motorundan ayrıdır.
Bayan Peng, “Bu devrim niteliğinde olacak,” dedi ve ekledi, “Zaman alacak ve iyi dozda abartı da var, ancak bence bu, insanların bilgi bulma ve tüketme konusundaki ilişkisini değiştirecek.”
Bilgi istemlerinden metin, resim ve diğer medyaları üretebilen “üretken” yapay zekanın gücü, yayıncılar arasındaki tartışmalarda en önemli önceliktir. Mayıs ayında New York’ta düzenlenecek bir konferans olan Dünya Haber Medyası Kongresi, web sitesinde yayınlanan bir programa göre konuyla ilgili açılış konuşmaları yapacak.
Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Cory Haik, Vice Media’nın son aylarda kendi yaklaşımını incelemek için bir görev gücü oluşturduğunu söyledi. “Bunun, yayıncılık üzerinde kavrayamayacağımız kadar büyük bir etkisi olacak” diye tahminde bulundu.
Washington Post Salı günü yaptığı duyuruda, AI’nın gazetecilik ve Post’un dijital stratejisi üzerindeki etkisini inceleyen dahili bir gruba liderlik etmesi için bir iş editörü yardımcısı atadığını duyurdu.
Teknoloji şirketlerinin haber içeriği için ödeme yapması için yıllarca kampanya yürüten News Corp CEO’su Robert Thomson, bir röportajda, “Erken çıkıp sorunların ve yükümlülüklerin ne olduğunu tanımlamazsanız, o zaman yapacaksınız” dedi. kendilerini savunmada tutuyorlar.”
Bay Thomson, teknoloji şirketlerinin AI sohbet robotlarından sonuç almak için yayıncıların içeriğini kullanmak için ödeme yapması gerektiğini söyledi. Chatbot’lar sonuçlarını internetten bilgi sentezleyerek oluştururlar. Diğerlerinin yanı sıra Wall Street Journal ve New York Post’un sahibi olan News Corp’un “birkaç şirketle” içeriklerini kullanma konusunda görüşmelerde bulunduğunu, ancak hangisi olduğunu belirtmeyi reddettiğini de sözlerine ekledi.
“Sonunda, tartışmaların gerekli olduğuna dair bir kabul var” dedi.
Vogue, Vanity Fair ve Glamour gibi isimlerin sahibi olan Condé Nast’ın CEO’su Roger Lynch, içerik yaratıcılarına tazminat ödenmesi gerektiğini kabul etti. Yayıncılar için bir avantajının, izleyicilerin çevrimiçi olarak hangi bilgilere güvenebileceklerini bilmelerinin yakında daha zor hale gelebileceğini, bu nedenle “güvenilir kaynaklara gitmeleri gerektiğini” söyledi.
Haber da dahil olmak üzere dünya çapında 2.000 satış noktasını temsil eden News Media Alliance, yayıncıları korumak için yapay zeka sistemlerinin kullanımına, geliştirilmesine ve düzenlenmesine rehberlik etmesi gerektiğini söylediği ilkeler üzerinde çalışıyor. Bir taslağa göre, ilkeler, yayıncının içeriğinin yapay zeka geliştirme için kullanımının “müzakere edilmiş bir anlaşma ve açık onay” gerektirmesi gerektiğini belirtir.
Yönergeler ayrıca teknoloji şirketlerinden yüksek kaliteli, güvenilir gazetecilik içeriği ve markalar için “yeterli değer” sağlamalarını istiyor ve AI için telif hakkına istisnalar getiren herhangi bir yeni yasa veya düzenlemenin yayıncıların korumalarını zayıflatmaması gerektiğini belirtiyor.
Belgede, “Bu koruma olmadan, çoğu zaten piyasa dengesizlikleri nedeniyle çevrimiçi ekosistemde hayatta kalmak için mücadele eden yayıncılar, topluluklarımızın güvenilir ve güvenilir gazeteciliğe erişimini tehdit eden varoluşsal bir krizle karşı karşıya kalıyor” diyor.
News Media Alliance’ın başkan yardımcısı Danielle Coffey, yayıncıların gelir paylaşımı konusunda teknoloji şirketleriyle ortaklaşa müzakere etmelerine izin verecek bir yasa tasarısı olan Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasası’nda bir çözüm bulunabileceğini söyledi. Üretken AI tarafından içerik kullanımı için Geçen yıl geçemeyen tasarının Perşembe günü Minnesota Demokrat Senatörleri Amy Klobuchar ve Louisiana Cumhuriyetçi John Kennedy tarafından yeniden sunulması bekleniyor.
Microsoft’ta Bing başkanı Yusuf Mehdi, bir röportajda kullanıcıların yayıncılara tıklamasını sağlamanın “öncelikli” olduğunu söyledi. Ve yeni Bing yalnızca iki aydan daha kısa bir süre önce çıkmış olsa da, veriler “yayıncılara gerçekten daha fazla trafik çektiğimizi zaten gösterdi” dedi.
Bing’in chatbot’unda bilginin kaynağını belirleyen yanıtlardaki dipnotlara işaret ederek, “Trafiğin artmasının nedenlerinden biri, yalnızca soruyu iyi yanıtlamamız değil, aynı zamanda bağlantılar da sağlamamızdır” dedi.
Bay Mehdi, Microsoft’un yeni arama hakkında yayıncılarla görüşmeye başladığını söyledi. “Bu sohbet deneyiminden elde edilen artımlı geliri paylaşmak istiyoruz” dedi.
Mehdi, Microsoft’un belirli bir yayıncıdan daha fazla makaleyi dipnot altında görüntülemeyi veya sohbet yanıtındaki bağlantılarda reklam satmayı ve geliri paylaşmayı düşündüğünü söyledi.
Bir Google sözcüsü yaptığı açıklamada, şirketin “sağlıklı ve canlı bir haber ekosistemini desteklemeye derinden bağlı olduğunu” ve trafik göndermeye öncelik vereceğini söyledi.
“Bu, Bard’da bir deneyimi test etmenin ilk aşaması ve onların görüşlerini almak için yayıncılarla temasa geçmekten heyecan duyuyoruz” dedi.
Bay Goldberg, son iki yılda BDG’nin arama trafiğinin değişkenliklerine maruz kalmayı sınırlamak için canlı etkinlikler, e-posta bültenleri ve premium markalı içerik gibi ürünlere odaklandığını söyledi.
“Bence en iyi yayıncılar bunu yıllardır bekliyorlar ve yıllardır bizim dönüşümümüzün içindeler” dedi.
Şimdi chatbotlar gelsin.
Google ve Microsoft’un yeni yapay zeka araçları, arama sorgularına bir bağlantı listesi yerine tam paragraflarda yanıt veriyor. Pek çok yayıncı, bunun çok daha az sayıda insanın haber sitelerini tıklatarak trafiği ve dolayısıyla satışları azaltacağından korkuyor.
Yeni AI arama araçları sınırlı sürümde kalıyor, bu nedenle Condé Nast ve Vice gibi yayıncılar, işlerinin henüz etkilendiğini görmedi. Ancak, endüstrinin kendi girdileri olmadan baş aşağı dönmesini önlemek için birçoğu seçenekleri tartmak, konuyu endüstri konferanslarında bir öncelik haline getirmek ve kendi İçeriklerini sohbet botları aracılığıyla kullanmak için bir ticari kuruluş aracılığıyla ödeme yapmak üzere bir zorlama planlamak için görev güçleri topluyor.
Bustle, Naylon ve Romper gibi yaşam tarzı ve kültür web sitelerini yayınlayan BDG’nin yönetici direktörü Bryan Goldberg, “Buna temelde pek çok bilginin Vikipedileştirilmesi diyebilirsiniz” dedi. “Sonsuz sayıda soruya Wikipedia tarzı yanıtları bir araya getiriyorsunuz ve bu, açık ağın birçok köşesini yok edecek.”
İçerik yayıncılarının arama motorlarıyla düzensiz ama büyük ölçüde iki yönlü bir ilişkisi vardır. Arama siteleri, sonuçlarda güvenilir bilgi kaynaklarına sahip olmaktan yararlanır ve yayıncılar, sitelerinde arama motorlarının oluşturduğu trafikten yararlanır.
Medya kuruluşları için bir haber bülteni olan The Rebooting’i yazan Brian Morrissey, Google hesaplarından gelen arama trafiğinin birçok web sitesine yapılan toplam ziyaretlerin yarısını veya daha fazlasını oluşturduğunu söyledi.
“Arama, internette yayıncılık işinin temel dayanağı olmuştur” dedi.
Gazete yayıncısı Gannett’in arama ve ürün müdürü Kyle Sutton, ilişkinin şu ana kadar karşılıklı olarak faydalı olduğunu söyledi.
Yeni nesil sohbet robotları
5 haritadan 1
Cesur yeni bir dünya. Yapay zekadan güç alan yeni nesil sohbet robotları, teknolojinin internet ekonomisini alt üst edip edemeyeceğini, günümüzün güç merkezlerini geçmişe dönüştürüp endüstrinin yeni devlerini yaratıp yaratmayacağını görmek için bir kapışmaya yol açtı. İşte bilmeniz gereken botlar:
ChatGPT. Araştırma laboratuvarı OpenAI tarafından geliştirilen yapay zeka dil modeli ChatGPT, karmaşık soruları yanıtlama, şiir yazma, kod oluşturma, tatil planlama ve dilleri çevirme becerisiyle Kasım ayından bu yana manşetlerde yer alıyor. Mart ortasında kullanıma sunulan en son sürüm olan GPT-4, görüntülere bile yanıt verebilir (ve Tek Tip Çubuk Sınavını geçebilir).
Am. ChatGPT’nin ilk çıkışından iki ay sonra OpenAI’nin lider yatırımcısı ve ortağı Microsoft, internet arama motoru Bing’e neredeyse her konuda açık metin konuşmaları yapabilen benzer bir sohbet robotu ekledi. Ancak, piyasaya sürüldükten sonra çok fazla dikkat çeken şey, botun zaman zaman yanlış, yanıltıcı ve garip tepkileri oldu.
ernie Arama devi Baidu, Çin’in ilk büyük rakibini Mart ayında ChatGPT’ye sundu. Gelişmiş Temsil Yoluyla Bilgi Entegrasyonunun kısaltması olan Ernie’nin ilk çıkışı, botun vaat edilen “canlı” bir gösteriminin kaydedildiğinin ortaya çıkmasının ardından bir fiyaskoyla sonuçlandı.
Bay Sutton, “Tüm arama sonuçları verilerimizden ve bizim bakış açımızdan içeriğimizi tarayarak, içeriğimizi toplayarak gelirken, bunların getirisi de sitemize trafik çekmektir” dedi. “Bu yüzden, öncelikle sürdürmek istediğimiz şeyin bu ilişki olduğunu düşünüyorum.”
Dijital haber markası Insider’ın başkanı Barbara Peng, yeni tekliflerin tüm bunları değiştirebileceğini söyledi. Microsoft, chatbot’u Bing arama motoruna entegre eder. Google’ın arama sohbet robotu Bard, ana arama motorundan ayrıdır.
Bayan Peng, “Bu devrim niteliğinde olacak,” dedi ve ekledi, “Zaman alacak ve iyi dozda abartı da var, ancak bence bu, insanların bilgi bulma ve tüketme konusundaki ilişkisini değiştirecek.”
Bilgi istemlerinden metin, resim ve diğer medyaları üretebilen “üretken” yapay zekanın gücü, yayıncılar arasındaki tartışmalarda en önemli önceliktir. Mayıs ayında New York’ta düzenlenecek bir konferans olan Dünya Haber Medyası Kongresi, web sitesinde yayınlanan bir programa göre konuyla ilgili açılış konuşmaları yapacak.
Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Cory Haik, Vice Media’nın son aylarda kendi yaklaşımını incelemek için bir görev gücü oluşturduğunu söyledi. “Bunun, yayıncılık üzerinde kavrayamayacağımız kadar büyük bir etkisi olacak” diye tahminde bulundu.
Washington Post Salı günü yaptığı duyuruda, AI’nın gazetecilik ve Post’un dijital stratejisi üzerindeki etkisini inceleyen dahili bir gruba liderlik etmesi için bir iş editörü yardımcısı atadığını duyurdu.
Teknoloji şirketlerinin haber içeriği için ödeme yapması için yıllarca kampanya yürüten News Corp CEO’su Robert Thomson, bir röportajda, “Erken çıkıp sorunların ve yükümlülüklerin ne olduğunu tanımlamazsanız, o zaman yapacaksınız” dedi. kendilerini savunmada tutuyorlar.”
Bay Thomson, teknoloji şirketlerinin AI sohbet robotlarından sonuç almak için yayıncıların içeriğini kullanmak için ödeme yapması gerektiğini söyledi. Chatbot’lar sonuçlarını internetten bilgi sentezleyerek oluştururlar. Diğerlerinin yanı sıra Wall Street Journal ve New York Post’un sahibi olan News Corp’un “birkaç şirketle” içeriklerini kullanma konusunda görüşmelerde bulunduğunu, ancak hangisi olduğunu belirtmeyi reddettiğini de sözlerine ekledi.
“Sonunda, tartışmaların gerekli olduğuna dair bir kabul var” dedi.
Vogue, Vanity Fair ve Glamour gibi isimlerin sahibi olan Condé Nast’ın CEO’su Roger Lynch, içerik yaratıcılarına tazminat ödenmesi gerektiğini kabul etti. Yayıncılar için bir avantajının, izleyicilerin çevrimiçi olarak hangi bilgilere güvenebileceklerini bilmelerinin yakında daha zor hale gelebileceğini, bu nedenle “güvenilir kaynaklara gitmeleri gerektiğini” söyledi.
Haber da dahil olmak üzere dünya çapında 2.000 satış noktasını temsil eden News Media Alliance, yayıncıları korumak için yapay zeka sistemlerinin kullanımına, geliştirilmesine ve düzenlenmesine rehberlik etmesi gerektiğini söylediği ilkeler üzerinde çalışıyor. Bir taslağa göre, ilkeler, yayıncının içeriğinin yapay zeka geliştirme için kullanımının “müzakere edilmiş bir anlaşma ve açık onay” gerektirmesi gerektiğini belirtir.
Yönergeler ayrıca teknoloji şirketlerinden yüksek kaliteli, güvenilir gazetecilik içeriği ve markalar için “yeterli değer” sağlamalarını istiyor ve AI için telif hakkına istisnalar getiren herhangi bir yeni yasa veya düzenlemenin yayıncıların korumalarını zayıflatmaması gerektiğini belirtiyor.
Belgede, “Bu koruma olmadan, çoğu zaten piyasa dengesizlikleri nedeniyle çevrimiçi ekosistemde hayatta kalmak için mücadele eden yayıncılar, topluluklarımızın güvenilir ve güvenilir gazeteciliğe erişimini tehdit eden varoluşsal bir krizle karşı karşıya kalıyor” diyor.
News Media Alliance’ın başkan yardımcısı Danielle Coffey, yayıncıların gelir paylaşımı konusunda teknoloji şirketleriyle ortaklaşa müzakere etmelerine izin verecek bir yasa tasarısı olan Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasası’nda bir çözüm bulunabileceğini söyledi. Üretken AI tarafından içerik kullanımı için Geçen yıl geçemeyen tasarının Perşembe günü Minnesota Demokrat Senatörleri Amy Klobuchar ve Louisiana Cumhuriyetçi John Kennedy tarafından yeniden sunulması bekleniyor.
Microsoft’ta Bing başkanı Yusuf Mehdi, bir röportajda kullanıcıların yayıncılara tıklamasını sağlamanın “öncelikli” olduğunu söyledi. Ve yeni Bing yalnızca iki aydan daha kısa bir süre önce çıkmış olsa da, veriler “yayıncılara gerçekten daha fazla trafik çektiğimizi zaten gösterdi” dedi.
Bing’in chatbot’unda bilginin kaynağını belirleyen yanıtlardaki dipnotlara işaret ederek, “Trafiğin artmasının nedenlerinden biri, yalnızca soruyu iyi yanıtlamamız değil, aynı zamanda bağlantılar da sağlamamızdır” dedi.
Bay Mehdi, Microsoft’un yeni arama hakkında yayıncılarla görüşmeye başladığını söyledi. “Bu sohbet deneyiminden elde edilen artımlı geliri paylaşmak istiyoruz” dedi.
Mehdi, Microsoft’un belirli bir yayıncıdan daha fazla makaleyi dipnot altında görüntülemeyi veya sohbet yanıtındaki bağlantılarda reklam satmayı ve geliri paylaşmayı düşündüğünü söyledi.
Bir Google sözcüsü yaptığı açıklamada, şirketin “sağlıklı ve canlı bir haber ekosistemini desteklemeye derinden bağlı olduğunu” ve trafik göndermeye öncelik vereceğini söyledi.
“Bu, Bard’da bir deneyimi test etmenin ilk aşaması ve onların görüşlerini almak için yayıncılarla temasa geçmekten heyecan duyuyoruz” dedi.
Bay Goldberg, son iki yılda BDG’nin arama trafiğinin değişkenliklerine maruz kalmayı sınırlamak için canlı etkinlikler, e-posta bültenleri ve premium markalı içerik gibi ürünlere odaklandığını söyledi.
“Bence en iyi yayıncılar bunu yıllardır bekliyorlar ve yıllardır bizim dönüşümümüzün içindeler” dedi.