Super Bowl izleyici sayısı rekor kırarak 123,4 milyona yükseldi

BadılCan

Active member
Pazar gecesi Super Bowl uzatması reyting rekorları kırdı.

Maçı yayınlayan Nielsen ve CBS'nin ön rakamlarına göre, Kansas City Chiefs'in San Francisco 49ers'a karşı galibiyetini 123,4 milyon izleyici izledi. Bu sayı geçen yıl Kansas City'nin Philadelphia Eagles'ı mağlup ettiği 115,1 milyonluk rekoru çok aştı. Super Bowl'un son Nielsen reytingleri Salı günü açıklanacak.

Bu sayı, CBS, yayın uygulaması Paramount+, İspanyolca yayın kuruluşu Univision, dijital NFL kanalları veya çocuk dostu bir program yayınlayan Nickelodeon'daki toplam izleyici sayısıdır. Nielsen'e göre büyük çoğunluk maçı 120 milyon izleyiciye sahip olan CBS'de izledi.

Oyunun sunabileceği çok şey vardı. Uzatmalara gitti, maç kazandıran bir touchdown ile sona erdi (final skoru 25-22) ve süperstar oyun kurucu Patrick Mahomes'in olduğu elit bir Kansas City takımı vardı. Kansas City'nin zorlu sonu Travis Kelce, aynı zamanda Las Vegas'taki maça katılan Taylor Swift gibi bir megastarla da çıkıyor.

Geleneksel televizyondaki reytinglerin serbest düşüşte olduğu bir dönemde NFL, özellikle de Super Bowl, medya dünyasının geri kalanını etkisi altına alan büyük izlenme değişimlerine karşı bağışıklığını korudu. Nielsen'e göre, son 15 Super Bowl'un 13'ü 100 milyondan fazla izleyici çekti; önceki on yıllara göre daha geniş bir izleyici kitlesi vardı.


Pazar günkü performans NFL reytingleri açısından da harika bir yılı geride bıraktı.

Nielsen'e göre izlenme oranı yüzde 7 arttı, bu da 2015'teki rekorun biraz altında. CBS'de 55 milyondan fazla izleyiciye ulaşan AFC şampiyonluk maçı ve AFC bölgesel play-off maçı 50 milyondan fazla izlenenler de dahil olmak üzere birçok play-off oyunu reyting rekorları kırdı. NFC Şampiyonası Oyunu rekorun biraz gerisinde kaldı.

Lig yetkilileri, reytinglerdeki artışın ana nedeni olarak bu sezon çok sayıda yakın maçın yanı sıra sonradan birkaç takımın dahil olduğu play-off avını gösterdi. (Bayan Swift'in izleyiciliğin artmasına ne kadar yardımcı olduğu daha az açık.)

Bazı ödül törenleri gibi diğer canlı etkinlikler de son zamanlarda iyi getiriler elde etti. Geçen hafta, yine CBS'de düzenlenen Grammy Ödülleri, geçen yılın törenine göre yüzde 34 artışla yaklaşık 17 milyon izleyici çekti. Oscar'ların reytingleri son yıllarda arttı.

NFL televizyon yayınlarının başarısı, daha fazla izleyicinin isteğe bağlı eğlence akışına geçmesiyle birkaç yıldır izleyici sayısı dalgalanan geleneksel televizyonun geri kalanıyla keskin bir tezat oluşturuyor. Büyük kanallardaki izleyici sayısı, mevcut televizyon sezonunun başladığı Eylül ayından bu yana yüzde 12 düştü.

Geçtiğimiz yıl Hollywood yazarları ve oyuncularının grevleri, yayıncıların son beş ayın büyük bölümünde senaryolu televizyon dizilerinin yeni bölümlerinden mahrum kalmasına neden oldu ve CBS bu durumdan özellikle etkilendi. Nielsen'e göre ağın prime-time izleyici sayısı televizyon sezonunun başlangıcından bu yana yüzde 30 azaldı.


Ancak yardım yolda olabilir. CBS, bu hafta senaryolu şovların yeni bölümlerini yayınlayacak ve yaklaşmakta olan dizinin tanıtım videoları Super Bowl yayını boyunca dağıtılacak. Adweek'in bildirdiğine göre, fazla mesai oyunu aynı zamanda ek reklam molaları anlamına da geliyordu ve bu da CBS'ye yaklaşık 35 milyon dolar daha kazandırdı. CBS, oyun için yüz milyonlarca dolar değerinde reklam süresi satmıştı.
 
Üst